Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har inte börjat med täcke till min häst ännu, hon är ute från tidig morgon till sen kväll & står i "utebox" (engelsk box) på natten. Bor i Skåne, här är soligt & ca 17-18 grader.
här är det just nu sol, dock iskallt i luften (varit ner mot nollan flera nätter nu!) och blåser. hästarna är ute med varsitt ofodrade regntäcke, ponnyn har amigo summer turnout och hästen tch/shires sommarregntäcke.
Här är det just nu soligt och ca +15 C, varierar rätt mycket mellan morgontemp och mitt på dan. Är inne på natten.
Än så länge går hon utan täcke så länge vädret är fint. regnar det är det regntäcke på. -hästen är än så länge oklippt.
Om ett tag kommer hon få ett sånt här http://www.carinashastshop.se/540.jpg (lånar bild) det är ett stretchigt regntäcke med denna infon:
Wp/Ht 10000 H2O
Mellanfoder 20gram
andas
väldigt trevligt täcke tycker jag. senare får hon ju såklart täcke efter väder. I vinter blir det ett Rambo med helhals -inte det allra tjockaste men det är fodrat iallafall -funkade super förra vintern.
Nu vart det nästan frost 4 nätter i rad.. Pålle går med regntäcke 0g Three Crown, stödfodras med lite hö då betet är dåligt men går fortfarande ute dygnet runt!
Här är det mulet och ruggigt men inget regn.
Hästarna går på lösdrift, eller ja bete just nu fast de får hö på kvällen.
Quarter är den enda som har täcke dock endast flugtäcke när det inte är risk för regn. Hon blir lite frusen när det regnar så då får hon ha ett tunnt fodrat regntäcke.
Mina går fortfarande oklippta och otäckade vid uppehåll. Ofodrat Amigotäcke på ena och tunnfodrat Thermo Master på den andra om det är regnigt.
Vet inte temperatur nu men Stockholm iaf.
3 grader nu klockan 8 på morgonen, just nu har han ett tunnt sommartäcke inne + ute och regntäcke vid regn men idag byter jag sommartäcket mot ett Bucas Shamrock som han får ha på natten och i hagen om det inte är regn eller har regnat etc.
Lillan går fortfarande ute på nätterna och har då ett Bucas Smartex Rain på sig (fleecefodrat). Vill att hon skall kunna ligga ner utan att bli kall Hoppas på att det blir kallt även på dagarna snart så att hon kan ha det hela tiden, hatar växelvärme!
Har inte ens börjat fundera på att täcka ännu. Det har varit strålande sol och nästan sommarvärme den senaste veckan. Lite kyligt på morgonen visserligen, men jag lider med de stackar pållar som jag sett gå täckade i värmen
Har inga planer på att täcka dom heller, stoet som kommer ridas igång nu under hösten är en frysråtta så behöver hon så kommer hon få täcke på sig, men då så tunt som möjligt och i minsta möjliga mån
Har strax över nollan på nattetid, nu har det varit 15-20 + på dagarna med sol men det ska bli regn och rusk nu sägs det..
Jag har absolut inget emot att man täckar sina hästar vid kyla, blåst och nederbörd. Men tycker att det är absurt att täcka dagtid när det är +17 och strålande sol, som det varit här den senaste veckan.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.