Vad har du för husdjur/ nästa enhörning/ draktråd

Vad har du för husdjur?

• Jag har drake

Röster: 16 17,6%
  • Jag har enhörning

Röster: 11 12,1%
  • Jag är en drake/ enhörning

Röster: 7 7,7%
  • Jag är utrotningshotad

Röster: 36 39,6%
  • Min fru är en utomjording

Röster: 5 5,5%
  • Jag har en Kånkenryggsäck istället för husdjur

Röster: 10 11,0%
  • Jag har mustasch

Röster: 6 6,6%

• Antal omröstningsdeltagare
    91
Tjoho. Jag har köpt myggavstötande blommor:D Får se om de hjälper. De luktar i alla fall myggmedel - men jag funderar på om de kanske skrämmer annat än mygg? Enhörningar och Pegaser tänker jag då närmast på...
Och solcellslampor som ser ut som små ugglor - de verkar (ta i trä) skrämma de :devil:duvorna från min balkong!:laugh::banana: Att de dessutom är ganska gulliga är bara en bonus:p

Ugglor är söta :) (om de är konstgjorda, i min värld är fåglar flygande smittspridare och gör sig bäst som coq au vin om det är kycklingar).

Det som jag har myror på mig... jag kliar i håret och under kläderna och överallt.
Men jag ser inga.
Det är som när någon börjar prata om löss. Det känns som man har löss överallt då...

Härligt att bo på landet. Igår stod en älg och kollade på mig när jag gick av tåget. Helt orädd.
På kvällarna kommer en räv till min uteplats. :)
I morse träffade jag en annan räv också. Den sprang med en bit längs vägen när jag körde bil till jobbet. Men den Mickel var lite sunkig, inte lika fin som den Mickel sim brukar hälsa på på kvällen. :(

Härligt att bo på landet. Igår stod en älg och kollade på mig när jag gick av tåget. Helt orädd.
I morse träffade jag en annan räv också. Den sprang med en bit längs vägen när jag körde bil till jobbet. Men den Mickel var lite sunkig, inte lika fin som den Mickel sim brukar hälsa på på kvällen. :(
Det kan vara en Mickla som har ungar, då blir man lätt lite sunkig... ;) Man hinner liksom inte med sin egen puts! :D

Inte på balkongen då?:sneaky:

:D

Nu har jag ätit tårta på jobbet.
Jag har utnämnt mig till tårtgeneral på jobbet... det är bra för då får man bestämma vilket fika som ska köpas in.. :d

Vad tror ni om detta hus, förresten? Är inte helt förtjust i att det är enskilt vatten och avlopp. Jag är totalt okunnig och oteknisk så skulle pumpen paja eller nåt sånt... Men tomten är ju ENORM och det finns dessutom ett utskifte med äng och skog på 3 ha som hör till fastigheten... Sommarbete någon?

http://www.hemnet.se/bostad/villa-3...kommun-palohuornas-13-6660498#link-anchor-map
sött hus...
Däremot vet jag inte angående vatten och avlopp... Har haft vänner som haft enskilt och det var inte roligt när det strulade..

Vad tror ni om detta hus, förresten? Är inte helt förtjust i att det är enskilt vatten och avlopp. Jag är totalt okunnig och oteknisk så skulle pumpen paja eller nåt sånt... Men tomten är ju ENORM och det finns dessutom ett utskifte med äng och skog på 3 ha som hör till fastigheten... Sommarbete någon?

http://www.hemnet.se/bostad/villa-3...kommun-palohuornas-13-6660498#link-anchor-map
Jag har bott med enskilt vatten och avlopp i 10 år nu, aldrig något strul, men visst kommer det förr eller senare bli så jag kommer behöva fixa något. Se bara till att det är godkänt avlopp, här hade de satt in ny 3-kammarbrunn trots att det inte var krav, men kravet kommer och alla som inte har kommer tvingas byta.

I mitt hus bodde tidigare en familj på sex personer, jag nöter inte lika hårt på pumpen och har tömning en gång/år istället för som de 2 ggr/år. Det var snack ett tag om att det skulle byggas ett vattenreningsverk här ute och tvångsanslutning av hushållet vilket skulle kostat oss över 100 000 kr, som tur var för min del blev det inget. Stor fördel när jag fyller poolen med. ;)

Är du intresserad se till att ta vattenprov om det inte finns, om du går vidare med köpet. :up:

sött hus...
Däremot vet jag inte angående vatten och avlopp... Har haft vänner som haft enskilt och det var inte roligt när det strulade..
Nä, det är det jag känner...

Jag har bott med enskilt vatten och avlopp i 10 år nu, aldrig något strul, men visst kommer det förr eller senare bli så jag kommer behöva fixa något. Se bara till att det är godkänt avlopp, här hade de satt in ny 3-kammarbrunn trots att det inte var krav, men kravet kommer och alla som inte har kommer tvingas byta.

I mitt hus bodde tidigare en familj på sex personer, jag nöter inte lika hårt på pumpen och har tömning en gång/år istället för som de 2 ggr/år. Det var snack ett tag om att det skulle byggas ett vattenreningsverk här ute och tvångsanslutning av hushållet vilket skulle kostat oss över 100 000 kr, som tur var för min del blev det inget. Stor fördel när jag fyller poolen med. ;)

Är du intresserad se till att ta vattenprov om det inte finns, om du går vidare med köpet. :up:
Tack för tips och råd!

Alltså visst kan det krångla men det finns folk som kan sånt som man kan ringa till! :D

Enda "strulet" som varit är om man spolar för snålt, är det mycket papper behövs mycket vatten. Det blev stopp en gång men då fick ex peta upp stoppet från avloppssidan, äckligt värre men det spolas ordentligt efter det. :p

Alltså visst kan det krångla men det finns folk som kan sånt som man kan ringa till! :D
Fast det är i en by ett antal mil utanför metropolen Gällivare... Jag lär väl hinna pissa ner mig, dö av uttorkning och frysa till stoft innan de tar sig ut... eftersom sånt där alltid händer mitt i kallaste vintern.

:up: Samtidigt så går det om man vill!
Och man kan väl kolla upp hur skicket är innan köp etc.?
Jo, ska och kolla på det på onsdag. Har kollat på ett annat hus som egentligen är mer intressant men det är 200 000 kr dyrare...

Fast det är i en by ett antal mil utanför metropolen Gällivare... Jag lär väl hinna pissa ner mig, dö av uttorkning och frysa till stoft innan de tar sig ut... eftersom sånt där alltid händer mitt i kallaste vintern.

Jo, ska och kolla på det på onsdag. Har kollat på ett annat hus som egentligen är mer intressant men det är 200 000 kr dyrare...
Undanflykter, kissa kan du göra ute om det är kris, smälta snö funkar om du blir utan vatten, men se upp med gul snö .. :nailbiting: :angel: :laugh:

Kan du inte beställa en snäll granne?
Det kanske kan ingå i köpet?
Se till att det skrivs avtal på grannen bara

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Tjatter Jag fick en inbjudan till en grej "nästa lördag" och insåg efter att ha pratat med värdinnan att hon och jag har olika uppfattning om...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 233
Senast: Asko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft lite olika sorters husdjur genom åren. Samtliga har varit pälsbeklädda däggdjur. Nu var det tydligen dags att skaffa...
2
Svar
20
· Visningar
3 612
Senast: Magiana
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Storsatsning är på gång i Bara – Svensk galopp väljer att bygga Sveriges näst största tävlings- och träningsanläggning i närheten av...
Svar
0
· Visningar
570
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter Kära Buke, Jag vill ha ett husdjur och har kommit fram till antingen enhörning eller drake. Har ngn här erfarenhet av dessa? Fördelen...
100 101 102
Svar
2 035
· Visningar
95 982
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar