Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Careful what you wish for......men jag hade faktiskt gärna sett av vi hade haft några decimeter snö i stället för det vidriga vädret som vi har nu. Det var SÅ vackert för någon dag sedan, men idag är allt en vidrig slaskig röra. Grusväg med ett tjockt lager snömodd = jag körde så sakta att det knappast gav utslag på hastighetsmätaren. Jag trodde väl lite att jag överdrev, men till och med den ständige fartdåren kröööööööp förbi vårt hus idag..... :crazy: Och i natt ska det frysa i detta O_o .....

Jag förstår precis vad du menar! :meh: Vi hade helt underbar pudersnö som var helt okej ur alla synvinklar när det lagt sig och liksom var färdigplogat överallt (även om det var lite drygt innan dess...), precis sådant vinterväder jag vill ha om det nu ändå ska vara vinter! Sen var temperaturen uppe över nollan igår, det kom regnblask på det hela och i morse var det -17 när jag åkte till jobbet... Nu är världen mest en jävla röra av fryst blask :cautious:

Sista arbetslösa dagen. Imorgon bitti skriver jag kontrakt och börjar.

Nämndmöte i eftermiddag och sedan ett årsmöte. Hoppas somna utan vaggvisor. ;)
Skärskådar SMHI och fudnerar på om jag behöver kontakta grannen med firman eller om jag kan klara det ändå. Stösrta mängden snö kommer under fredagen och sedan som regn i helgen.

Problemet är alltså att komma in på gården från länsvägen. Den snön måste jag göra av nånstans och mina vallar börjar vara höga och jobbiga. Vill inte stå på smal 70-väg med bilen och skotta väg genom snövallar när jag kommer hem på fredagen. Går inte att ta fart heller eftersom det är så snäv vinkel in till huset.
Dessa i-landsproblem :D

Sista dagen på lst. Lite vemodigt trots allt.
I övrigt trött som en gnu och vill inte vara med längre. Ide till slutet av mars känns som det enda rätta.

Va? Var är du på för magiskt ställe? :D
Nu outar jag @Hyacinth men delar av Sverige har ingen snö.
snödjup190206.webp

Så. Messat grannfirman.
Ska hänga en påse pengar vid hans grävlingsfälla som frotfarande står kvar nära tomten. Mitt förslag.
Så får vi se hur mycket snöröjning han tycker den slanten är värd.

Alltså han är snäll och vettig. Men en businessman. Allt man kan göra pengar på - det sysslar han med. Det är hans levebröd.

Sitter i trapphuset och väntar på att barnen ska gå ut så jag kommer in med städvagnen. Känner mig lite i vägen när alla barn ska kläs på och grejer. Och känner mig lite dum som sitter här och ugglar. Nåja, de är snart ute tror jag.

Jag är hungrig. Lite väl tidigt för lunch va? :D

@Seabaz Det är inte alls störande att du skriver om regnet, det är ju jobbigt för er och självklart skönt att få skriva om det. Personligen så läser jag gärna dina uppdateringar så här om hur det går för er, och hoppas på att det blir bättre snart! :heart
:heart
I morgon har vi planer på att ta in alla hästar och visitera var och en noga och de som behöver kommer få en anti-bacterial bad. Alla kommer få en lång borstning/light massage osv...

Chefen kommer ta färjan in till stan och köpa allt vi kan få tag i, beroende på kvalitet efter allt möglande....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka