Nu tänkte jag fråga om råd och undrar om nån annan suttit i samma sits ?
Jag är ägare till ett fantastiskt Halvblod ,som jag valde för 2,5år sedan låna ut då mitt intresse finns inte längre.
Jag känner samma idag och fodervärden kan ej ha kvar honom mer .
Situationen hade sett bättre ut om jag verkligen fortfarande var intresserad...
Men nu är de inte så ..
Problemet är han är snart 21 år ...och tanken var ju med tiden att fodervärden skulle tagit över honom helt .
Men nu har hon väl tröttnat på han då han börjar bli till åren och fick ingen vidare förklaring varför jag skulle hämta han.
Jag har verkligen stor kärlek för den här hästen och de är ändå mitt ansvar som ägare att fatta ett beslut.
Men tankar går runt och har ingen aning vad jag ska göra ...
Han är pigg och glad rids regelbundet ut i skogen och dressyr .
Men är även nöjd att få gå i hagen med mycket omsorg,han vill gärna ha kärlek och närheten i min situation funkar de inte .
Jag jobbar och studierar till 150% och eftersom allt med hästar inte tilltalar mig alls längre vet jag ej vad jag ska göra.
Har haft funderingar och hört mig för om jag ha på ett stall där "all service ingår ",
För min magkänsla vill inte sälja en 21 åring
Men samtidigt är han värd en person som ger all kärlek till han och tiden !
Han är ändå mitt ansvar och mitt hjärta klarar inte de här ,men ingen aning hade ni ens sålt en 21 åring ?eller tänker jag helt rätt att faktist behålla han och försöka hitta en lösning ?
Inte alltid lätt att vara hästägare ..
Jag är ägare till ett fantastiskt Halvblod ,som jag valde för 2,5år sedan låna ut då mitt intresse finns inte längre.
Jag känner samma idag och fodervärden kan ej ha kvar honom mer .
Situationen hade sett bättre ut om jag verkligen fortfarande var intresserad...
Men nu är de inte så ..
Problemet är han är snart 21 år ...och tanken var ju med tiden att fodervärden skulle tagit över honom helt .
Men nu har hon väl tröttnat på han då han börjar bli till åren och fick ingen vidare förklaring varför jag skulle hämta han.
Jag har verkligen stor kärlek för den här hästen och de är ändå mitt ansvar som ägare att fatta ett beslut.
Men tankar går runt och har ingen aning vad jag ska göra ...
Han är pigg och glad rids regelbundet ut i skogen och dressyr .
Men är även nöjd att få gå i hagen med mycket omsorg,han vill gärna ha kärlek och närheten i min situation funkar de inte .
Jag jobbar och studierar till 150% och eftersom allt med hästar inte tilltalar mig alls längre vet jag ej vad jag ska göra.
Har haft funderingar och hört mig för om jag ha på ett stall där "all service ingår ",
För min magkänsla vill inte sälja en 21 åring
Men samtidigt är han värd en person som ger all kärlek till han och tiden !
Han är ändå mitt ansvar och mitt hjärta klarar inte de här ,men ingen aning hade ni ens sålt en 21 åring ?eller tänker jag helt rätt att faktist behålla han och försöka hitta en lösning ?
Inte alltid lätt att vara hästägare ..