Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Kl
Min gumma gick med 200 g höst täcke som nu blivit blött igenom (har några år på nacken) så hon frös hela hon och fick ett tunnare inne 100g å ett vinter täcke för natten så hon får upp värmen i kroppen.

Gubben gick med tunnare vinter 150g med även det blött dock ej igenom men fick tunnare inne 100g å vinter täcke på det som dock var trasigt på rumpan såg jag(följde med han). Han skaka lite han med fast ej lika mycket. Dock är han super tunn just nu.

Samma väder som hos Emor. Mina två går ute dygnet runt.

min helklipptes i helgen.

har ett bucas ca 150 gram inne på natten. står i kallstall med öppen dörr.

på dagen ett bucas regntäcke med fleecefoder.
har varit ganska behaglig temperatur på dagen idag. de har fortfarande en hel del bete kvar i hagen och rör sig mycket.

*KL*

Helklippt dam, ca 10-12 grader på dagen regnskurar och vindar uppe mellan kuling och storm.

220g stalltäcke och sedan ofodrat regntäcke på det

*kl*
Det är mellan -1 och 12 grader här nu. Inne har min häst ett ofodrat sommartäcke från amigo och ute har han det + ett fleecefodrat regntäcke. Helklippt.

0 till 2 grader på morg, 7 till 10 grader på dagen. Hbl, ej klippt ännu, fleestäcke inne på natten och vid utgång får hon ofodrat regntäcke på över.

Kl

Igår hade Elvira täckespremiär! ;)

Det var typ 5 grader, iskalla vindar och regn nästan hela dagen, så det ofodrade regntäcket åkte på.

Idag skiner solen och det blåser bara lite och är ca 5 grader nu på förmiddagen, så idag är hon naken igen.

Hon är ett oklippt varmblod med bra underhudsfett... :angel:

Senast ändrad:

Här regnar det & är kallt så allesammans går täckade nu! Ferry är helrakad och har ett Bucas Smartex-täcke med 220 g foder. Ottawa är också helrakad och har ett likadant täcke, fast med halv hals. Nash är orakad och har ett Bucas Freedom Turnout Light-täcke utan foder. Moltas är helrakad och har ett Bucas Ponny Turn Out Extra med 300 gr foder och Philly som endast är halvrakad har ett 50 gr fodrat Bucas Irish Turnout.

KL
Oklippt ponnykorsning, ej frusen av sig.
Idag har vi +6 sol. Så hon är nakenfis i hagen idag. :D

Idag skulle det regna men än så länge skiner solen, några moln här och var. Fullblodet går med ofodrat regntäcke. Det är vitt/ljusgrått så hoppas han inte blir för varm om solen steker på! Är iaf under 10 grader och blåser kallt/rått även om det inte blåser så mkt.

KL

Här varierar det mellan sol och molnigt, 7+ lite vind. Alla ute med varsitt Rambo California. Ska klippa den ena efter lunch, får se vad den får på sig då.

KL

+7, sol och blåsigt
Ute i hagen, inne nattetid.
Fodrat regntäcke ute och inne.

11-13 grader på dagen, just nu soligt väder med något kalla vindar. Pållen min , oklippt dock med tunn päls, går med ett bommulsfodrat regntäcke (billiga ifrån h**ks) :D Snart blir det väll uppgraderat till 100g när graderna kryper ner :crazy:

*kl*
Ute dygnet runt, oklippt (väldigt kort päls, men ganska ofrusen av sig).
Hade 150g på sig inatt då det var riktigt busväder, ner emot nollan och hon hade tränats på kvällen.

Nu är det svaga vindar, ca 10+ och hon näckar igen.

Här är det nu ett par minus om nätterna och ca +6 om dagarna knappt. Min här nu antingen ett Rambo wug heavy el ett Amigo heavy ute. Inne har hon ett 200gr.

- kl -

Här är det runt nollan om nätterna nu. Dagtid är det mellan 5-8 +grader. Blåser ganska mycket till och från.
Araben har 100g Hansbotäcke eller 165g Hööks-täcke utomhus, inne har hon BoT-nättäcke och ibland får hon ha fleecetäcke ovanpå det.
Shettisen är halvklippt och är naken, ute som inne.
Ettåringen är naken och på lösdrift. Vid nederbörd har han 100g Hansbotäcke på sig.

Min lilla har ett Bucas Smartex Rain på sig dygnet runt (ullfodrat).
Dock oftast ett mysigt fleece på nätterna! (står på box)

(Upp till 15 grader på dagen med oftast kallare och en MASSA vind och regn! :mad:)

Hoppas att det kommer att räcka vintern ut, vill inte täcka henne för mycket, men har en lista på tjockare täcken som kommer att köpas in bums om jag ser att hon fryser då hon hatar regn och rusk! :)

*kl*

Minusgrader i natt och nu på morgonen. På dagen ska det bara bli 4-6 grader.
Idag får han ett extra fleecetäcke under det fleecefodrade regntäcket när han går ut. Han är helklippt.

Kl

Lite tunna moln och 2 minus. Ska bli 10+ och sol framåt dagen.

Nu är alla ute
H1 Oklippt Rambo California med hals
H2 Oklippt Rambo California med hals
H3 Helklippt Amigo Insulator Medium med ett Rambo California med hals över
H4 Oklippt Rambo California med hals

*kl*

Min termometer visar 20 grader men den glädjemätaren står i solen... Vi har runt 3-7 grader på natten och 10-12 på dagen de sista dagarna. Hästen (22 år o fjording) är halvklippt och går utan täcke. Det gör alla de andra hästarna också, men de är oklippta och fryser aldrig så har aldrig täcke (om det inte är fullständigt extrema förhållanden, då får de gå in). De går fortfarande ute.
Tog ett fleecefodrat regntäcke på honom i helgen när det ömsom ösregnade ömsom haglade och blåste kraftigt och var iskallt, men han blev alldeles för varm, så han fick komma in och torka och gå ut igen utan täcke istället.

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 971
Senast: Camigween
·
Utrustning Jajamen, hösten börjar närma sig. Skolorna har/ska börja, vädret har slagit om och fler och fler börjar fundera på det där med täcken...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
50 515
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 036
Senast: lomuxx
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 925
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama