Vad hade nu valt?

Hallau

Trådstartare
En utebana på 20*40 eller ett "ridhus" på 15*27:confused:
Ska tillägga att jag bara har islandshästar.

Sv: Vad hade nu valt?

Hade helt klart valt padock.
Har också isisar.
//Jezz

Ridhus! Ovärderligt med tillgång till mjukt underlag samt att jag trivs bättre i ridhus vid arbete med unghästar. Har oxå islandshästar.

Paddock om det är bra underlag och med bra lampor.

15 m på kortsidan är rätt lite även för islandshästar (som jag oxå har).

Ridhus:love:
Men beroende på ar du bor kan du säkert hålla igång hästarna på utebana oxå, & så blir det ju lite större.

paddock då ridhuset skulle vara för litet för att jag skulle trivas.

Paddock, ridhuset är på tok för litet för att du ska kunna ha glädje av någon träning där inne. Paddock kan vara jättefin även under vintern, allt hänger på vilken som sköter den. Visst är det trevligt med ridhus för oss tvåbeningar, men i detta fall tillför inte ridhuset något mer än bekvämlighet för dig och inget annat.

Fullstorleks paddock helt klart! Ett "för litet" ridhus ger dålig utdelning på insatt kapital tycker jag, det blir mer ridning och ger större användning med en paddock.

Jag har svårt att bestämma mig, men det lutar åt utebanan. Men vad skönt det hade varit att kunna vara inomhus när det regnar och blåser.
Tänker och funderar vidare...

... och på sommaren sitter du där i lilla ridhuset och ångrar att du inte satsade på en bra utebana istället... ;)

... och på sommaren sitter du där i lilla ridhuset och ångrar att du inte satsade på en bra utebana istället... ;)

Varför skulle hon ångra det? Det är underbart skönt med ett svalt ridhus äckligt varma sommardagar. Regninga sommardagar också förresten....

TS; hängna in 15X27 meter på ett fält och testa och rid där så får du känna vad du kan göra där med dina hästar.

Det är underbart med ridhus under väldigt många månader om året i Sverige......

Jag har aldrig träffat på ett svalt ridhus sommartid. Har ridit i både isolerade och oisolerade samt de med luckor i taket för vädring.

Dessutom är det verkligen bottentråkigt att krypa in i ett ridhus när det är vackraste sommarkvällen ute.

Liknande trådar

Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 245
Senast: sorbifolia
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: Lars L
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
466
Senast: Rosett
·
Fritid På lördag flyger jag till Malmö och landar 14:20. Flygbussen går 14:40 och nästa går inte förrän drygt tre timmar senare. Jag räknar...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 274

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat