Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

*kl*

Går med fleecefodrat regntäcke, ska klippas till helgen.
Ca 0-3 grader på nätterna och ca 10 grader med blåst på dagarna.

Vad är det för väder?
Soligt och kallt 0 grader. Ska stiga samt att det ska börja blåsa.

Vad gör hästen/-arna? Inne/ute.
Alla är ute.

Vad har den/de för eventuellt täcke? Märke, modell, tjocklek?
H1 Rambo California
H2 Rambo California
H3 Rambo California + hals
H4 Rambo California

Några minusgrader på morgonen när de fick gå ut, ska väl upp mot 7-10 grader och sol under dagen. Båda två går nakna.

Såg att det ska regna i natt. Blir väl snö hos oss då, haha. Har ju inte varit frost i stan men vi har haft frost 2 nätter nu. Blir regntäcke imorn på fullblodet om det ska fortsätta regna.

KL

+10 sol och blåsigt
Ute i hagen. Inne nattetid
Naken
Men ikväll får han på sig sitt fodrade regntäcke. Samma täcke ute/inne då.

- kl -

Under 8 grader och det blåser till tusen :mad:

Araben 100g fodrat Hansbotäcke ute och BoT nättäcke inne på nätterna.
Shettisen som är klippt till hälften är naken.
Ettåriga halvblodet ska få på sig 150g täcke under dagen. Går på lösdrift.

Sto 4 år, delvis klippt. Blåser, var kallt i morse. Har ett ofodrat regntäcke på sig ute.

Dotterns ponny, helklippt står med ofodrat regntäcke med hals från Shires. Uppmärksammade dock att det inte var så varm i stallet i går kväll som det varit tidigare så ev kommer han få ett tunt bomullstäcke på sig under.

regn blåst +6

Rambo California 100 gram

fyy nu e de höst:(

inne 150gram innetäcke

hugger sista

Fortfarande nakna hästar ute, idag har det varit soligt, vindstilla men ändå bara runt åtta grader.
Fem grader nu vid insläpp, gamla ponnyn som har svårt med hullet står med ett tunnare bomullstäcke inne.

*kl*

idag har det varit kanske 7-10 grader, soligt imorse men blåst, regn och hagel framåt lunch/eftermiddag.
pålle hade ofodrat regntäcke ute.

inomhus är han fortfarande naken.

idag har det varit 5-10 plusgrader kombinerat med blåst och regnskurar :(

araben har 100 g Hansbotäcke ute. BoT-nättäcke inne.
shettisen nakenfis.
ettåringen 150 g täcke dygnet runt (lösdrift).

kl

Inne: Bomullstäcke från Equiline

Ute: Ofodrat regntäcke från Amigo

Det är runt 5 grader och blåsigt

Från och med idag får pålle gå m täcke ute oavsett väder.

Om det inte regnar eller är risk för regn får han gå ut m ett tunnare "pessoa" innetäcke och annars regntäcke.

Inne är han fortfarande naken.

Annars har han gått naken ute så länge det inte har regnat eller varit risk för det, men igår stod han och huttrade lite i hagen. Det är ju minusgrader nu på morgonen och blir bara varmt en liten stund mitt på dagen.

Han har inte riktigt fått igång pälssättning än då han är väldigt seg på den fronten.

Får se om temperaturen vänder..Hösten är ju ändå rätt opåltlig, ena sekunden sommar för att sedan vara svinkallt.

Vad är det för väder?
Stjärnklart, blåsigt och 2+, ska bli -2 på morgontimmarna.

Vad gör hästarna?
Alla är inne i isolerat kallstall, H1 har box med öppet fönster. Vid kvällsfodringen var det 9+ mitt i stallet.

Vad har de för täcke?
H1 Rambo California med halsdelen
H2 Rambo California
H3 Rambo California
H4 Rambo California

Soligt, frost, vindstilla, minus ½ grad här hemma så säkert 3-4 minus vid stallet.
Bucas shamrock inne och ett ofodrat Mark Todd regntäcke över det nu när han går ut straxt.

mellan -3 och +2 på nätterna. På dagarna mellan 7-13 grader. Blås/regn, ska nästan bli storm i helgen. Min häst har ca 200g från ullared på nätterna och på dagarna har han HW rambo regntäcke med helhals, nu har han dock fått på sig ett 200g HW Amigo.
Han är helklippt & en äldre herre...

*kl*

Nu har det blivit kallare här med och hästen står med ett lite tjockare Bucas inne och ett HW Rambo ute, alternativt tunna Domaniregntäcket över innetäcket vid finare väder.

*kl*
Min går ute dygnet runt och har 200g täcke på sig, men är det varmt på dagen byter jag till fleecefodrat regntäcke. På nätterna är det runt nollan kanske några minusgrader och på dagarna är det 4-8grader ungefär:p

KL
Länge sen jag uppdaterade i tråden och blir glad av att se alla hälsosamma svar där det förefaller att det är sund täckning utan överdrifter som gäller.

själv status:
10 grader plus här på dagtid, har varit blåsigt men soligt.
regn sista dagen med snålblåst.

isolerat kallstall med ca 8-11 grader i stallet nattetid, när temperaturen ligger på -4 ute natt.

Fullblodet som är en liten värmekamin och dessutom åt köttbulle hållet alla de sex år jag haft honom, ska klippas snart men är än så länge oklippt och rätt så luddig av vinterpäls.

naken inne och dagtid ett ofodrat regntäcke HW amigo, de dagar det inte varit soligt.

Nöjd och glad och lagom varm häst!

knappeliknapp*

pålle är inte klippt och har en ganska frodig päls så det är naket som gäller inne. Fodrat regntäcke ute om det är regnigt eller på annat vis dåligt väder, annars naken även där. Fleecefodrat regn om hon ridits svettig.
Ska snart klippa då hon börjar komma igång nu, tycker inte om att hon står svettig ofta... då blir det ju lite mer täckt, förmodligen fleece inne och fleecefodrat ute!

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 971
Senast: Camigween
·
Utrustning Jajamen, hösten börjar närma sig. Skolorna har/ska börja, vädret har slagit om och fler och fler börjar fundera på det där med täcken...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
50 515
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 036
Senast: lomuxx
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 925
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Göra egen tvål
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur