Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var hos läkaren och gjorde ultraljud och belastningstest. Cykelsadeln var rätt hård...och smal...Mina ädlare delar mår inte alls bra. Det positiva var att mina värden har blivit bättre och läkaren tycker att jag kan prova att minska depressionsmedicinen.

Sen har det hänt en del på jobbfronten men jag vet inte riktigt om det kommer att sluta bra så det vågar jag inte skriva om ännu.

Kan behöva lite tumhållning på.måndag

Försöker jobba, går sådär. Motivationen är nere på noll och jag hade hellre åkt på typ äventyr. Eller ätit godis. :P

Här kommer mer och mer snö. Urk och fy!
Har gjort en sockerkaka men redan ätit massa deg så inte jättesugen längre.
Sen har jag gjort pizza men tog fel papper smörpapper istället så fått klippa dem :cool:
Och gjorde soppa för att få lite matlådor.
Ska snart börja med semlorna :d

Inget kan få mig att röra mig snabbare än vetskapen om att systemet stänger om 5 minuter och sherryn är slut haha. Fick en intensiv språngmarsch just innan 15. Nu har jag strövat runt lite på stan och är på väg hem. Oklart lugnt på stan. Folk har väl precis fått lön? Är alla redan panka igen? :cautious:

Jag trodde det var inne med 70-tal sån koll har jag liksom :rofl:

Trender löper alltid parallellt. Ofta med blandade influenser. Samtidigt som det plockas russin ur kakan så det är aldrig att allt från ett visst tex årtionde kommer i repris. Dock är ju 80-tals influenser stora just nu. Det betyder ju dock inte att alla kommer gå runt ala 80-tals maskerad med benvärmare och permanentat hår :D
Jag tycker att den stora utmaningen med retro-influenser är att blanda looks så att det känns uppdaterat och blir en kul mix! :)

Inget kan få mig att röra mig snabbare än vetskapen om att systemet stänger om 5 minuter och sherryn är slut haha. Fick en intensiv språngmarsch just innan 15. Nu har jag strövat runt lite på stan och är på väg hem. Oklart lugnt på stan. Folk har väl precis fått lön? Är alla redan panka igen? :cautious:
Lönehelgen var förra veckan ;)

Tog bussen till Ikea för att möta en kompis där med fiskar (gratis) till mig. Eller snarare jag gick halva vägen till Ikea, gick fortare så.
Sedan handlade jag lite på Ikeas fyndavdelning - lite mera ljus:sneaky:. Tog en pizza och mjukglass på Bistron där. Sedan bussen hem.
Nu håller jag på med att städa landisarnas balja pumpracet och vb i alla kar. Har ett kar kvar nu bara, det stora

Sitter och tittar på IKEAs hemsida efter grejer vi behöver till lägenheten. Mest småsaker som besticklådor och diskställ. Frågan är om det är värt att åka till IKEA för det lilla. Vi får väl se. Ska kolla om det är nåt mer vi behöver. Jag är ju grymt sugen på en bäddsoffa.

Nu även diskat och börjat laga mat. Efter maten är det dags att dammsuga båda våningarna och hänga upp tvätt. Sedan får det nog räcka för idag och inta soffläge :)

Januari är väl årets fattigaste månad?
Själv har jag haft en drös försäkringar och skatter etc som grävt djupa hål i min redan skadeskjutna ekonomi.

Ser med förväntan fram mot min lön i februari. :D

Insåg idag att min hushållsassistent börjat behöva pallativ vård.... :cautious:
Märkligt - den är ju bara från typ -75 :rofl: Vackert brun- och senapsfärgad

Jag vill ha en likadan men ny. Min heter Hugin men numera tror jag att det är Kenwood som motsvarar.
1549125914534.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka