Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det fortsätter vräka ner snö här. Nyss fick vi strömavbrott. Som tur var kom det tillbaks rätt fort.
Mysigt och vackert med snön.
Sambon fnissade lite åt att jag tyckt det var tungt att skotta. Det upphörde rätt fort när han skottade idag. Ngt tyngre än förväntat. :laugh:

Väntar. Väntar. Väntar.
På att läkaren ska ringa upp. På att det ska bli dags att gå till nästa objekt. På att kollegan ska sluta smaska.

Snöat hela kvällen igår och i natt så nu har det kommit en del till. Maken är hemma sent ikväll och jag är alltså hemma själv med barnen hela dagen och kvällen. Skulle behöva plogas. Jag satte i motorvärmaren i traktorn när jag fodrade förut så hoppas jag att barnen låter mig ploga en stund senare idag när snöandet slutat helt.

Gaaaaaaah!!
Försöker komma i kontakt med läkare. Ringde imorse till ett nummer jag fick från 1177
Nu ringde de upp och sa att jag ringt fel läkare och inte kan få en tid hos henne för jag tillhör en annan läkares område.
Well, boka in en tid där då tyckte jag. Men icke. Jag måste ringa igen imorgon bitti vid sju för att eventuellt få en tid.
Då blev jag arg, så sköterskan kunde ordna så att läkaren ringer mig imorgon. Hon blev sur hon med,så vi avslutade samtalet ganska tjurigt.

Att det ska vara så svårt att få en tid för läkarbesök!

Tar hand om kaffemaskinerna på jobbet. Suck. Äntligen på den 13e och sista maskinen i huset. Och den gnällde om error när jag var färdig så jag fick sätta igång den IGEN :meh: jag vill gå på toa kaffemaskin! :cautious:

Älskar mina hästar DJUPT, men önskar de vore lusitano istället.
Varför?
Jo, för då skulle Spanjoren kunna registreras utan problem och avelsvärderas. Jag skulle kunna registrera föl, ägarbytet etc utan trassel och dubbel moms.
Jag skulle kunna fokusera på hästarna och inte slåss för att få tillgång till stambokstjänster på ett smidigt, snabbt och vettigt sätt!! Dvs som andra hos stamböcker och så som det ska fungera enligt de regler vi har i EU.

Jag är så jävla, jävla pissless på allt strul, tjafs och fan och hans moster!!!!

Får jag slå någon??

Har pysslat lite med min receptpärm och ska knalla till affären nu och hämta ut ett paket och köpa lök :P Det snöar rätt bra, men skönt ändå att komma ut lite!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka