Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här omkring (Västra Götaland) så sa de i morses att man kunde förvänta sig mellan -5 till -15 grader i natt... ser INTE fram emot den halkan i kväll/morgon med all slask som blivit nu!!

Hoppas verkligen att väderprognosen ändrar sig...
:cautious: Får se om man törs ta sig till jobbet då..

Har har det snoat i natt. Vi har cirka 1.5 cm sno pa gras, grusvagar, etc. medan det har redan smalt pa vissa vagar och pa betong uppfarter och liknande. Nu gick det ut ett meddelande att skolorna i sta'n har en 2 timmars forsening och en liten varning att det kan bli en "snow day" om det inte smalt innan dess.:angel:
Nu har vi ju inte vinterdack som man har i Sverige ... men det kanns lite fanigt anda.:p

Bra jobbdag idag. Nu drar jag mig ut till stallet för att fixa lite sen åker jag hem och planterar arslet i soffan.

På halvkasst humör.

Väntar på att ugnen ska bli varm (jag är så jävla hungrig att jag vill äta upp hela världen :arghh: ). Konstaterar samtidigt att buke fungerar bättre än facebook. Jag tycker att facebook med så många som jobbar med sidan, så mycket pengar osv borde fungerar klockrent, men nej, buke fungerar alltid bättre. Jag gillar buke.

Hittat en bra sak med snön. Ren svans på skimmeln
IMG_20190205_200019_752.webp

Ligger i sängen, ska nog borsta tänderna o lägga mig på riktigt typ nu faktiskt. Upp kl 6 imorrn med 35 min promenad till jobbet efter att ha haft sovmorgon i tre dagar... :p

Careful what you wish for......men jag hade faktiskt gärna sett av vi hade haft några decimeter snö i stället för det vidriga vädret som vi har nu. Det var SÅ vackert för någon dag sedan, men idag är allt en vidrig slaskig röra. Grusväg med ett tjockt lager snömodd = jag körde så sakta att det knappast gav utslag på hastighetsmätaren. Jag trodde väl lite att jag överdrev, men till och med den ständige fartdåren kröööööööp förbi vårt hus idag..... :crazy: Och i natt ska det frysa i detta O_o .....

Och nu ar snon borta igen. :cautious: Har i dalen ar det nu normalt vaglag igen ... daremot ar bergen inte sa kul nu sager de och jag skulle definitivt inte ge mig ut och kora pa smala serpentinvagar 500 meter hogre upp an har dar vi fick futtiga 1.5 cm sno utan rejala vinter dack. :crazy:

Här omkring (Västra Götaland) så sa de i morses att man kunde förvänta sig mellan -5 till -15 grader i natt... ser INTE fram emot den halkan i kväll/morgon med all slask som blivit nu!!

Hoppas verkligen att väderprognosen ändrar sig...
Bor i norra delen,vi har haft +4 idag och nu runt +1

Framme! Incheckad! Allt gick bra till slut. :D - uppdatering för den breda skara som läste störiga-saker-tråden och sedan gått runt och tänkt "undrar hur det går för stackars Lager därute i snön på en räls"... så gick det bra. Tåget körde in nästa hela förseningen, min bil stod där den var tänkt, och mitt hotell har en fin säng med vita sängkläder, samt pryds av stora kuddar och en halvnaken Lager. Väldigt tidig reträtt till men jag är trött, har jobbat och rest, och nu tänker jag ta det lugnt bland kuddarna och titta på en del till av Sevens Seconds på netflix.

Förlåt alla mina regn-inlägg men ibland är det skönt att bara skriva av sig lite...

Igår mitt på dagen kände vi lite hopp. Det regnade inte på 5-6 timmar och vi körde ut en stor giva torrt hö till hästarna och började gå igenom dom och ge dom lite kli och "mild massage". Hästarna var torra och även om de flesta tappat massor så var det bara ett fåtal som verkade vara ömma och stela. Alla har dock tjocka ben osv men vid varje fodring 2ggr/dag när de kommer gående/springandes kollar vi dem och alla rör sig normalt.

Ett par hästar har dock börjat få riktigt soggig hårrem nu och kommer förmodligen se ut som nakenråttor när detta väder är klart och vi kan ge dom ett bad och gå igenom dom mer grundligt.

Tyvärr så har det fullkomligt öst ner regn hela natten och blåst starka vindar. Litet uppehåll i morse och tyvärr ser några hästar riktigt dåliga ut och kommer ta lång tid att hämta sig. Nu hällregnar det igen, klockan är 10.00.

Det kan få sluta regna nu :(

Äter frukost och har börjat jobba tidigare idag :) Barnen hemma även idag i väntan på 48 h gränsen. Jag ska även prova vara dagmatte åt en Aussipojke på 9 månader och idag var första dagen. Vår hund är lite sur på honom men dom leker ute så bara dom lär känna varann tror jag det kommer gå bra :)

Fy fasen vad det är kallt!
-21 ute nu, snö i mängder och halt som bara den. Nu är jag trött på vintern

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka