Ta sig från Sturup till Malmö

Jag har alltså råkat ut för att flygbussen på Skurup kört ifrån mig och flera andra. Har åkt flygbuss därifrån två gånger så hittills är det hälften av alla gångerna. De andra gångerna som jag flugit dit har jag hyrt bil eller blivit hämtad. Har alltså varit där rätt många gånger och har koll på hur stort det är,
Ring och prata med dem. Jag har aldrig varit med om att bli lämnad, men försöker vara proaktiv och dubbelkolla/deala innan. Kolla också med flyget avgående ersättning för transport om flyget blir sent.
 
@Görel för att komma tillbaka till ämnet tog jag och mina kollegor den flight som jag misstänker att du ska ta för några veckor sedan, vårat flyg var dessutom sent med 15 minuter på grund av strul i Stockholm. Vi hann med flygbussen utan problem, den stannade och väntade. Den åker ju liksom den sträckan just för att folk ska hinna till flygplatsen och sedan hinna med den tillbaka och är anpassad till tiderna. Jag tror du hinner med, annars får du väl ta en taxi till närmsta ställe som har kollektivtrafik om du tycker det är för dyrt att åka hela vägen dit du ska med taxi (jag kan inte Malmö men antar att det inte är så jättelångt till närmsta ställe där det finns möjlighet att ta buss mer centralt).
Det känns skönt att höra! Har som sagt dålig erfarenhet från tidigare tillfälle.
 
Senast jag åkte Sturup-Klågerup var det dyrare än Sturup-Malmö.
Jag tyckte det var orimligt så jag frågade hur det kunde vara dyrare att åka mycket kortare sträcka. Chauffören förklarade det med att han fick räkna med att gå tom tillbaks till flyget eller Malmö för nästa resenärer och det fick jag som resenär kompensera honom för med högre pris.

Jag antog nästan det, av just anledningen som "din" chaufför nämnde.
 
Det är liksom inget gränsfall utan inläggen är solklart sunkigt sexistiska, förvånar mig faktiskt att så många här ställer upp på det.
 

Liknande trådar

Fritid Går det att åka kommunalt från Sturup till Malmö central eller är det bara flygbussar och taxi som gäller?
2
Svar
24
· Visningar
1 156
Senast: warg
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 777
Senast: nickan1
·
L
Övr. Barn Nu vill jag ha ärliga kommentarer och vettiga synpunkter från er, kloka bukemänniskor :bow: Ni som är trötta på gnälliga inlägg kan...
2
Svar
36
· Visningar
3 574
Senast: Inte_Ung
·
F
Ekonomi & Juridik Skulle behöva lite tips om vad ni skulle göra i min sits.. Vet inte om all bakgrundsinfo är nödvändig, men ska försöka att inte dra ut...
2
Svar
35
· Visningar
4 317
Senast: fredde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp