Ta sig från Sturup till Malmö

Det är nog bäst att du hjälper @Görel att packa väskan också.
Har aldrig fattad varför några måste ha med sig kläder för 3 veckor när de ska vara borta endast 1-3dagar (TS har ju inte skrivit hur många dagar hen skal tillbringa i Malmö, men jag har svårt att se att om ett möte skulle eventyras av första missade buss efter landning skulle medföra mer än en dags vistelse, därför räcker en 5 kg handbagage mer än väl, då väska med laptop ,padda och telefon inte räknas in i vikten...).
 
Har aldrig fattad varför några måste ha med sig kläder för 3 veckor när de ska vara borta endast 1-3dagar (TS har ju inte skrivit hur många dagar hen skal tillbringa i Malmö, men jag har svårt att se att om ett möte skulle eventyras av första missade buss efter landning skulle medföra mer än en dags vistelse, därför räcker en 5 kg handbagage mer än väl, då väska med laptop ,padda och telefon inte räknas in i vikten...).
Men lägg ned. Bara lägg ned.
 
Om ditt flyg är i tid fungerar det så gott som alltid, bussen kan vänta några minuter- föraren brukar kolla att alla är med, är flyget försenat kan bussen mycket väl köra.

Taxi är enda alternativet om ingen kan hämta dig.
 
Har aldrig fattad varför några måste ha med sig kläder för 3 veckor när de ska vara borta endast 1-3dagar (TS har ju inte skrivit hur många dagar hen skal tillbringa i Malmö, men jag har svårt att se att om ett möte skulle eventyras av första missade buss efter landning skulle medföra mer än en dags vistelse, därför räcker en 5 kg handbagage mer än väl, då väska med laptop ,padda och telefon inte räknas in i vikten...).
Alltså du är för rolig. Du tycks veta en massa om @Görel och hennes resplaner, mer än hon själv vet skulle jag tro.
 
Har aldrig fattad varför några måste ha med sig kläder för 3 veckor när de ska vara borta endast 1-3dagar (TS har ju inte skrivit hur många dagar hen skal tillbringa i Malmö, men jag har svårt att se att om ett möte skulle eventyras av första missade buss efter landning skulle medföra mer än en dags vistelse, därför räcker en 5 kg handbagage mer än väl, då väska med laptop ,padda och telefon inte räknas in i vikten...).
Du vet inte vad TS ska hitta på eller vilken utrustning som krävs, eller om TS ska transportera sådant som inte får tas som handbagage. För du har väl koll på att det är ganska begränsat vad du får ta med dig in i kabinen? Och sen var det också den lilla detaljen att du har noll och intet med det att göra :). Förutsättningarna är incheckat bagage. Punkt.
 
Ser man ju även på helg kryssningarna från Sverige till Finland och Estland. Vilka kommer med 3 stora resväskor med kläder för en kryssning som startar fredag eftermiddag och är tillbaka i Sverige på lördag kväll....
Mycket plats för taxfree kanske. Bekymra dig inte om vad andra har med sig. Sist jag åkte på kryssning var jag tacksam att jag hade ett extra ombyte tack vare en passagerare tappade brickan i mitt knä typ.
 
Förutom att det bildar onödiga köer? Inte ett dugg, men funderar ju på all den tid personen hade kunnat lägga på annat istället för att packa med sig 60 kg kläder för en helgutflykt.
 

Liknande trådar

Fritid Går det att åka kommunalt från Sturup till Malmö central eller är det bara flygbussar och taxi som gäller?
2
Svar
24
· Visningar
1 156
Senast: warg
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 777
Senast: nickan1
·
L
Övr. Barn Nu vill jag ha ärliga kommentarer och vettiga synpunkter från er, kloka bukemänniskor :bow: Ni som är trötta på gnälliga inlägg kan...
2
Svar
36
· Visningar
3 574
Senast: Inte_Ung
·
F
Ekonomi & Juridik Skulle behöva lite tips om vad ni skulle göra i min sits.. Vet inte om all bakgrundsinfo är nödvändig, men ska försöka att inte dra ut...
2
Svar
35
· Visningar
4 317
Senast: fredde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp