Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sjukt nöjd fislisa... För hon måste ju ligga så nära som möjligt
20181007_212813.webp

Min hund gick upp till en kund nosade, släppte sig och gick därifrån.
Kunden vart nästan grön i ansiktet och ryggade undan :rofl:

Det bästa var när hunden släppte en sån där ljudlös sak som stank så fruktansvärt i förra huset. Huset var flera hundra år gammalt och hade såna fönster man fick täta och tejpa ihop på vintern. Det var vinter. Vi kunde inte vädra och gästerna utbrast "Hur kan en så liten sak producera ngt så här fruktansvärt!?"

Det bästa var när hunden släppte en sån där ljudlös sak som stank så fruktansvärt i förra huset. Huset var flera hundra år gammalt och hade såna fönster man fick täta och tejpa ihop på vintern. Det var vinter. Vi kunde inte vädra och gästerna utbrast "Hur kan en så liten sak producera ngt så här fruktansvärt!?"
Jag hade en extremT kelsjuk katt som gärna slängde sig i famnen på besökare och markerade höjdpunkten i det extatiska gosandet med en gasattack.

Att elda hjälper lite. Tänd ljus, helst med hjälp av tändstickor.
Luftrenarsprej av sorten man har inne på toaletter är också till hjälp.

/tanten - med viss (hrm) erfarenhet av frågan

Jaha då taggar vi för jobb. Idag ska facket höra av sig igen och lämna besked inför förhandlingarna på torsdag.
Just nu är jag inställd på att mina kabelutsättardagar är över och vill bara bli uppsagd så vi får det överstökat nån gång..

Funderar på om det är värt att ta lån och köpa en bli som drar mindre bränsle, märks att jag har fått längre till jobbet...

Alltså hundfis-inläggen har gjort min dag :rofl:

I lördags red jag en häst som har lite svårt att "gå vidare" efter den blivit upprörd av något..
Vi red längs med skogsstigen och plötsligt rasslade det till i busken av en liten wallaby som blev skrämd av oss. Hästen hoppade _såklar_ till men samtidigt den gjorde det la den av en ljudlig brakskit och DET skrämde honom ännu mer så han brallade ett par steg :rofl: hästen trippade i säkert 5-10 min efter detta innan han lugnade ner sig igen :laugh:

Förklarat orättvisa idiotregler... Men det var en vettig person i andra änden luren som blev sur över reglerna och inte på mig.
Ska ta igen min missade fika nu!

Försöker få tag i en frågeställare men det går inte ringa. Alla samtal bara bryts efter en signal. Jaja jag har gjort vad jag kan. Nu är det slut för idag.
Eller jag ska nog städa ur bilen om vädret klarnar upp.

Fick precis ett långt mail från huvudskyddsombudet. Han ville kolla av hur jag mår och hur det går. Kom med ett förslag om hur vi kan göra för att behålla mig i företaget. Får i så fall besked i januari..
Jag vet ärligt talat inte vad jag ska säga. Jag vet inte om jag vill vara kvar längre, helst vill jag nog ändå göra nåt annat med mitt liv men jag vill inte bli arbetslös heller.
För första gången på väldigt länge vet jag inte vad jag ska säga..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
186
· Visningar
8 928
Senast: pepp
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
711
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
211
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka