Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska fodra hästarna om 40 min men funderar på att åka nu. Det är ett nytt regnoväder på väg och jag vill helst inte köra idag alls. Idag ska tydligen bli det värsta dagen men än så länge är det "lugnt". Men det kommer slå till om ca 20-40 min gissar jag

Ska fodra hästarna om 40 min men funderar på att åka nu. Det är ett nytt regnoväder på väg och jag vill helst inte köra idag alls. Idag ska tydligen bli det värsta dagen men än så länge är det "lugnt". Men det kommer slå till om ca 20-40 min gissar jag

Tänk vilken skillnad från trygg-Sverige! Hoppas det ger sig!

Vad gör jag nu? Kurar på verandan. Regn.
Dammen har brustit inne i stan på fastlandet. Folk evakueras. Australiensk militär flyger in för att hjälpa, amfibie- vehicles på gatorna. Mer regn nu och näst 6 timmar forecast.

Vi är bra här på ön men har ingen el sen ett par timmar (vår del, inte hela ön tack och lov).

Det är ren j-a katastrof med flera hundra och med flera tusen snart, hem under vatten!

Samtidigt härjar den största j-a skogsbranden någonsin på Tasmanien och halva ön brinner upp.....

Vad gör jag nu? Kurar på verandan. Regn.
Dammen har brustit inne i stan på fastlandet. Folk evakueras. Australiensk militär flyger in för att hjälpa, amfibie- vehicles på gatorna. Mer regn nu och näst 6 timmar forecast.

Vi är bra här på ön men har ingen el sen ett par timmar (vår del, inte hela ön tack och lov).

Det är ren j-a katastrof med flera hundra och med flera tusen snart, hem under vatten!

Samtidigt härjar den största j-a skogsbranden någonsin på Tasmanien och halva ön brinner upp.....

Men fy så hemskt!

I love fullservice!

Me too! Det är det bästa någonsin. Speciellt när stallet ligger högst upp på en kulle, långt in i skogen, så det är svårt att komma fram utan fyrhjulsdrift.
Fast jag har lite dåligt samvete att jag inte är ute ho min gamla man mer än vad jag är. Jag vet att han har det bra, de tar väl hand om honom och han har jättebra kompisar i lösdriften. Men ändåå!

Funderar på om jag ska trotsa snön och köra och handla, eller om jag ska göra det efter jobbet imorgon..... Jag gillar att handla på helgerna i lugn och ro, men tanken på att sopa snön av bilen och ge sig ut på halvkassa vägar känns inte så lockande.....

Mvh, lite söndagslat..... :D

Vi hade tänkt köra grejer idag med alla fyra bilarna, men förrådet är insnöat.. Vi måste skotta hela gårdsplanen för hand om vi vill komma in. Så det får bli lite annat småfix idag. Köra lite grejer från föräldrarnas hus kan vi göra, och fixa med väggfästen till gardiner och lampkrokar och sådär. Har bilen full med grejer som kan packas upp också.
Idag åker mor och far till Tanzania. Så vi får bo kvar här som husvakt i två veckor. Det får väl gå bra. Vi kan ju inte flytta in ordentligt i egna lyan ändå, de ska byta golv på hela övervåningen först.

Funderar på om jag ska ta bil eller buss till jobbet imorgon. Har två dagar kvar på mitt månadskort. Tar ca 20 min att gå till busshållsplatsen så jag får gå upp tidigare än vanligt (har åkt med mamma innan). Hmm. Hur lat får man vara? :p

Snö snö snö. Inget jag beställt om man säger så....

Absolut enda positiva är att jag inte jobbar så jag har gott om tid att skotta. Det tar en stund när man är ett skröppel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka