Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om det kanske är läggdags... Jobbdag i morgon och en ny dag då man hoppas på REGN och då inte bara 8 droppar...

Kl är 09. Kaffet upp-drucket (är det ens ett ord?) Och snart ska jag gå ut och flytta en gammal sängram från husväggen enligt mitt inlägg #895 i stör-mig-på -tråden

:cool:

Fast tappar man den rakt ner kan det nog spricka ändå. Utan skada på kartongen. Det är ju om den kantstötes som det ser skadat ut.

Det där hade jag fixat på två sekunder... marmor är INTE en kompetent bergart. Kartongen behöver absolut inte se skadad ut för att det där ska ha hänt @tornblomma. Jäkla skit rent ut sagt och jag hoppas företaget är tillmötesgående.

Edit: Eh, mitt jobb går rätt ofta ut på att göra sådär... :D fast då inte med marmor utan värre berg som är betydligt hårdare :p

Jahapp.

Det skulle börjat regna kl 02 inatt och småregna hela dagen.

Inte en droppe ha kommit och regnvädret är inställt på SMHIs sida.

Det där hade jag fixat på två sekunder... marmor är INTE en kompetent bergart. Kartongen behöver absolut inte se skadad ut för att det där ska ha hänt @tornblomma. Jäkla skit rent ut sagt och jag hoppas företaget är tillmötesgående.

Edit: Eh, mitt jobb går rätt ofta ut på att göra sådär... :D fast då inte med marmor utan värre berg som är betydligt hårdare :p

Alltså jag är skeptisk till om de vill skicka nya... vad är oddsen att alla skulle vara hela liksom? Överväger att försöka deala om att få behålla konsollerna och sen köpa hyllplan i annat material. Konsollerna är i mässing och var jättesnygga! Visst är marmor snyggt, men alltså kaos. Känns som att detta kommer bli en never-ending-story ... Hyllorna ska ju ändå täckas av böcker...

Alltså jag är skeptisk till om de vill skicka nya... vad är oddsen att alla skulle vara hela liksom? Överväger att försöka deala om att få behålla konsollerna och sen köpa hyllplan i annat material. Konsollerna är i mässing och var jättesnygga! Visst är marmor snyggt, men alltså kaos. Känns som att detta kommer bli en never-ending-story ... Hyllorna ska ju ändå täckas av böcker...

Jag gissar att de inte hade lagt tillräckligt material mellan skivorna. Det i kombination med PostMords behandling av paket lär ha kraschat dem.

Jag gissar att de inte hade lagt tillräckligt material mellan skivorna. Det i kombination med PostMords behandling av paket lär ha kraschat dem.

Säkert troligt! Det låg frigolit mellan skivorna, och den var inte trasig, dock var det kanske i tunnaste laget!
Jag misstänker att de kommer be mig returnera paketet och det PALLAR jag verkligen inte. Det var galet tungt! Får hålla tummarna för att ett foto på de trasiga skivorna räcker. Det är ju dessutom taget/skickat typ 30 min efter att paketet hämtades ut.

Det har regnat i natt. Och lite nu med. 21 grader nu
Åker med syrran och farsan till Tierp. Ska hämta ett kyl och frys där.

Säkert troligt! Det låg frigolit mellan skivorna, och den var inte trasig, dock var det kanske i tunnaste laget!
Jag misstänker att de kommer be mig returnera paketet och det PALLAR jag verkligen inte. Det var galet tungt! Får hålla tummarna för att ett foto på de trasiga skivorna räcker. Det är ju dessutom taget/skickat typ 30 min efter att paketet hämtades ut.
Nä, jag tror inte att du kommer att behöva skicka tillbaks dem. När mamma köpte ett stekjärn för ett par år sedan så var det en liten, liten buckla uppe i kanten på det. Det hade hade väl fått sig en liten smäll under leveransen. Hon fick ett nytt med en gång - utan problem - och behövde inte skicka tillbaks det gamla. Skänk det till välgörande ändamål, tyckte killen på kundtjänst. Och det var så jag fick ett nytt fint stekjärn..... :angel::D

Nä, jag tror inte att du kommer att behöva skicka tillbaks dem. När mamma köpte ett stekjärn för ett par år sedan så var det en liten, liten buckla uppe i kanten på det. Det hade hade väl fått sig en liten smäll under leveransen. Hon fick ett nytt med en gång - utan problem - och behövde inte skicka tillbaks det gamla. Skänk det till välgörande ändamål, tyckte killen på kundtjänst. Och det var så jag fick ett nytt fint stekjärn..... :angel::D

Håller tummarna! Har redan ångest bara av tanken att släpa skiten till grovsoprummet :banghead:

Precis bokat minitur-semester på mc till kusten.

Nu ska jag åka ut till stallet och tycka synd om mig själv. Andra dagen hemma slog nya hästen upp ett pyttelitet sår och voila! Heltjockt ben och svullnaden trycker på så hon är lite halt.

Vi som skulle komma igång. Så trött på alla dessa jävla skador!

Hemma igen. Missarna har berättat om som vecka med kattvakten, dricker te, tittar på Stephen Fry takes on global anti-LGBT-leaders.

Precis bokat minitur-semester på mc till kusten.

Nu ska jag åka ut till stallet och tycka synd om mig själv. Andra dagen hemma slog nya hästen upp ett pyttelitet sår och voila! Heltjockt ben och svullnaden trycker på så hon är lite halt.

Vi som skulle komma igång. Så trött på alla dessa jävla skador!

Men fy vilken otur du har! Hoppas häst kryar på sig snabbt.

Nu har jag varit ute en liten snabbis - skurat hästarnas vattentunna och fyllt på nytt vatten, hängt tvätt, grejat lite i vår nya katts rum (hämtar imorgon :) )..... Blev HELT genomsvettig...... :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 279
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Kalla hamburgare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat