Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste du svara idag?Fick precis ett långt mail från huvudskyddsombudet. Han ville kolla av hur jag mår och hur det går. Kom med ett förslag om hur vi kan göra för att behålla mig i företaget. Får i så fall besked i januari..
Jag vet ärligt talat inte vad jag ska säga. Jag vet inte om jag vill vara kvar längre, helst vill jag nog ändå göra nåt annat med mitt liv men jag vill inte bli arbetslös heller.
För första gången på väldigt länge vet jag inte vad jag ska säga..
Måste du svara idag?
De har förhandling på torsdag så han ville ha svar så snart som möjligt. Jag var ärlig och sa att jag inte visste vad jag vill, men är öppen för tydliga lösningar. Och att jag sökt annat (chefen vet ju det redan).
Nu ska maken på intervju i Småland också så hoppas han får jobb!
Har du ingen buffert så hade jag legat lågt, gå inte självmant! Du behöver inte berätta allt heller utan spela dina kort smart!
Nej, jag kommer inte säga upp mig själv. Men jag tänker inte stå med mössan i hand och be om jobb heller. Ärligt talat är jag rätt trött på det företaget, det är många små saker som sköts rätt osnyggt..
Att jag söker nytt är ingen hemlighet, chefen är ju min referens så han har fått veta varje gång jag varit på intervju. Skyddsombudet litar jag på till 100 % så han får veta precis hur jag känner.
Vad är alternativen? Om du inte kan säga upp dig rent ekonomiskt. Vill du bli uppsagd? Kanske kan chefen tänka sig att säga upp dig, men det är ju inte säkert. Har ni bra kontakt kan det ju vara värt att fråga
Ja, alltså det är ju arbetsbrist så de kommer säga upp mig. Frågan är bara när. Eventuellt kan de erbjuda en lösning om jag flyttar, men det vet de först i januari. Jag vet inte om jag vill leva i ovisshet fram till januari och dessutom bli förflyttad till en ort där jag inte vill bo. Då får de nästan hellre säga upp mig och erbjuda den andra som också sägs upp den tjänsten.
Jag hoppas på jobbet jag var på intervju för förra veckan. Det löser alla mina problem.
Då kan det ju, om du har bra kontakt med chefen kanske vara idé att lägga fram det så? Dock är det ju inte säkert att de går med på att säga upp dig. Då återstår antingen att vänta till besked i januari eller så säga upp sig när du fått ett annat jobb. Håller tummarna för att du får jobbet du sökt!
Men brodda kan du väl göra själv senare, om hovis ser till att det finns broddhål i skorna? Känns väl inte kul att gå med brodd utan snö så länge? Åtminstone inte om du rider något på hårt underlag. Och är du inte rädd för lera under sulorna?Haft hovslagaren här och det kändes sådär att få vinterskor med broddar och sulor på redan nu, men vad gör man Nästa skoning är i början av december och då kan ju vintern ha kommit för längesen...
Jo uppsagd kommer jag med största sannolikhet bli. Det var skyddsombudets förslag som kommer dröja till januari innan jag får veta. Det är inte ens säkert att cheferna går med på det. I slutet på veckan får jag förhoppningsvis veta hur de tänker göra. Men som sagt, mitt jobb här är över hur det än går.
Slog mig att jag inte vet hur lång uppsägningstid jag (de) har. Kollade kontraktet och där står det bara provanställning
Provanställning brukar vara väldigt kort uppsägning, typ i stort sett på dagen i vissa fall. Skumt att du inte har ngt riktigt kontrakt! Hur länge har du jobbat på företaget? Är du är provanställd kan du bli uppsagd utan saklig grund och du har heller ingen uppsägningstid men oftast brukar det vara typ 2 veckor för att vara juste typ? Men har du arbetat längre än 6 månader bör du automatiskt blivit tillsvidareanställd
Jag har varit där i 1,5 år. Har bara inte fått ett "riktigt" kontakt. Mycket dåligt, både av dem och mig. Jag är tillsvidareanställd.
Jag har för mig att jag har 1 månad vid egen uppsägning. Men frågan är om de har samma eller om det är tre månader på det hållet.
Spelar ingen roll egentligen, jag jobbar så länge jag har jobb.
Är du med i facket? Kolla med dem vad du har rätt till så AG inte försöker köra en rövare.
Baaaaaaaaaaad owner