Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blir knäpp.
Fick ingen hjälp på akuten. Måste åka till en större akutmottagning för att få hjälp eller en kvällsöppen vårdcentral. Sa att då får det vänta till imorgon, för jag kan verkligen inte ikväll. Ssk var inte glad över det, men va fan - be en läkare glo på mitt jävla finger och skriva ut penicillin då! Det är verkligen inget konstigt. Om en läkare på vc kan göra det - hur kan inte en akutläkare göra det?
Har blivit hundbiten = man ska träffa dr snarast. Men ingen hjälper ju mig! Inga tider på vc, en akutmottagning som vägrar ta emot mig och läkarna på jobb vågar inte ta det.Det kan man tycka! Vad är felet med fingret?
Jag pallar aldrig gå med grejer till akuten, sydde ihop mitt eget finger senast och drog en rejäl martini espresso efteråt Det mesta brukar gå att tejpa annars tänker jag
Har blivit hundbiten = man ska träffa dr snarast. Men ingen hjälper ju mig! Inga tider på vc, en akutmottagning som vägrar ta emot mig och läkarna på jobb vågar inte ta det.
Jag ska ha penicillin. Ja, har stelkrampsvacc. Är biten i en led så det måste tittas på snarast, men jag har inte tid att åka till kvällsmottagning eller en stor akutmottagning.Aha ok! Vad ska göras? Är du stelkrampsvaccinerad?
Jag ska ha penicillin. Ja, har stelkrampsvacc. Är biten i en led så det måste tittas på snarast, men jag har inte tid
Det kan man tycka, men läkarna på jobb vågade inte eftersom fingret kam behöva uppföljning och då blir det knas att de skrivit ut antibiotika. Ger t.ex inte svullnaden med sig så kan leden vara skadad tex, då måste jag remitteras vidare.Ok fattar. Men penicillin är ju plättlätt för ngn att skriva ut? Lite svårare att få ngn att kolla leden kanske?
Lycka till hursom!
Jag älskar fattiga riddareJag vet inte vad jag drabbats av. Men sen en period tillbaks får jag cravings efter mat jag inte ätit sen jag var liten typ. Till sen lunch gjorde jag nu alltså fattiga riddare. Äter folk fortfarande sånt?
Jag vet inte vad jag drabbats av. Men sen en period tillbaks får jag cravings efter mat jag inte ätit sen jag var liten typ. Till sen lunch gjorde jag nu alltså fattiga riddare. Äter folk fortfarande sånt?
Maken har gjort fattiga riddare ibland. Var länge sedan nu så man kanske ska be honom ordna det till frulle i helgen. Jag åt det för första gången i vuxen ålder, lagat av honom.Jag vet inte vad jag drabbats av. Men sen en period tillbaks får jag cravings efter mat jag inte ätit sen jag var liten typ. Till sen lunch gjorde jag nu alltså fattiga riddare. Äter folk fortfarande sånt?
Är ledsen och deprimerad