Vad göra i Kalmar en timme på söndag?

Soapbubble

Trådstartare
Jag har en timmes väntetid i Kalmar på söndag vid järnvägsstationen. Var ska jag fika? Kan jag köpa med något att äta på tåget?
 
Hur dags på söndag? Du har Wayne's nära stationen, men de öppnar nog inte förrän 12. Espresso house har du också, de öppnar tidigare.
 
Som skrivet ovan, beror på vilken tid och vad du vill ha. Pressbyrån finns alldeles intill stationsbyggnaden och på andra sidan vägen finns en grill/gatukök. Baronens köpcentrum finns ett par hundra meter bort (i spårens förlängning) Och i centrum finns en uppsjö av fik och matställen - fast hur de håller öppet på söndagar är en bra fråga.
 
Det är sommar, tror faktiskt mesta i stan har öppet på söndagar, i alla fall mitt på dan. Kalmar är en sommarstad.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 205
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 347
Mat Okej hörni, nu vill jag ha lite tips! :) Jag hade tänkt baka lite nu i sommar. Det kommer bli lite tillfällen för fika och jag har...
2
Svar
22
· Visningar
880
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Är nu placerad i arbetsförmedlingens klor och sysselsatt...Får givetvis betala en massa extrakostnader där som jag iofs också har när...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 307
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp