Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

*kl*

Min går ute dygnet runt och har fleecefodrat regntäcke på nätterna och ibland på dagarna beror på hur varmt det är :p Blir ner mot +5 på nätterna här:p

kl
Ute: Om det regnar blått regntäcke annars naken

Inne: Tunt bomullstäcke

Är runt 20 grader på dagen och 7 grader inne i stallet på natten.

här är det cirka 10 grader och jag har en c-ponny mkt arab i sig. inne på natten mkt bra ventilation i boxen! kör med ett bucas sun shower nu! mkt nöjd med! i och med att han kan ha det tills det är 20 grder har han på sig det nu, om det inte är jätte bra väder! ;) Inne står han med ett fleece täcke med glapp ytter sida!

*kl*

Det ska blåsa och regna imorgon så slängde på ett regntäcke med fleecefoder (ingen täckesservice) då han dessutom gick ett tömkörningspass med T.E ikväll och blev riktigt svettig.

*kl*
blåsigt nere i skåne, solen tittar fram ca 15 + ute.
bucas sunshower och bucas ofodrat

Ska vara varmare i natt och finare väder i morgon så utan täcke igen.

- kl -

De två som står inne på nätterna (arab + shettis) går ute nakna på dagtid. Araben har BoT-nättäcke på sig under nätterna.

De två som går ute på lösdrift är nakna :)

Kl
Idag har det varit mulet, lite blåsigt och tidvis regn, 15 grader men kändes kallare. Pållan fick ha ofodrat regntäcke (amigo).
Men just nu står hon naken inomhus.

kl

Klippte min häst igår så nu har hon ett ofodrat HW Amigo regntäcke när hon är ute.

Inne har hon ett Amigo Cooler.

här har det varit runt 17°C idag, båda ute (lösdrift)
Travaren hade tunt övergångstäcke eftersom hon är en känslig prick med mkt muskler^^
Min var "naken" :D (tålig ponny^^)

Fjant har fått på sig ett Bucas Smartex Rain, regn och ruskväder, han var blöt och ömmade lite i ryggen.
Lösdrift.

Nordisen, nyklippt och lite hostig fick på sig ett Amigo ofodrat regntäcke för natten (går ute).

Runt 10 grader ute, regnat till och från hela dagen, skurar och blåser rätt ordentligt.

KL

Just nu är båda nakna i stallet.

Tidigare idag (halv storm, lätt regn då & då) hade herr tunnhårig ett horseware amigo 1200D och den andra pälsbollen naken. Båda vbl travare.

kl

Fullblod och kallblod går nakna, ute dygnet runt ännu. Håller sig över 12 grader dygnet runt ungefär. Har blåst mycket men fullblodis är en liten kamin, känslig för väta men annars väldigt varm av sig.

kl

bucas shamrock inne+ute, idag är det ca 12 grader här där jag bor men det känns att det är höst i luften sas.

Ett hansbo kombitäcke inne på nätterna. Naken på dagarna vid fint väder, regntäcke vid regn.

Fullblod med nada päls och som varit konvalescent mest hela tiden senaste året.

*kl*

Regn - fleecefodrat regntäcke.
Molnigt - ofodrat regntäcke.
Molnigt/soligt, svalare väder - ganska tunt ulltäcke.
Molnigt/soligt, lite varmare men inte varmt (sas) - fleecetäcke.
Inne nattetid - fleecefodrat ulltäcke.

Hästen bör inte bli kall över ryggen, därav täckena. Hon kommer att fortsätta täckas vintern igenom.
Går ute dagtid, inne i box nattetid. Ömmade i ryggen pga regn + kyla, behandling av ET.

Senast ändrad:

Här är det 12+, blåsigt som attan och just nu molnigt.
H1 Ute Amigo 600D regntäcke.
H2 Inne Amigo 1200D regntäcke.
H3 Inne Charlies fleecetäcke.
H4 Inne Rambo Supreme regntäcke.

Blåser rätt bra här, men det är uppehåll. Temperaturen vet jag inte. Pållen fortfarande ute dygnet runt och var lite snorig idag efter förra nattens regn och blåst. Fick på sig ofodrat regntäcke (med fleecefoder precis över ryggen) för natten.

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 971
Senast: Camigween
·
Utrustning Jajamen, hösten börjar närma sig. Skolorna har/ska börja, vädret har slagit om och fler och fler börjar fundera på det där med täcken...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
50 515
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 036
Senast: lomuxx
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 925
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama