Jag fick Ritualskalendern av min syster @niphredil
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den brukade jag läsa under advent för mitt betydligt yngre syskon när vi var små! Jag tror att vi började när jag var omkring tio och den just kommit ut och vi höll i i flera år.Sen jag var barn har jag varje år (med några års uppehåll pga att jag inte hittat den för att den låg längst ner under typ 20 kartonger med böcker) läst boken "Julmysteriet" av Jostein Gaarder. Varje kapitel är döpta efter dagarna i december fram till jul så då läser jag ett kapitel om dagen. Så otroligt mysig och härlig bok, jag bryr mig inte om att jag kan den i princip utantill för jag bara älskar den.
Vilken bra idé! Läste den som barn (ihop med allt annat av jostein gaarder) och tyckte jättemycket om den. Har precis reserverat den på bibblan nu, hoppas jag hinner få den innan 1a decemberSen jag var barn har jag varje år (med några års uppehåll pga att jag inte hittat den för att den låg längst ner under typ 20 kartonger med böcker) läst boken "Julmysteriet" av Jostein Gaarder. Varje kapitel är döpta efter dagarna i december fram till jul så då läser jag ett kapitel om dagen. Så otroligt mysig och härlig bok, jag bryr mig inte om att jag kan den i princip utantill för jag bara älskar den.
Tänkte köpa den också!Jag har Rituals adventskalender!
Jag fick Ritualskalendern av min syster @niphredil
Åh !! Var hittar man Anthon Berg-kalendern????Köpt en idag Muggen är till jul-teerna jag beställde när jag insåg hur svårt det var att hitta en tekalender som föll mig i smaken
Visa bifogad fil 21645
Är också sugen på en julkalender. Men i veckan när jag gick förbi Body shop (som jag funderar på att köpa) så var båda varianterna öppnade och visade innehållet. Då kändes det inte alls lika kul och spännande. (och då var det alltså menat att de skulle vara öppna, som skyltning för att de hade julkalendrar)
Har också sett andra "skönhetskalendrar" på internet men många skriver ut innehållet eller har en bild med öppnade luckor. Jag vill faktiskt ha en överraskning ändå. Så jag letar vidare. Det kommer helt klart bli en vanlig chokladkalender i år också, fast det är lite tråkig och nästan plastig choklad så är det för mig julstämning
Men va? Har de en lapp på baksidan också. Det är ju julkalendersfuskTycker också det helt förstör det roliga, men har köpt en från Body shop i år ändå.
Blundar när jag går förbi affären och har rivit bort lappen med innehåll på baksidan, heh
Jag har också köpt Novellix kalender - jag har sett den tidigare år, men då har den varit slutsåld. Och så har jag en tekalender från Tebutiken - de hade en kalender med bara svarta teer (äntligen en utan rooibos!) och med ganska många julsmak-varianter, sådant som jag brukar älska. Jag ser fram mot den.Jag har köpt en från Novellix iår.
Sen jag var barn har jag varje år (med några års uppehåll pga att jag inte hittat den för att den låg längst ner under typ 20 kartonger med böcker) läst boken "Julmysteriet" av Jostein Gaarder. Varje kapitel är döpta efter dagarna i december fram till jul så då läser jag ett kapitel om dagen. Så otroligt mysig och härlig bok, jag bryr mig inte om att jag kan den i princip utantill för jag bara älskar den.
Åh !! Var hittar man Anthon Berg-kalendern????
Men va? Har de en lapp på baksidan också. Det är ju julkalendersfusk
Oj - lite otippat!Jag snubblade över den på väg ut från granngården igår. Var tvungen att gå i en vända till när jag kastat in djurmaten i bilen!