Vad Görs? Del CVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra shoppingrunda idag, handlat diverse livsnödvändigheter, slängt tre säckar skräp, mockat åt pållarna + ströat och hade sedan tre mycket glada och intresserade vänner som gick med mig till stallet där fyllda krubbor mad smaskens väntade. :d Tre nakenfisar snaskar i sig för fullt i sina rena boxar, finns det något underbarare ljud än nöjda hästar som tuggar? :love:

Helt klart nöjd med shoppingen med, slutade med att jag förutom en sväng in på systemet :angel: handlade mat för nästan 3000 kr på City gross men med rabatterna betalade jag 1400 kr. :up: Hann även in en vända på min favoritorient och köpte goda druvor, lite sharonfrukt och paradisäpplen. Tyvärr verkar säsongen för cherimoya var över nu. :( En intressant chilipasta fick också följa med hem. Önskar jag var modigare att testa det de säljar men det mesta av grönsakerna och konserverna har jag ingen aning om vad det är eller hur man använder det.

Visst äter man ockra som grönsak och inte enbart för att göra rätter tjockare i konsistensen?
 
FUCK. Fick en lapp att from nu så kommer PostNord ombudet vara på ICA Kvantum istället för min lilla Spelbutik knappt 100 m hemifrån. Så nu har jag PostNord 1.5 km åt ena hållet, Schenker 2 km åt andra hållet och DHL 2 km åt tredje hållet (de två senaste på Statoil respektive Preem). Jag blir tokig. Utan bil och med lokaltrafik som inte direkt håller Stockholmstäthet om man säger så, kommer det att bli en riktig pain in the patoosie att hämta ut grejer. :mad:
 
Spenderade precis fett nödvändiga pengar på tv-spel.. Så jäkla onödigt, vet att jag kommer spela istället för att plugga. Som tur är så är jag tvungen att jobba med en annan elev i den ena kursen så den kommer jag ju göra, det kommer nog bli värre med min andra kurs som jag dessutom tycker är sjukt tråkig redan från början.
 
Bra shoppingrunda idag, handlat diverse livsnödvändigheter, slängt tre säckar skräp, mockat åt pållarna + ströat och hade sedan tre mycket glada och intresserade vänner som gick med mig till stallet där fyllda krubbor mad smaskens väntade. :d Tre nakenfisar snaskar i sig för fullt i sina rena boxar, finns det något underbarare ljud än nöjda hästar som tuggar? :love:

Helt klart nöjd med shoppingen med, slutade med att jag förutom en sväng in på systemet :angel: handlade mat för nästan 3000 kr på City gross men med rabatterna betalade jag 1400 kr. :up: Hann även in en vända på min favoritorient och köpte goda druvor, lite sharonfrukt och paradisäpplen. Tyvärr verkar säsongen för cherimoya var över nu. :( En intressant chilipasta fick också följa med hem. Önskar jag var modigare att testa det de säljar men det mesta av grönsakerna och konserverna har jag ingen aning om vad det är eller hur man använder det.

Visst äter man ockra som grönsak och inte enbart för att göra rätter tjockare i konsistensen?
Jag brukar ha ockra i grytor. I typ alla grytor. 🙂
 
Ätit vegansk sockerkaka :d
IMG_20191115_171143_804.webp
 
Jag vill baka en äppeltoscakaka och äta den med vaniljsås med grädde i. Nej, min mage (laktosintolerant) kommer påpeka att det inte är en bra idé men vad vet den? Och ja, jag vet att det finns laktosfri grädde men det har jag inte hemma.
 
Är hemma nu efter att ha varit med en kompis sedan igår. Vi tog en långpromenad i skogen det sista vi gjorde. Så skönt!
Min läkare ringde under tiden och tyckte jag lät uppåt, så jag antar att jag var det.

Får se vad vad som händer ikväll, känns som att jag borde göra något iaf. Funderar på att åka in till stan och dricka vin med någon kompis, men har inte riktigt orkat höra av mig till någon.
 
Alltså blev lite pepp ändå i allt elände. Sambon fick feeling och frågade om jag kunde sy en korsett till honom efter att han sett dario_princiotta´s 1700tals korsett på insta. :love:

Men först borde jag försöka fortsätta med min egen, inväntar svar om ändringar på passformen på min senaste toile ifrån proffs, men får se när jag orkar stå upp tillräckligt länge för att klippa ut tyger. Värst är nog att stå upp och stå still, vilket gör att det både är omöjligt att jobba och att göra mina hobbies. :meh: Eller ja, kanske ska börja sticka igen, så att jag inte dör av tristess.
 
DHL? När jag får välja ombud är det fortfarande byhålan som gud och djävulen glömde som kommer upp som första alternativ... fast jag som sagt har en 300m från mig och sedan i Falun och Enviken som är närmare än byhålan :cautious:
Post Mord.. Jag betalade ju extra för att få välja var paketet hamnade. Och man kunde inte välja stället i vår by, 3 min bort. Så jag valde i närmsta stad 15 min bort och fick åka förbi den 20 min enkel resa bortåt.
Kul för folk som inte har bil liksom..
”Nä, men jag fick åka 3,5 timmar med 12 bussbyten etc”. :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
875
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
848
Senast: Halcyon
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
293
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
801
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp