Vad har du för husdjur/ nästa enhörning/ draktråd

Vad har du för husdjur?

• Jag har drake

Röster: 16 17,6%
  • Jag har enhörning

Röster: 11 12,1%
  • Jag är en drake/ enhörning

Röster: 7 7,7%
  • Jag är utrotningshotad

Röster: 36 39,6%
  • Min fru är en utomjording

Röster: 5 5,5%
  • Jag har en Kånkenryggsäck istället för husdjur

Röster: 10 11,0%
  • Jag har mustasch

Röster: 6 6,6%

• Antal omröstningsdeltagare
    91
:banana: Jag är lågprioriterad av vården, jag är lågprioriterad av vården! :banana: Och varför är jag så glad för det? Jo för det innebär att de tycker att jag är frisk! Jag har varit på återbesök på onkologen och allt såg bara bra ut så nu ska jag få ta bort porten, men tidigaste i september eftersom jag inte på något sätt var prioriterad! Helt okej för mig! :up:

Nu @Barret har du något vettigt att gilla..:rofl:

Nä.

:p

Jag höll på att skratta ihjäl mig under studietiden i U-a när en mor läxade upp sin avkomma att det minsann inte skulle bli något godis men att naturgodis var ok :rofl:

:crazy: Ibland undrar man ju hur folk tänker... Eller nej det är nog så att stora delar aldrig tänker helt enkelt! :D

Ja men det heter ju natur..
Då är det naturligt och nyttigt,,,
Skit samma att det är choklad...

En hästfråga- hur är det med tex tinker som har mkt hovskägg? Kan de lättare få sjukdomar där pga att det är svårt att hålla rent?
Eller hästfråga... det kanske gäller drakar också med mkt hovskägg..:meh:

Alla de håriga raserna har lättare för att få mugg/rasp. Gäller även överkänsliga SWB med vita ben *vet* :meh:
Enligt min erfarenhet så är fukten värre än själva smutsen i de fallen med hovskägg. Min gubbe hade rejält med sånt där och fick väldigt lätt rasp... Mitt i vintern. Så jag började ge äppelcidervinäger i maten och vips så försvann raspen... Sedan brukade jag lite försiktigt klippa ur hovskägget fram emot våren

Enligt min erfarenhet så är fukten värre än själva smutsen i de fallen med hovskägg. Min gubbe hade rejält med sånt där och fick väldigt lätt rasp... Mitt i vintern. Så jag började ge äppelcidervinäger i maten och vips så försvann raspen... Sedan brukade jag lite försiktigt klippa ur hovskägget fram emot våren

Absolut och det har med immunförsvaret att göra också men de med svårast mugg som gått över till rasp jag sett har varit håriga varianter och min SWB-dam (bara på hennes vita ben, tre st... :wtf:).

En korkad fråga- ska man klippa lite i hovskägget då? För att undvika problem? Eller finns det ngn anledning till att de ska ha extra mkt...

Aj då...
Extra noga med rengöring då...
Och häromkring som alla hagar brukar vara så leriga...

Tinker var en av dom raserna jag var lite sugen på.

Fast överdriven rengöring med vatten är INTE att rekommendera vid mugg eller som förebyggande. Precis som @Barret säger är fukt en bov i dramat när det gäller mugg. Det som är förebyggande är torra hagar.

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Tjatter Jag fick en inbjudan till en grej "nästa lördag" och insåg efter att ha pratat med värdinnan att hon och jag har olika uppfattning om...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 233
Senast: Asko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft lite olika sorters husdjur genom åren. Samtliga har varit pälsbeklädda däggdjur. Nu var det tydligen dags att skaffa...
2
Svar
20
· Visningar
3 612
Senast: Magiana
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Storsatsning är på gång i Bara – Svensk galopp väljer att bygga Sveriges näst största tävlings- och träningsanläggning i närheten av...
Svar
0
· Visningar
570
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter Kära Buke, Jag vill ha ett husdjur och har kommit fram till antingen enhörning eller drake. Har ngn här erfarenhet av dessa? Fördelen...
100 101 102
Svar
2 035
· Visningar
95 982
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar