Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

*kl*
Just nu är det -4, ska bli runt 4-5 grader o regn:crazy:
Ponnyn (utestall) 100gr täcke som han strax ska få gå ut med.
Hästen (stall med öppna dörrar) ulltäcke, ska strax gå ut med 100 gr han med.

KL

Här är det minus 1 och molnigt, ska regna hela dagen och bli upp mot 8+.
Alla är ute med varsitt Rambo California med hals.

KL

mellan 1-2 +grader, frosten ligger fortf kvar lite och sol, bucas shamrock inne + mark todd regntäcke över när han går ut nu.
(dock byter jag shamrocktäcket mot ett tunnt termotäcke idag, enbart för att shamrocktäcket behöver tvättas, han brukade gå med bara det ute vid fint väder innan det var frostigt om mornarna och det behöver således tvättas. termotäcket är det mest likvärdiga och bara ca 50g fyllning alt. så byter jag två täcken mot ett tunnt fodrat regntäcke... dessa val :p)

4+ och regn. Ute med fleecefodrat regntäcke. Inne nattetid med samma täcke.

ungefär 8+ och det regnar rejält, lite blåsigt också.
pålle är ute och har ofodrat regntäcke.

ungefär 10+ och regnar och blåser för fullt. Har ett 100g täcke eftersom pållen min är känslig om ryggen så vill inte kyla ner den i onödan :D

Samma väder här (oväntat ;) ). Pållen är ute dygnet runt och har 100 g regntäcke på sig.

Vad är det för väder?
Mulet, blåst, regn. Allmänt pissigt och 6,6 grader.

Vad gör hästarna?
Båda två är ute i stor hage med träd o dyl.

Vad har de för täcke?
Nordisen går naken.
Fullblodet har Börjes regntäcke.

KL*

Har ändrat min hästs täckeinfo igen, det blev ju höst!
Inne: Bomullstäcke
Ute: Bomullstäcke + ofodrat regntäcke oavsett väder

M-oaa

*kl*

Pollen helklipptes idag och står just nu inne med en BoT fleecetäcke och Amigo 150g stalltäcke på över.
Det är regnigt och blåsigt och runt 10 grader ute.

Min står ute dygnet runt (bete) fortfarande och har just nu ett 200 g fodrat vintertäcke. Regn, blåst och 10 grader..Hon har kissinge spines och därför extra viktigt att hon är varm..

*kl*

Nattetid här är det nu ca 4-6 minusgrader, och det håller sig på minusgrader tills frampå förmiddagen/tidig em. Hästen har fr.o.m. nu fleecefodrat regntäcke ute oavsett väderlek.

*kl*

Nyrakad häst igårkväll, nu går han dygnet runt med fleecefodrat regntäcke både ute om dagarna och inne i stallet om natten (kallstall).
Just nu är han iofs inne för natten men det är regnigt och blåsigt och ca 6 grader ute. Räknar med att det blir någon minusgrad ute i natt.

Senast ändrad:

KL

Regn ca 6-8grader ute. Hästarna står nu inne på natten.

H1 Fleecefodrat regntäcke.
H2 Naken
H3 Naken

Bomullstäcke inne, stängt fönster pga halvstorm ute. :crazy: Regntäcket var blött fortfarande, utsläpp byter täcke på honom imorgon. :bow:

Nu står prinsarna inne. Är snö här, är ca. -5 på nätterna och dom sover med stalldörren öppen.

Stora, helklippt: 100 g stalltäcke och fleecetäcke
Lilla, filtklippt: Fleecetäcke

Just nu är det 4+ blåsigt och regnar mängder....Alla är inne i kallstall med öppna fönster fast isolerade väggar. De har varsitt Rambo California med hals.

Här regnar det slask och ligger snö på marken.
Det går gissningsvis under minus inatt, så pålle som stod och frös i sitt Bucas Smartex Rain om rumpan(som förövrigt han haft på sig ett dygn i ösregn, det har inte läckt! ) fick nu på sig ett Bucas Smartex (tror jag) tjockare men inte jätte tjockt.
han sover ute

*kl*

Min polle är helklippt, står inne i stallet (kallstall) med 300g täcke med helhals (125g). Är väl runt 5-10 grader och MKT blåst (har dock mojnat nu på kvällen men skulle blåsa imon igen). Hon går ut med samma täcke imon (ingen täckesservice)

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 971
Senast: Camigween
·
Utrustning Jajamen, hösten börjar närma sig. Skolorna har/ska börja, vädret har slagit om och fler och fler börjar fundera på det där med täcken...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
50 515
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 036
Senast: lomuxx
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 925
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama