Vad göra för att folk ska sluta klabba på hunden?

Sv: Vad göra för att folk ska sluta klabba på hunden?

*kl*
Tack och lov händer det där sällan här, och av min hund får de ett skall i ansiktet om de försöker (han är gudasnäll men rädd för främlingar).
Att det händer mig sällan har nog lite med att han är dobbis att göra och att han backar undan när folk kommer nära så folk hinner inte innan jag kan fräsa ifrån.

*Delvis kl*

Satt och väntade på bussen nu ikväll för att jag varit på klubben och tränat. Pratar med mamma i telefon och det kommer två snubbar. Efter en stund börjar den ena mannen locka på Castro samtidigt som han går närmare varpå jag säger "Nej, hälsa inte." ett par gånger. Och då rycker han snabbt tillbaka handen och frågar om han är farlig. Varav jag säger att han inte är det men inte ska hälsa ändå. Diskussionen fortsätter med "ska inte schäfrar vara snälla", "får han inte hälsa för att du tror att han ska gilla andra personer mer än dig?" osv medans jag har mamma i luren :meh:

Visst, denna personen var full. Men det är ju inget ovanligt. Det ovanliga var väl snarare att vi bara mötte en person denna gången som skulle fram/lockar på hunden utan att fråga innan.

Jag kanske kommer lära mig att fräsa till på folk pga hunden? :D

Jag har vid flera tillfällen varit med om att en superduperhundkär gubbe (med hund) kommit fram till oss trots att jag drar undan hunden och min hund ser spänd och otrevlig ut.

Jag fick t.o.m. säga att hon bits för att han skulle backa. Fast det gjorde han inte, utan han försökte pussa henne på nosen... Samtidigt pratar han med sin hund "Titta vilken KOMPIS åt dig va!" och åt min hund "Näää, inte bits väl duuu inte. PUSSPUSS!"

Tills min hund börjar morra.

Senast jag såg honom hörde jag honom säga åt sin hund "Kom, den där vill inte vara vår kompis..." :banghead:

delvis KL!!!
förlåt om man är trög men låter ni du och t hundar gå omkring som ni vill i folkvimmel eller??
att gå med lurar i öronen och ka kommunalt är som att be om trubbel! bara lite oansvarigt att inte ha koll på sn hund där man möter folk!!??
hur lyckas ni inte ha koll på v em som kommer fram. *jag ser inte 90 % av e som ommer fram o klappar!!!* Vadå?? vad gör man då som hindrar en så otroligt att man nte har koll på sin hund?? som essutom är en så pass stor hund. det krävs en enda sekund så har hunden huggit till .... spelar ingen som helst roll att den minsann alrig gjort nåt innan. de är djur, kraftfulla djur som Kan gör amkt skada. o vad tan gör ni då?? oj då, jag hae visst inte koll eller så...???
obegripligt...
åker man som flera då dessutom kommunala medel som bussar o tåg är det verkligen är begränsade utrymmen, hur f----an kan man inte då ha koll på sin hund!!!???
det är din skyldighet och ditt ansvar som ägare att hindra folk att komma fram om mman nu inte vill et. och att det är DU som ska freda din hund, han ska inte behöva sköta det själv.
kan du inte hålla en kollen ska du fan låta bli att befinna dig i de stora folksamlingar såsom det låter på inlägg!!!

den dagen det faktiskt händer nåt kommer ni ångra er gruvligt att ni inte har koll på hundarna och folken omkring....

Förlåt mig, men vad i helsike svamlar du om?

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 014
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 786
Senast: Acto
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
6 013
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar