Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag reste en gång med "unlimited" antal kg på en 1 v resa till Mallorca. Det blev mååånga väskor det. För att jag kunde! Handlade massor med vin, olivolja och andra lokala varor med mig hem. Har också rest till Thailand med barn i 3 v med enbart handbagage. Det gick också bra! Men jag (och många andra uppenbarligen) ser det inte som ett självändamål att ha så lite bagage som möjligt.Ser man ju även på helg kryssningarna från Sverige till Finland och Estland. Vilka kommer med 3 stora resväskor med kläder för en kryssning som startar fredag eftermiddag och är tillbaka i Sverige på lördag kväll....
Då vore det väl bättre om du stannade hemma. Köerna blir då kortare och det lär bli betydligt trevligare för alla inblandade.Förutom att det bildar onödiga köer? Inte ett dugg, men funderar ju på all den tid personen hade kunnat lägga på annat istället för att packa med sig 60 kg kläder för en helgutflykt.
Sturup är litet och med korta avstånd. Malmös huvudflygplats för utrikes heter Kastrup, jag gissar att det beror på det. Det tar kortare tid och är bättre förbindelser att ta sig kollektivt till Kastrup. Har du varit på Sturup?
Många ggr. Brukar skita ner miljön gn att flyga till Arlanda
Jag reste en gång med "unlimited" antal kg på en 1 v resa till Mallorca. Det blev mååånga väskor det. För att jag kunde! Handlade massor med vin, olivolja och andra lokala varor med mig hem. Har också rest till Thailand med barn i 3 v med enbart handbagage. Det gick också bra! Men jag (och många andra uppenbarligen) ser det inte som ett självändamål att ha så lite bagage som möjligt.
Okej. Men det blir lite extremt. Ser du verkligen inte det? Oavsett orsak till resa så är det ju inte onormalt att ha incheckat bagage. Sen finns det ju ett rätt stort antal resor som varken är affärsresor eller charter .Jag ser det mer ur effektivitets synpunkt, hur hindrar jag mina med passagerare minst, och hur hinner jag med den buss (övrigt transport medel) som tillhandahålls. Är det en charterresa? Fine, bussen väntar till alla kommit ombord.
Är det en Affärs resa? Bussen går på utsatt tid, utan att vänta då de inte har någon information om hur många passagerare som kommer med viss flight.
@Görel för att komma tillbaka till ämnet tog jag och mina kollegor den flight som jag misstänker att du ska ta för några veckor sedan, vårat flyg var dessutom sent med 15 minuter på grund av strul i Stockholm. Vi hann med flygbussen utan problem, den stannade och väntade. Den åker ju liksom den sträckan just för att folk ska hinna till flygplatsen och sedan hinna med den tillbaka och är anpassad till tiderna. Jag tror du hinner med, annars får du väl ta en taxi till närmsta ställe som har kollektivtrafik om du tycker det är för dyrt att åka hela vägen dit du ska med taxi (jag kan inte Malmö men antar att det inte är så jättelångt till närmsta ställe där det finns möjlighet att ta buss mer centralt).
Senast jag åkte Sturup-Klågerup var det dyrare än Sturup-Malmö.@Görel Om du inte vill ta taxi hela vägen så hade jag kikat i Skånetrafikens reseplanerare hur bussar/tåg går från Svedala eller Bara.
Okej. Men det blir lite extremt. Ser du verkligen inte det? Oavsett orsak till resa så är det ju inte onormalt att ha incheckat bagage. Sen finns det ju ett rätt stort antal resor som varken är affärsresor eller charter .
Men va? Det beror ju helt på vilket land och vilken flygplats? Det ser helt olika ut beroende på var du ärResor som inte är charter eller affär går in i samma kategori som affär, om inte transport är beställd på förhand, de väntar alltid till resenären anmäler sig. En Linjebuss som i TS fall kan inte vänta då den har tider att förhålla sig till.
Konstigt då att bussen faktiskt brukar vänta på Sturup. Chaufförerna brukar också kolla så det inte finns eftersläntrare. De har full koll på vilka (eller vilket) flyg som de ska hämta passagerare från. Är flyget i hyfsad tid och bagaget inte kommit bort så väntar de (det brukar gå en buss mot Lund samtidigt och de brukar hjälpas åt). Det är inte som på Arlanda där bussarna går mest hela tiden och inte passar flygen alls.Resor som inte är charter eller affär går in i samma kategori som affär, om inte transport är beställd på förhand, de väntar alltid till resenären anmäler sig. En Linjebuss som i TS fall kan inte vänta då den har tider att förhålla sig till.
Men läste du inte vad @Gunnar skrev? Läsförståelse 0.00000Resor som inte är charter eller affär går in i samma kategori som affär, om inte transport är beställd på förhand, de väntar alltid till resenären anmäler sig. En Linjebuss som i TS fall kan inte vänta då den har tider att förhålla sig till.
Det är ju det som gör det så roligtDet är ändå fantastiskt att folk har tvärsäkra åsikter om hur det funkar utan att ha provat om teorin håller i verkligheten .
Men snälla lilla människa. Jag åkte denna buss på troligen samma tid för tre veckor sedan, bussen väntade.Resor som inte är charter eller affär går in i samma kategori som affär, om inte transport är beställd på förhand, de väntar alltid till resenären anmäler sig. En Linjebuss som i TS fall kan inte vänta då den har tider att förhålla sig till.
Jag har alltså råkat ut för att flygbussen på Skurup kört ifrån mig och flera andra. Har åkt flygbuss därifrån två gånger så hittills är det hälften av alla gångerna. De andra gångerna som jag flugit dit har jag hyrt bil eller blivit hämtad. Har alltså varit där rätt många gånger och har koll på hur stort det är,Instämmer i kören, har aldrig missat bussen trots specialbagage. Flygplatsen är verkligen minimal, så sannolikt hinner du. Är du orolig tycker jag att du ska kontakta flygbussarna för bekräftelse på att bussen väntar in dig.
Nja för den som letar info blir det lite besvärligt med alla som tvärsäkert säger "nej inte en chans" när det faktiskt går. Och biljetterna till bussen brukar man köpa i förväg.Det är ju det som gör det så roligt
Jag köper på bussenNja för den som letar info blir det lite besvärligt med alla som tvärsäkert säger "nej inte en chans" när det faktiskt går. Och biljetterna till bussen brukar man köpa i förväg.