Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Inne: Fleecetäcke Three Horses. Ute: Regtäcke Horze Molningt 5 - 12 grader.

Inget.
Han sover ute, fri tillgång och halmad ligghall, lär krypa under nollan inatt.

Exemtäcke och vid kallt regn även regntäcke av märket Horsehouse. Går ännu ute på nätterna om det inte regnar.

Min häst går ute hela dygnet fortfarande. Nu har han på sej ett fleecefodrat regntäcke. Är ganska blåsigt och regnskurar och några plusgrader (vet inte exakt). Hade nog iofs räckt med ofodrat regntäcke, men det är helt sönder (har beställt nytt). Så då resonerade jag så att det är bättre med fleecefodrat än inget alls, så länge.

Vad är det för väder?
Blåsigt och regnigt 11+.

Vad gör hästen/-arna? Inne/ute.
Alla är ute.

Vad har den/de för eventuellt täcke? Märke, modell, tjocklek?
H1 Amigo 600D regntäcke
H2 Amigo 1200D regntäcke
H3 Rambo California 100g
H4 Rambo Supreme regntäcke

Här är det 12+, molnigt & med lite inslag av duggregn.

De är ute.

C-ponny 1: Bucas Freedom Turnout light, regntäcke (plommonfärgat)
C-ponny 2: Bucas Freedom Turnout light, regntäcke (plommonfärgat)
D-ponny: Bucas Freedom Turnout light, regntäcke (duvblåfärgat)

Runt 15 grader här tror jag. Blåser och regnar med jämna mellanrum. Pållen går ute med ett HorseGuard regntäcke, ofodrat bortsett från en fleecelapp över ryggen.

Här är det cirka 13+, lite blåsigt och regnskurar. Min häst är ute och har på sej ett HW Amigo 600D Lite (ofodrat).

Knapplån

Båda har amigo termotäcke 150 g + ofodrade rambotäcken över. Klippte dom igår, går ute dygnet runt, just nu är det + 12 grader och sol.

KL

Här är det några plusgrader med snöblandat regn.

Häst nr 1, oklippt, står med ett flugtäcke och amigo regntäcke + hals.
Häst nr 2, filtklippt, står med ett bucas smartex regntäcke.

*kl*
blåsigt och regnet faller lite då och då. ca 10 +

bucas smartex regn och back on track sommar täcke i boxarna

Jag vill att min häst ska gå utan täcke så mycket som möjligt just nu.
Eftersom vi står i ett inackorderingsstall kan jag tyvärr inte springa ut och ta av täcket ifall vädret skulle växla.
Men såhär ser hennes täckesinfo ut för tillfället:
Inne: Naken
Sol/lätta moln: Naken
Tunga moln/risk för regn/regn och rusk: Thermo Master Premium Rain

Såhär ser det ut:
29488448.jpg

Jag är otroligt nöjd med detta täcke, det sitter kanon på min häst och är helt enkelt superbra!!

M-oaa

Här är det mestadels över 10+ men väldigt blåsigt, duggregn/regn till och från. Sällan sol.

Hästarna fick börja gå in om nätterna igår. Både fullblodis och kallblod har satt rejält med päls och får fortsätta gå nakna ett tag båda två.

Idag är det ca 10 grader, men luften är rå. Och det ska regna under kvällen.

Araben fick på sig 100 g fodrat Hansbotäcke på sig efter ridningen på eftermiddagen.
Shettisen är halvt rakad o är fortfarande naken.
Ettåriga halvblodet är naken än så länge, men kommer nog få ett täcke på sig i kväll eftersom han går på lösdrift fortfarande.

*KL*
Blåsigt, kulingvarning, regnat till och från. Mellan 10-15 grader.

Fleecefodrat regntäcke. Dock så var hon ganska kall när jag tog av täcket.

Helklippt

*kl*

Vi har i princip bara haft fint väder med sol sista tiden. Rena sommarvädret.

Kusen har stått med ett tunnare HW Rambo innetäcke, och ett Domani regntäcke ute.
Har ej klippt än.
sdc11078_54267501.jpg

Några få plus ute så här på morgonkvisten och min häst står naken inne, kommer gå ut naken. Klart väder just nu.
Kommer antagligen klippa (Hel) idag eller imorgon och då blir det ett fleecefodrat regntäcke som ligger på.

Några få plus ute så här på morgonkvisten och min häst står naken inne, kommer gå ut naken. Klart väder just nu.
Kommer antagligen klippa (Hel) idag eller imorgon och då blir det ett fleecefodrat regntäcke som ligger på.

Helklippt häst, fleccefodrat regntäcke inne, ca 3 grader ute. Kommer gå ut imorgon med samma täcke. (Har ingen täckesservice.)

*kl*

Fram tills idag stod pollen med ett ofodrat amigo regntäcke dygnet runt (står inne på natten, ingen täckesservice) men idag satte jag på ett 100g täcke (från ullared, cooperfield eller ngt) är ca: 0-5 grader på natten och ca: 12-15 på dagarna, soligt men mkt blåst. Pollen är ännu inte klippt, men ska klippas till helgen så då lär ngt tjockare komma på.

kl

min häst har ett 200g inne och ute har han regntäcke eller dubblet beroende på hur varmt/kallt det är.

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 971
Senast: Camigween
·
Utrustning Jajamen, hösten börjar närma sig. Skolorna har/ska börja, vädret har slagit om och fler och fler börjar fundera på det där med täcken...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
50 515
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 036
Senast: lomuxx
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 925
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama