Vad göra med sovrummet?

pepp

Trådstartare
Film!

Sovrummet är nog det enda jag inte är nöjd med... ångrar fondtapeten lite faktiskt! Väggarna på sidorna är tapet som förra hyresgästen satt upp..

Det enda jag vet är att jag ska ha mer växter i fönstret..
Är ju tyvärr inte så stor yta att jobba med..

Tycker tapeten är fin men jag hade nog skaffat ett överkast att ha på sängen i vitt? eller någon färg som går igen i väggarna dock enfärgat. På väggen som dörrhålet är på hade jag satt upp två eller tre tavlor modell lite större, inte massa mönster på de utan få färger och neutrala. Hade bytt gardinerna till hellånga ljusa gardiner (kanske samma färg som överkastet?). Sänggaveln hade jag målat vit och ovanför sängen hade jag häng kanske en ljusslinga med lite större glödlampor och nypt fast fotografier på saker jag gillar.

Och grönt i fönstret!

Håller med om det @Monifa säger.
Tycker fondväggen är fin, men den försvinner när påslakanet är så färgglatt.

Jag tänker mig dock dig som en väldigt färgstark person och inte någon som vill ha massa vita påslakan och sånt, även om jag älskar mer neutrala färger :)

@Sleepan
Ja anledningen till att jag ångrar fondväggen är för att jag har mycket färgstarka sängkläder som tar över :( orkar inte bädda sängen varje dag.. så överkast är nog uteslutet...
Borde verkligen byta fonden och måla sidoväggarna som det känns nu.. ovärt dock i.o.m hyresrätt.

Har också funderat på väggen direkt till höger, är sugen på en stooor rund spegel där (är väldigt kinkig med tavlor) var det där du menade @Monifa ?

@Sleepan
Ja anledningen till att jag ångrar fondväggen är för att jag har mycket färgstarka sängkläder som tar över :( orkar inte bädda sängen varje dag.. så överkast är nog uteslutet...
Borde verkligen byta fonden och måla sidoväggarna som det känns nu.. ovärt dock i.o.m hyresrätt.

Har också funderat på väggen direkt till höger, är sugen på en stooor rund spegel där (är väldigt kinkig med tavlor) var det där du menade @Monifa ?

Man behöver inte bädda sängen varje dag :) Tänker mer att när man orkar finns det ett överkast att dra över hehe.

Kan hålla med om att det känns lte ovärt men har du tänk att bo i lägenheten en längre tid blir det ju helt plötsligt värt det eftersom att du kommer störa dig till förbannelse på tapeten annars.

En stor spegel skulle absolut fungera!

Man behöver inte bädda sängen varje dag :) Tänker mer att när man orkar finns det ett överkast att dra över hehe.

Kan hålla med om att det känns lte ovärt men har du tänk att bo i lägenheten en längre tid blir det ju helt plötsligt värt det eftersom att du kommer störa dig till förbannelse på tapeten annars.

En stor spegel skulle absolut fungera!

Så sant.. har ju inga planer på att flytta ut de närmsta åren.
Har en kompis som tapetserar/målar så kanske värt ändå...

Har sett tapeten i diverse barnrum på sistone så det stör mig lite. Men borde ändå valt enklare med tanke på sängkläderna :D

https://royaldesign.se/viewitem.aspx?ID=170952
Denna spegel är det jag tänker på.. svindyr dock :cautious:

Så sant.. har ju inga planer på att flytta ut de närmsta åren.
Har en kompis som tapetserar/målar så kanske värt ändå...

Har sett tapeten i diverse barnrum på sistone så det stör mig lite. Men borde ändå valt enklare med tanke på sängkläderna :D

https://royaldesign.se/viewitem.aspx?ID=170952
Denna spegel är det jag tänker på.. svindyr dock :cautious:

Investering säger jag, men tapetsera först - köp spegeln sedan så att du känner att den passar lika bra även då.

Film!

Sovrummet är nog det enda jag inte är nöjd med... ångrar fondtapeten lite faktiskt! Väggarna på sidorna är tapet som förra hyresgästen satt upp..

Det enda jag vet är att jag ska ha mer växter i fönstret..
Är ju tyvärr inte så stor yta att jobba med..
Vill du behålla fondtapeten så hade jag målat de andra väggarna i en av nyanserna som finns i denna.

Jag hade bytt ut gardinen mot några tjocka, lyxiga längder. Återigen hade jag tittat på fondtapeten. Antingen hade jag målat väggarna vita och då hade jag valt gröna gardiner. Om färg på väggen hade jag valt vita gardiner.

Sängkläder som följer färgtemat.

En mysig neutral matta.

Stora blommor, fönsterlampa i fönstret.

Jag hade även försökt få till levande ljus i någon form.

Vill du behålla fondtapeten så hade jag målat de andra väggarna i en av nyanserna som finns i denna.

Jag hade bytt ut gardinen mot några tjocka, lyxiga längder. Återigen hade jag tittat på fondtapeten. Antingen hade jag målat väggarna vita och då hade jag valt gröna gardiner. Om färg på väggen hade jag valt vita gardiner.

Sängkläder som följer färgtemat.

En mysig neutral matta.

Stora blommor, fönsterlampa i fönstret.

Jag hade även försökt få till levande ljus i någon form.

Tanken är 2-3 monsteror i fönstret (har redan 7 stycken :D ) ska ta en funderare på tapeten och väggarna, känns som att det blir dyrt vilken väg jag än går...

Större, ljus och luddig matta vill jag gärna ha nedanför sängen!

Visstja @Monifa Kommer aldrig måla gaveln, det är ju teak, det målar man inte om :nailbiting:

Jag skulle aldrig må bra om jag begränsade mitt val av tapeter och färg för att jag bor i hyresrätt (och inte har några aktiva planer/funderingar på att flytta).
Ska du bo där i minst några år är det hur värt som helst om det får dig att gilla rummet. Jag blir fortfarande glad när jag kliver in i hallen och ser min fina tapet!

Så fixa väggarna! Det verkar ju vara det största problemet med rummet. :)

Nu har ju jag samma tapet, så jag säger behåll den! :angel:

Personligen hade jag aldrig kunnat leva med golvet :o Jag hade köpt ett laminatgolv och lagt in direkt. Tycker plastmattan drar ner hela rummet.

Jag tror du kommer långt genom att bara måla om de tre andra väggarna. Fånga upp bakgrundsfärgen på fondtapeten så får du en enhetlig grund att börja från.

Nu har ju jag samma tapet, så jag säger behåll den! :angel:

Personligen hade jag aldrig kunnat leva med golvet :o Jag hade köpt ett laminatgolv och lagt in direkt. Tycker plastmattan drar ner hela rummet.

Ja den är ju fin :)
Golvet är vedervärdigt, har samma i hall och kök också, men siktar nog på en rejäl matta i sovrummet istället!

Jag tycker att du har en härlig personlig stil. Om det var mitt rum så skulle jag ha två längder på en takskena, kanske sammet? Fönsterlampor och nån mer växt? Skulle nog vilja ha lite mjukare belysning vid sängen ;) Sedan skulle jag ha en vit tavelhylla på andra väggen eller göra en tavelvägg med personliga foton. Som taklampa skulle jag nog ha en fjäderlampa eller en liten kristallkrona. Vi har nog inte samma stil men jag tror att det skulle bli fint.

Liknande trådar

Hemmet Vi tänkte ha den här tapeten i hallen + ljusgul färg på en stor vägg i samma hall. Bilden är väldigt missvisande mot tapetens egentliga...
Svar
8
· Visningar
773
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
561
Senast: MJLee
·
Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
810
Senast: MiniLi
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka