Alldeles för mycketPlogat snö med traktorn och sen skottat där den inte kommet åt. Undrar vad mycket snö det tänkt komma den här vintern
Behövde gå ut till komposten och konstaterade att snön gick över mina knän
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alldeles för mycketPlogat snö med traktorn och sen skottat där den inte kommet åt. Undrar vad mycket snö det tänkt komma den här vintern
Alldeles för mycket
Behövde gå ut till komposten och konstaterade att snön gick över mina knän
Undrar hur jag smittar maken med samma störning?Det vräker ner blötsnö här med. Kommer bli tungt att skotta. Tur att sambon har någon form av störning som gör att han ääälskar att skötta. Märkligt men mkt behändigt!
En sån störning är välkommen.Det vräker ner blötsnö här med. Kommer bli tungt att skotta. Tur att sambon har någon form av störning som gör att han ääälskar att skötta. Märkligt men mkt behändigt!
Når inte snön upp till magen på henne då?Ja vi har nog närmare 60 cm nu. Minishettisen har det jobbigt om hon inte går i stigarna i hagen som dom trampat upp
Når inte snön upp till magen på henne då?
Stackarn men så gulligJo Bilden här tagen för ett par dagar sen och i natt kom det ytterligare flera cm.
Ja vi har nog närmare 60 cm nu. Minishettisen har det jobbigt om hon inte går i stigarna i hagen som dom trampat upp
Det är inte dåligt ändå, jag fick ge mig ut i hagen själv och trampa upp lite stigar åt min 1.60-häst i morse, han tyckte att hänga vid grinden var ganska lagom Nu la jag allt hö i högar så långt bort som jag orkade pulsa i snön
Stackarn men så gullig
Har precis slutat och herregud vad mycket vatten överallt (det var bara -1 vid sextiden imorse så det är nog varmare nu dessutom), jag blundar och ber till högre makter att det inte blir iskallt i natt. För då blir det isbana imorgon.
Visa bifogad fil 24959
Hoppas jag med!Här omkring (Västra Götaland) så sa de i morses att man kunde förvänta sig mellan -5 till -15 grader i natt... ser INTE fram emot den halkan i kväll/morgon med all slask som blivit nu!!
Hoppas verkligen att väderprognosen ändrar sig...