Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

*kl*

här är runt 7-10 grader och soligt, blåser litegrann.
pålle är ute och jag tror han har ofodrat regntäcke på sig (inte jag som släppt ut idag), rustad för det regn som var utlovat från smhi igår..

om det är skönt väder ute vid lunchtid när jag åker förbi påväg till skolan kan det hända att han får gå naken, men inte om det är blåsigt.

Pollen är ute, det är lite halvmulet med uppehåll, ingen aning om hur många grader då jag inte varit ute ännu o har ingen termometer just nu. Skulle gissa på 10grader precis som alla andra dagar.

Helklippt, står med Amigo insulator medium och ett 100g copperfield (eller var det heter, köpt på Ullared) utetäcke på över

Samma väder här. Pållen ute med ofodrat regntäcke. Får ev snart börja stå inne på nätterna, utan täcke då.

Fullblodet står inne pga hovböld, naken. Kallstall med isolerade väggar, fönster och dörr öppet.

Nordis går i hagen, naken. Sol och lite småkyligt, lite blåst. Måste klippa honom nu! Tog in honom som sällskap när hovis var här och han blev svettig på bogen av att bara stå där och äta lunchhö...

KL

I dag var det fint väder, soligt men blåsigt och ca 14 grader, inget täcke.

*kl

Nu är pålle halvklippt, fleece i stallet och fleeceregn ute sålänge det är så bra väder som det varit senaste dagarna.

KL

mina är ute nu, är minusgrader här.

Lilla har fleece+regn och stora har likadant. Lilla är filtklippt och stora är helklippt.

Ösregnar ute.
Pålle har på sig Bucas Smartex medium, byter till ett regn efter lunch.

Nån plusgrad och snöslask.

Nyligen helklippt pålle - 200gr stalltäcke och amigo regn över det.
Oklippt gammelhäst - 200gr amigo

kl

ca 10-13 grader på dagarna 3-7 på nätterna
Båda hästarna nyklippta och står i kallstall.

Häst 1: 250 gram med fodrad hals ofodrat amigo regn över

Häst 2: 300 gram m halvhals ofodrat regn m hals över

KL

Soligt ingen vind och 12+. Alla ute.
H1 Shires fleecetäcke med Amigo 1200D regntäcke över.
H2,3,4 Rambo California med Hals.

*kl*

Ca 12 grader, hög klar luft.

Helklippt häst av sporthästmodell :)

Inne: Horseware Amigo insulator 150 gr.

Ute: Horseware Rambo Duo, utan extra fodertäcket ännu.

KL

Blandade grader och hade jag haft hästen hemma hade han fått gå utan täcke mitt på dagen. Men nu står han inaccoderad:/ Då blir det samma täcke dag som natt. Dvs just nu ett fleece fodrat regntäcke.

Han är ett helklippt kallblod.

KL

10grader och ganska soligt dagtid, runt 0an nattetid.
Min häst går ute dygnet runt.

Mkt päls och ett fleecefodrat regntäcke. Dagtid ofta naken om det inte regnar eller blåser massor.

*kl*
Jag slängde på ett ofodrat regntäcke när jag var i stallet förut (som antagligen ryker imorgon igen, då det ska bli sol).
Hästen går ute dygnet runt, det regnade ganska bra (enligt SMHI ska det regna hela kvällen och natten).

Ca 6-7+ dagtid, ungeför 3+ nattetid.
Hon är oklippt.

Strålande sol + 10.

Fbl har ett Bucas Sunshower och är lite för varm dessvärre. Står i sjukhage. Skulle ha otäckad om han inte vore rakad ända in till huden på ena sidan.

Som kallast har vi ett par minus sen kväll/natt/morgon, har då ett fleecetäcke.

Regn och några plusgrader ett ofodrat regntäcke av normal modell (inte det supertunna sunshower alltså)

Ponnyn har ullig vinterpäls ;)

KL

Här regnar det av varierad mängd, 2+ ingen större blåst just nu i alla fall. Alla är inne i isolerat kallstall med öppna fönster och dörr.

H1,2,4 Oklippta har varsitt Rambo California 100g
H3 Helklippt har Mark Todd Combo Under Rug 250g

Nu är det 0-5 grader på dagarna här...väntar bara på en till omgång snö "/ Min här 150g stalltäcke inne och fleecefodrat regn alt. stalltäcke o Amigo regntäcke på dagarna. Är i nuläget oklippt, ganska varmblodigt halvblod ;)

KL

Sol. +5 och blåsigt
Ute i hagen.
Fleecefodrat regntäcke inne och ute.
28-årig pensionär, frusen gubbe. Oklippt än så länge.

kl*

Pålle har ett Bucas smartex rain ute. med tunt foder innanför. Och sen ett Bucas 50 g täcke på natten. De andra vill att han ska ha dubbla täcken för bekvämligheten men jag tycker att det blir för varmt ute. Trots att han har vääldigt tunn päls så är han också varm under täckena.

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 971
Senast: Camigween
·
Utrustning Jajamen, hösten börjar närma sig. Skolorna har/ska börja, vädret har slagit om och fler och fler börjar fundera på det där med täcken...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
50 516
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 036
Senast: lomuxx
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 925
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama