Vad görs på era kurser?

KopparbergsEmme

Trådstartare
Nu kommer många kurser dra igång sin höst termin och jag är lite nyfiken vad ni gör för övningar?

Sitt
ligg
stanna
inkallning

Är väl väldigt basic för alla antar jag men sen då? Kurserna varierar ju otroligt mycket inom landet..

Vi brukar även ha promenad, visitering, kontaktövningar, lite hopp & agilityhinder, möta andra hundar och "åka hiss" med våra. Men jag vill gärna höra vad ni gör.

Vilken är din favorit övning?

Sv: Vad görs på era kurser?

Vilken typ av kurs? :confused:
Det är rätt stor skillnad på vad man gör på en valpkurs och lydnadskurs elit.

Tja antingen vad du går för kurs eller leder för kurs, eller övningar du kommer ihåg....behöver lite inspiration..

En av mina favoritövningar när det gäller valp/unghund är dels hälsningsövningar, där ägarna ska hälsa, men hunden ska sitta snällt bakom.

Min andra favorit är "åka buss" och det antar jag är typ samma som din åka hiss, men alla ska in så småningom och alla ska av i tur och ordning.

Kör väl en hel del efter Inkis böcker när det gäller valp/unghund, tycker hon är pedagogisk och bra och då kör jag några av de övningarna också.

Jag har idag anmält oss till en inkallningskurs men den började inte förrän v 40.Efter var det stog i annonsen så var det övningar så som inkallning med störningar och aatt öva på att avbryta vissa jaktbeteenden i rätt tid.Ska bli riktigt intressant att se om min hargalna vovsa klarar detta:devil::devil::D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
3 195
Senast: Linda_A
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 261
Senast: Liran
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 176
Senast: valpköpare
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 870
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka