Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppe med tuppen - trots att det är lördag...... Idag ska jag ju sätta mig i bilen och köra till Helsingborg för en kurs i DNA-släktforskning. Jag har studerat google maps och hoppas att det blir lika smärtfritt som det ser ut, när jag väl kommer dit. Min erfarenhet av Helsingborg sträcker sig nämligen inte mycket längre än till djursjukhuset. Men, men jag tänker köra kl 6:30. Det ska ta 1,5 timme. Kursen börjar kl 9. Jag BÖR ha god tid på mig att köra, hitta parkering, gå (knappt en kilometer) till kurslokalen, osv......

Imorgon ska jag finslipa på min inlämningsuppgift till släktforskningskursen, för den ska lämnas in senast midnatt imorgon. En helg i släktforskningens tecken alltså :D !
 
Uppe med tuppen - trots att det är lördag...... Idag ska jag ju sätta mig i bilen och köra till Helsingborg för en kurs i DNA-släktforskning. Jag har studerat google maps och hoppas att det blir lika smärtfritt som det ser ut, när jag väl kommer dit. Min erfarenhet av Helsingborg sträcker sig nämligen inte mycket längre än till djursjukhuset. Men, men jag tänker köra kl 6:30. Det ska ta 1,5 timme. Kursen börjar kl 9. Jag BÖR ha god tid på mig att köra, hitta parkering, gå (knappt en kilometer) till kurslokalen, osv......

Imorgon ska jag finslipa på min inlämningsuppgift till släktforskningskursen, för den ska lämnas in senast midnatt imorgon. En helg i släktforskningens tecken alltså :D !
Du kommer vara ute i vääääldigt god tid :D
 
Galet ont i nacken igen! Fy fan.. Trodde det hjälpt med lite alvedon 1 g, men tydligen inte. Skulle kanske tagit en igår kväll också. Får väl se vad sjukgymnasten säger på måndag. Känns nästan som nackspärr, fast jag kan röra på huvudet.
 
Enligt SMHI skulle det inte regna förrän till kvällen; så bra tänkte jag igår. Då hinner vi flytta utan regn. Jaha. Så säker var SMHI:s prognos...Regnar redan 😠. Milt och äckligt med. Ge mig snö och kyla! 😍.
 
Tja...jag kom hit ca kl 8:40, så hysteriskt tidig var jag ju inte. Lite lagom.... :) MEN jag höll på att få ett nervöst sammanbrott när jag blev invinkad på en sidogata för körkort- och nykterhetskontroll. Jag som hade det svårt nog med att navigera till rätt plats...... :crazy: :nailbiting::eek:

Förlåt men jag fnissade lite :laugh: så typiskt att de var där just idag när du var lite orolig för att köra i obekant stad!

Skönt att du kom fram ok :)
 
Tja...jag kom hit ca kl 8:40, så hysteriskt tidig var jag ju inte. Lite lagom.... :) MEN jag höll på att få ett nervöst sammanbrott när jag blev invinkad på en sidogata för körkort- och nykterhetskontroll. Jag som hade det svårt nog med att navigera till rätt plats...... :crazy: :nailbiting::eek:

Skärpta poliser i Helsingborg, de vädrar oroliga bilister på flera kilometers håll. :up: :D Hoppas det blir en givande dag!
 
Undrar om Kronans Apotek öppnar 10 eller 11 :confused:
Får kolla deras hemsida. Behöver godis :D
Är lite frusen. Ätit morötter till frukost.
Grått ute.
 
Egentligen skulle jag vilja ha en lördag utan något speciellt för mig men måste beta av några saker på ”göra-listan” nu innan vintern. Flera av punkterna på den kommer att bli betydligt tyngre om det blir fruset och snö. Bland annat att ta in veden från skogen. Har tagit in flera vändor med släpvagnen men finns mycket kvar.
Lejde bort en del av de större träden som nu är fällda men de måste tas omhand. Sådant går att göra på vintern med men vore skönt att få bort det längst bort innan det blir alltför mycket snö.
Sen är det en del annat också men sågningen, hämtandet, klyvandet och uppstaplandet är det som är mest tidskrävande.
Idag har jag tiden så bäst att få bort lite i alla fall.
 
Egentligen skulle jag vilja ha en lördag utan något speciellt för mig men måste beta av några saker på ”göra-listan” nu innan vintern. Flera av punkterna på den kommer att bli betydligt tyngre om det blir fruset och snö. Bland annat att ta in veden från skogen. Har tagit in flera vändor med släpvagnen men finns mycket kvar.
Lejde bort en del av de större träden som nu är fällda men de måste tas omhand. Sådant går att göra på vintern med men vore skönt att få bort det längst bort innan det blir alltför mycket snö.
Sen är det en del annat också men sågningen, hämtandet, klyvandet och uppstaplandet är det som är mest tidskrävande.
Idag har jag tiden så bäst att få bort lite i alla fall.

Samma här, hann inte alls med så mycket tidigare när det var varmare som jag hade velat :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
875
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
848
Senast: Halcyon
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
293
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
801
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp