Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Speaking of.. blommor. Min ena monstera har fått svarta fläckar på några blad. Ett blad är även lite gulgrönt. Den andra monsteran verkar dock må toppen. Vad göra? SOS 112? ;)

Sömnaden tjorvar och blir inte bra. Jag har för kraftiga axlar och armar för de flesta mönster med ärmar verkar det som.. Typiskt! Jag som beställt massa grejer till en klänning och så passar inte mönstret. Får ingen ordning på det heller..
Är sur och behöver bubbla av mig. Suck. Får ta en kopp kaffe och gnälla för katterna.

Åh, det vräker ner regn! :heart
Pratade igår med grannen som har nötdjur. Han hade inte fått in tillräckligt med foder till dem än och hoppades på regn. Han tyckte insekterna tydde på att det borde bli regn snart. Det har regnat runt om oss på ngt märkligt vis nu senaste dagarna. Vi fick ju 5 minuters regn på oss. Men grannen inget. Nu ser det ut att vräka ner över hans marker. Så skönt! Hoppas det håller i sig ett tag och hjälper dem få in mer käk sen!

Dammsugit nedervåningen medan barnet sov. Nu ammar vi ute på altanen, det fläktar riktigt skönt :up:. Åskar lite i bakgrunden.

Har precis gjort världens i särklass godaste våfflor. Receptet från kokbok årgång 1926. Man blandar 2 dl vatten, 2 dl vispgrädde, 3 1/2 dl mjöl, 1/2 tsk salt och 1 tsk socker. Detta får sedan svälla i en timme. Sedan vispar man 3 dl grädde till ett hårt skum och blandar i detta i smeten. Otroliga lyxvåfflor. Har aldrig i mitt liv ätit så frasiga våfflor, tror jag..... :d

Precis kommit hem från jobbet. Ligger nu på sängen med hundarna och är sugen på glass. Har dock ingen glass hemma och orkar inte gå och handla... Dagens största problem typ :p

Kom på den enormt idiotiska idén att städa. Nu extremt lökig och borde duscha, men lika bra att jag knatar iväg och vattnar blommor så det är bortgjort... mvh svettpöl

Kom på den enormt idiotiska idén att städa. Nu extremt lökig och borde duscha, men lika bra att jag knatar iväg och vattnar blommor så det är bortgjort... mvh svettpöl
Jag har bytt tröja tre gånger idag och duschat en extra gång.

Blir genomsvettig så fort jag försöker göra något. Typ gå långsamt rakt över gräsmattan......:D

Prisa makterna dock - avkomman har varit här och avlastat mig från något kilo tomater, chilisar, mangold, lök, squash, ärtor och bönor. Och två gurkor. Behövdes. Jag drunknar.
Och där var kyskåpet tomt efter en veckas festivalande.

Nöjd över att ha uppfyllt min moderliga plikt. Avkomman kommer inte att svälta ihjäl. :rofl:

Har lyckats hålla mig gående hela dagen idag torts mycket lite sömn. Nu så det dock pang och jag håller på att somna sittandes :arghh:

Det blev en shoppingtur idag. Tonåringen behövde skor. Det enda hon hittade var garn till nya raggsockor. Vi skulle ha nya tyglar och en ny sadelgjord, besöket på hööks resulterade enbart i några par ridstrumpor.

Men så skulle vi ha lite byggmaterial till mammas hall och där fick vi tag i nästan allt vi behövde. :up:

Badar i svett efter en ”stärkande” promenad till Norrmälarstrand och tillbaka. Det var bra att du tvingade mig iväg @tanten för blommorna var klart palliativa... tror att en kanske kommer vika hädan men skvätte lite förhoppningsfullt på den ändå.
Däremot tittade denna lilla filur upp ur en tidigare tom kruka :cautious:

10FF8565-BD00-4355-9A89-87A1A2840687.webp

Flugor.... :wtf: Hur många jag än slår ihjäl så surrar det alltid minst två stycken runt mig..... :yuck:

Och hunden hatar mig för han är gräsligt rädd för flugsmällare....
(och helt apropå ingenting, men jag säger egentligen flugSMÄCK. Men det verkar vara FEL... :nailbiting::D)
Hunden här hemma kommer tätt intill mig när jag smällt till en fluga och ser lite ut som "Godis! :d"
Tydligen är det gott :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 282
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka