Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har ar en plastmodell av en ryggrad. Diskarna, de platta bitarna mellan kotorna finns inte kvar mellan 4 kotor och da rakar de gula "flupparna" (som ar nerver) i klam och Maken kan inte ga ordentligt utan har svart att lyfta och fa med sig ena benet. (och du kan inte ana vad det gor med hans handikapp i golf:angel::rofl:)
Nu ska kirurgen satta i konstgjorda diskar for att lyfta isar kotorna sa nerverna inte kommer i klam langre. Det blir ett operationssar fram (som ett kejsarsnitt ungefar) och ett pa sidan.

IMG_2894_zpsypnfaisy.jpg

sedan, under samma operation, ska han satta in skruvar som ska halla ihop det hela. I den har modellen ar kotorna genomskinliga och diskarna bega ... och skruvarna vackert lila.:p och det blir tva sar, ett par var sida av ryggraden.

IMG_2895_zpsziag8zsn.jpg

@Alexandra_W eller nagon annan, ratta mig garna om jag har fel.;)
Snacka om helrenovering alltså, det där var ingen liten grej och jag förstår så väl vad han inte kan göra för jag har ju själv ett spökande diskbråck som ger sig till känna lite då och då. "Invalid" är inte rätta ordet då, snarare "ring nödslakten direkt". :arghh: Hoppas innerligt att han blir besvärsfri sen för det där måste vara vidrigare än vidrigast att gå med.

Har sovit en stund i vänta på att smärtstillandet skulle kicka in. Utan smärtatillande så var det väldigt uppenbart plötsligt att jobb inte kommer på frågan just nu :crazy:
Men nu har jag ätit lite, pratat massor med bästa @_husmusen_ och ska snart iväg till stallet och kvällsfodra :)

Pojkvännen är i Italien med dotter. Han frågade vad jag önskade mig därifrån. Men hade ändå en rätt klar bild:
"Vad önskar du dig? Skor och väskor?"
Han är inte så dum han!
Jag svarade "Bingo! Dottern får välja."

Blir spännande! Men hon har smak som liknar min. Även om hon är mer insatt i trender än jag är numer. ;)

Nu en fika, och sen lägger jag sista takplåten på högdelen och skruvar den plåtraden och regnar det inte imorgon kväll så popnitar jag nockplåtarna och sen är den delen av taket klar. :up:

Efter det så ska baksidan på containern maskeras med panel så den ser likadan ut som logväggen och enligt grannarna runt omkring så har det alltid sett ut så för "jag minns att farfar hade ett kort på logen och då såg den likadan ut". :angel:
Bra med grannsämja och att hålla ihop mot byggnadsnämnder och annat påhitt utifall. :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 328
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 021
Senast: starcraft
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 195
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka