Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför låter endel ha sina hästar inne när det är typ-10 de e väl inte så farligt kallt?
Har i dag haft kring -10 min arab kille har varit ute fån 8 o ja tog in honom för ridning vid 16 de andra kom in vid 18
han har haft på sig ett stalltäcke inne ganska tunnt thermotäcke kallstall men de står en del hästar så det är varmare inne än ute o se har han thermomaster ute tjockt med halv hals ovan på inne täcket o fall det är varmare än -5 har han fodrat Buccas ovan på inne täcket
Jag vet inte fall han verkligen jämt behöver ha sitt inne täcke under men de är ett täcke på/av som gäller i stallet på morgon /em dvs inga täckesbyten....
o jag vill han ska ha stalltäcket inne så.... men han är lagom varm inte svettig
kan tillägga att han e klippt på halsen o ben för han blir så lurvig men de e rätt långt nu...
Förresten nån annan som har en arab som sätter mkt kraftig vinter päls så man tror han e korsning me islänning mäste klippa honom ibland för han blir så svettig vid ridning annars... skulle va kul o höra ( ja han e äkta arab ja har reg bevistet fniss fniss)
Klart han ska kännas varm där han är klippt, innanför päls och ev fett ska det ju vara dryga 37 grader. Känner du däremot utanpå en riktigt tjock päls ska den ju vara ljummen iom att isoleringen håller värmen inne.
Jo visst är HWs täcken lättare än andra, men som jag tolkade Cillen89 så var det ett argument för att ha 3 täcken för att HWs skulle vara tunnare än andra. De är bättre sydda men har inte mindre foder per vikt tex 300g än andra märken. Och det var det jag ville poängtera.
Täckens tjocklek mäts i vikt på stoppningen per kvadratmeter, det var det ända jag ville ha sagt
Om man jämför HW-täckena med andra märken så har HW, färre sömmar, mindre kantband, inga tunga bogfästen och inga bensnören. På så stora grejer som täcken gör det stör skillnad!
Om man tex jämför med mitt shirestäcke så har det i bogen ett omlottspänne med hakar på och sen tre metallringar för olika alternativ. Utöver det har det kraftig söm över ryggen och grövre kantband och bensnören. Allt detta sammantaget gör att det 200gr täcket väger mer än mitt amigo insulator på 300gr.