Vad har du för husdjur/ nästa enhörning/ draktråd

Vad har du för husdjur?

• Jag har drake

Röster: 16 17,6%
  • Jag har enhörning

Röster: 11 12,1%
  • Jag är en drake/ enhörning

Röster: 7 7,7%
  • Jag är utrotningshotad

Röster: 36 39,6%
  • Min fru är en utomjording

Röster: 5 5,5%
  • Jag har en Kånkenryggsäck istället för husdjur

Röster: 10 11,0%
  • Jag har mustasch

Röster: 6 6,6%

• Antal omröstningsdeltagare
    91
Jag måste säga att ryttarna som gjorde ridprovet var tappra (hopp+exteriör inne, ridprov ute) för det var ett riktigt skitväder idag.
Premiering?

Själv var jag inomhus igår och såg miljoner byta ägare, åringsauktion. Samtidigt som jag tyckte synd om bebisarna var jag ändå imponerad hur pass bra de skötte sig. 1 år och ensamma inne i en mässhall full med främmande folk, ljud och lukter utan att hoppa ur skinnet. De flesta utan bomullstussar i öronen, men visst darrade de små benen och jag ville bara ta dem under stora, starka och beskyddande drakvingar och föra bort dem till säkerhet.

I morgon är jag inbjuden att titta på Elitloppet. :)

Premiering?

Själv var jag inomhus igår och såg miljoner byta ägare, åringsauktion. Samtidigt som jag tyckte synd om bebisarna var jag ändå imponerad hur pass bra de skötte sig. 1 år och ensamma inne i en mässhall full med främmande folk, ljud och lukter utan att hoppa ur skinnet. De flesta utan bomullstussar i öronen, men visst darrade de små benen och jag ville bara ta dem under stora, starka och beskyddande drakvingar och föra bort dem till säkerhet.

Nä, treårstest. De flesta bebisarna skötte sig bra (för bebisar är de!) och en Buke-häst var genomgod, jättesnälla ögon :love:

Elitloppet vill jag verkligen se live någon gång! :up:

Nä, treårstest. De flesta bebisarna skötte sig bra (för bebisar är de!) och en Buke-häst var genomgod, jättesnälla ögon :love:

Elitloppet vill jag verkligen se live någon gång! :up:
Menade ju treårs. :p

Ja, Elitloppet ska bli kul att se, premiär för mig. Jag har ju varit på Solvalla iaf två ggr på lopp, tror jag. Minst en gång åtminstone, men det är nog 25 år sedan! :eek:

Håhå,jaja. Det är så mysigt att ha häst! :angel: Ikväll har jag skottat gammalt hösilage i regnet, fått hem en ny laddning och klafsat runt i leran för att fylla påsar till småttingarna när jag upptäcker att det är mögel i den nyöppnade balen. :wtf: Ringer för att få den utbytt och står där ute i leran med hästarna och väntar. Efter en halv evighet, nåja, kom det en ny bal som vi noga kontrollerade bägge två innan den dåliga lyftes ur foderbordet och den nya stoppades in. Sen klafsade jag runt mer i leran, packade foderpåsarna, lyfte in i bilen och tog sats uppför den nu uppkörda backen och lyckades ta mig upp utan att fastna.

Åkte till småttingarna och lyckades ta mig uppför den backen med för att sedan ge dem nattmålet innan jag körde sista biten hem, lerig och skitig. Nu har jag tänt i kaminen, klivit ur de blöta kläderna och för att fira ordentligt ska jag ta en stor whisky, eh, nehej. En stor tablett antibiotika mot min infektion som jag dragits med sedan i februari! :banghead: De här verkar dock fungera, är ändå lite fundersam fortfarande över att inga prover har tagits innan jag fått recepten, det är ju inte första kuren jag äter. :cautious:

Premiering?

Jag vill också se elitloppet!
Får nöja mig med nationaldagstävlingarna på Strömsholm. Kommer ni dit får ni heja på ryttarna som har längst att köra.

Menade ju treårs. :p

Ja, Elitloppet ska bli kul att se, premiär för mig. Jag har ju varit på Solvalla iaf två ggr på lopp, tror jag. Minst en gång åtminstone, men det är nog 25 år sedan! :eek:

Håhå,jaja. Det är så mysigt att ha häst! :angel: Ikväll har jag skottat gammalt hösilage i regnet, fått hem en ny laddning och klafsat runt i leran för att fylla påsar till småttingarna när jag upptäcker att det är mögel i den nyöppnade balen. :wtf: Ringer för att få den utbytt och står där ute i leran med hästarna och väntar. Efter en halv evighet, nåja, kom det en ny bal som vi noga kontrollerade bägge två innan den dåliga lyftes ur foderbordet och den nya stoppades in. Sen klafsade jag runt mer i leran, packade foderpåsarna, lyfte in i bilen och tog sats uppför den nu uppkörda backen och lyckades ta mig upp utan att fastna.

Åkte till småttingarna och lyckades ta mig uppför den backen med för att sedan ge dem nattmålet innan jag körde sista biten hem, lerig och skitig. Nu har jag tänt i kaminen, klivit ur de blöta kläderna och för att fira ordentligt ska jag ta en stor whisky, eh, nehej. En stor tablett antibiotika mot min infektion som jag dragits med sedan i februari! :banghead: De här verkar dock fungera, är ändå lite fundersam fortfarande över att inga prover har tagits innan jag fått recepten, det är ju inte första kuren jag äter. :cautious:

Med andra ord har du haft en fin kväll på frilufts spa, med lerinpackning, dusch, matprovning osv.

Nästan så man blir avundsjuk ju ;)

Stackars lådor, vad har de gjort för fel som bara slängs ut på gatan sådär med risken att förbli bostadslösa i flera månader?

Eller njuter du måhända bara av din makt som drak- och enhörningsdrottning och slänger ut dina undersåtar hur som helst?
Ännu värre. De kommer hamna på tippen och gå till återvinning. :devil:

:turd: *skrålar* Ingeeen tycker oooooooom mig, för att jag äter baaaaajs :turd:

(Eller nä, det gör jag inte. Föredrar nog glass?)

*skrålar igen* ingeeen tycker oooooooom, mig, för att jag äter glaaaasss

Mmmmm, det är verkligen som man läste i alla flickböcker när man var liten - idel solsken, mysiga sommarkvällar, gosiga mular och ingen gegga så långt ögat når... :meh:

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Tjatter Jag fick en inbjudan till en grej "nästa lördag" och insåg efter att ha pratat med värdinnan att hon och jag har olika uppfattning om...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 233
Senast: Asko
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft lite olika sorters husdjur genom åren. Samtliga har varit pälsbeklädda däggdjur. Nu var det tydligen dags att skaffa...
2
Svar
20
· Visningar
3 612
Senast: Magiana
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Storsatsning är på gång i Bara – Svensk galopp väljer att bygga Sveriges näst största tävlings- och träningsanläggning i närheten av...
Svar
0
· Visningar
570
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter Kära Buke, Jag vill ha ett husdjur och har kommit fram till antingen enhörning eller drake. Har ngn här erfarenhet av dessa? Fördelen...
100 101 102
Svar
2 035
· Visningar
95 982
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben