Menade ju treårs.
Ja, Elitloppet ska bli kul att se, premiär för mig. Jag har ju varit på Solvalla iaf två ggr på lopp, tror jag. Minst en gång åtminstone, men det är nog 25 år sedan!
Håhå,jaja. Det är så
mysigt att ha häst!
Ikväll har jag skottat gammalt hösilage i regnet, fått hem en ny laddning och klafsat runt i leran för att fylla påsar till småttingarna när jag upptäcker att det är mögel i den nyöppnade balen.
Ringer för att få den utbytt och står där ute i leran med hästarna och väntar. Efter en halv evighet, nåja, kom det en ny bal som vi noga kontrollerade bägge två innan den dåliga lyftes ur foderbordet och den nya stoppades in. Sen klafsade jag runt mer i leran, packade foderpåsarna, lyfte in i bilen och tog sats uppför den nu uppkörda backen och lyckades ta mig upp utan att fastna.
Åkte till småttingarna och lyckades ta mig uppför den backen med för att sedan ge dem nattmålet innan jag körde sista biten hem, lerig och skitig. Nu har jag tänt i kaminen, klivit ur de blöta kläderna och för att fira ordentligt ska jag ta en stor whisky, eh, nehej. En stor tablett antibiotika mot min infektion som jag dragits med sedan i februari!
De här verkar dock fungera, är ändå lite fundersam fortfarande över att inga prover har tagits innan jag fått recepten, det är ju inte första kuren jag äter.