Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
*kl*
Just nu är det -4, ska bli runt 4-5 grader o regn
Ponnyn (utestall) 100gr täcke som han strax ska få gå ut med.
Hästen (stall med öppna dörrar) ulltäcke, ska strax gå ut med 100 gr han med.
mellan 1-2 +grader, frosten ligger fortf kvar lite och sol, bucas shamrock inne + mark todd regntäcke över när han går ut nu.
(dock byter jag shamrocktäcket mot ett tunnt termotäcke idag, enbart för att shamrocktäcket behöver tvättas, han brukade gå med bara det ute vid fint väder innan det var frostigt om mornarna och det behöver således tvättas. termotäcket är det mest likvärdiga och bara ca 50g fyllning alt. så byter jag två täcken mot ett tunnt fodrat regntäcke... dessa val )
Pollen helklipptes idag och står just nu inne med en BoT fleecetäcke och Amigo 150g stalltäcke på över.
Det är regnigt och blåsigt och runt 10 grader ute.
Min står ute dygnet runt (bete) fortfarande och har just nu ett 200 g fodrat vintertäcke. Regn, blåst och 10 grader..Hon har kissinge spines och därför extra viktigt att hon är varm..
Nattetid här är det nu ca 4-6 minusgrader, och det håller sig på minusgrader tills frampå förmiddagen/tidig em. Hästen har fr.o.m. nu fleecefodrat regntäcke ute oavsett väderlek.
Nyrakad häst igårkväll, nu går han dygnet runt med fleecefodrat regntäcke både ute om dagarna och inne i stallet om natten (kallstall).
Just nu är han iofs inne för natten men det är regnigt och blåsigt och ca 6 grader ute. Räknar med att det blir någon minusgrad ute i natt.
Just nu är det 4+ blåsigt och regnar mängder....Alla är inne i kallstall med öppna fönster fast isolerade väggar. De har varsitt Rambo California med hals.
Här regnar det slask och ligger snö på marken.
Det går gissningsvis under minus inatt, så pålle som stod och frös i sitt Bucas Smartex Rain om rumpan(som förövrigt han haft på sig ett dygn i ösregn, det har inte läckt! ) fick nu på sig ett Bucas Smartex (tror jag) tjockare men inte jätte tjockt.
han sover ute
Min polle är helklippt, står inne i stallet (kallstall) med 300g täcke med helhals (125g). Är väl runt 5-10 grader och MKT blåst (har dock mojnat nu på kvällen men skulle blåsa imon igen). Hon går ut med samma täcke imon (ingen täckesservice)
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.