Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter nygräddade pannkakor med grädde om äppelmos som fortfarande finns hur många burkar som helat kvar och dricker te.
Sov inge vidare inatt då jag vaknade kissnödig och vrålhungrig. Lyssnar på något afrikanskt, förstår inte vad de sjunger men det är svängigt och får mig att tänka på sol, savannen och exotiska djur :D

Äter lunch (pastasallad :d ) och klappar ena hunden. Snart dags att ge sig ut i solen för att jobba lite. Kan nog bli bra det här.

Sitter i lunchrummet (städskrubben) nu. Känns som det enda jag hör är att sitta på olika ställen och vänta. Kul jobb jag har. :cautious:
Gjort klart allt för dagen. Är rätt sugen å sy gå hem men har ingen flex..

Och kollegan smaskar :arghh:

Väntar på att få äta lunch. Gubbarna har ockuperat lunchrummet för möte + mat, luktar förbannat gott och jag är SÅ hungrig, men vi får hålla oss borta till tidigast 13.00 iaf :meh:

Behöver fixa nån mat idag
Men vad...
Är inte sugen på nåt
Har iofs sån snackpot hemma
Är de goda? Jag vågar inte prov hahha

Jag har fruktansvärd ågren just nu. Min jävla bil där batteriet är kasst måste flyttas till den 11 eftersom de ska snöröja då. Problemet är att jag vill skrota men det måste ske inom de närmsta fyra dagarna typ. Kollat om en fd kollega vill ha en bil gratis, han skulle åtk, men det måste liksom ske NU. Försöker få tag på bilskrotning. Hur lång tid brukar de ta? Dessutom har låset frusit. Tänkte ringa min bilverkstad i värsta fall och fråga om de vill ha en gratis bil, alt kan köra den till skroten och jag betalar för det. Vet någon om jag måste vara på plats på skroten om de får med sig alla papper och mitt id?

Blir så arg på mig själv som inte gjort det här tidigare. Är det någon som har tips på fruset billås?

Sitter och käkar Ahlgrens bilar och dricker cola för att lugna ner mig. Go me :meh:

:heart
I morgon har vi planer på att ta in alla hästar och visitera var och en noga och de som behöver kommer få en anti-bacterial bad. Alla kommer få en lång borstning/light massage osv...

Chefen kommer ta färjan in till stan och köpa allt vi kan få tag i, beroende på kvalitet efter allt möglande....

Vad hemskt när man bara inte kan ge dem vad de behöver.
Det borde kanske gå att få tag i olja till dem mer än sånt som ska vara torrt?

Så. Messat grannfirman.
Ska hänga en påse pengar vid hans grävlingsfälla som frotfarande står kvar nära tomten. Mitt förslag.
Så får vi se hur mycket snöröjning han tycker den slanten är värd.

Alltså han är snäll och vettig. Men en businessman. Allt man kan göra pengar på - det sysslar han med. Det är hans levebröd.
Det kan vara värt att få det avplogat o börja om från början.Slit inte ut dig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka