Vad göra med rabarber? Snabba svar tack!

MM

Trådstartare
Min man står och gör rabarbersaft precis just nu och det blev ju en röra av rabarberna kvar. Känns onödigt att slänga om man kan göra något med det. Vad isf? :)
 
Sylt/kräm? :) Ha i någon rabarberpaj? (fast det vet jag inte hur det blir, vi brukar ha hela rabarberbitar i den)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Kräm? :)
Gjorde alltid vi hemma, med äpple i så blir den lite sötare (eller mindre sur :p)

Så det går att göra med resterna? :)
Han skulle göra kräm med nämligen med nya rabarber men då slänger han i den där röran med :up:
(Tänkte mest så röran inte är smaklös efter man tagit all saft?)
 
Så det går att göra med resterna? :)
Han skulle göra kräm med nämligen med nya rabarber men då slänger han i den där röran med :up:
(Tänkte mest så röran inte är smaklös efter man tagit all saft?)

Oklart. Har ni inga osaftade att blanda med? :)

Edit: haha, tvåa på bollen.. berätta hur det blev sen!
 
Marmelad, chutney, kräm, paj. Prova att blanda i lite socker till att börja med för att testa att det finns smak kvar, om ingen smak så kasta annars kan du göra något av det jag föreslagit.
 

Liknande trådar

Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 125
Senast: skogaliten
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 059
Senast: Enya
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
515
Senast: Myzan87
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp