Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar på att gå full reset men men vet inte om jag har mentala styrkan just nu. Tänkte leva på rotfrukter i 16 v. funkade bra när jag tränade hårt förut.

Varför gå ut så hårt? Det är ju oerhört påfrestande mentalt.
Jag skulle rekommendera att börja träna och fortsätta äta. Du verkar ha en ganska bra koll på din mat ändå så lägg in lite mer nyttigheter och ät ofta.
Har du någon att gå till gymmet med? Friskis och svettis brukar vara mindre än t. ex stc och man får en mer gemytlig känsla eller om du har något annat litet lokalt gym. De större kan jag tycka är sköna för man försvinner lite i mängden. Jag är så koncentrerad ( de få gånger jag går dit ska tilläggas) att jag ite ser någon annan och jag kör pass med flera andra i gruppen för det ger mig en liten extra kick. (rättare sagt jag fuskar om jag inte har en instruktör som säger åt mig att ta i :D )

Hejja dig!

Nej, det enda de har gemensamt är att de fått mig att vakna. Jag har sömnsvårigheter till och från men mardrömmar var enormt länge sedan och ännu längre sedan jag vaknade av dem.
Jag har tidigare haft mycket mardrömmar och vaknade ofta av dem. Jag tänker att det är sådant som måste ut på ett eller annat sätt och då är drömmar en väg att få ventilera ut det som undermedvetet (eller medvetet) bär på.

Jag har kört fast -.- skulle bara vända men framhjulen sjönk ner i lera. Sitter här och väntar på bärgare. Andra gången på bara några veckor.

Hoppas den senaste väderleksrapporten stämmer.. vore trevligt med lite uppehåll nu! Känns som om mer jobb går åt till att hålla ridbanan från att bli simbana än jag hinner jobba med hästarna på den. (Kanske för att jag rider på ett fält just nu :angel: och ja det är min mark så det är ok att jag gör det ;)) så lite uppehåll en vecka skulle vara tacknämligt. Även med minusgrader

Varför gå ut så hårt? Det är ju oerhört påfrestande mentalt.
Jag skulle rekommendera att börja träna och fortsätta äta. Du verkar ha en ganska bra koll på din mat ändå så lägg in lite mer nyttigheter och ät ofta.
Har du någon att gå till gymmet med? Friskis och svettis brukar vara mindre än t. ex stc och man får en mer gemytlig känsla eller om du har något annat litet lokalt gym. De större kan jag tycka är sköna för man försvinner lite i mängden. Jag är så koncentrerad ( de få gånger jag går dit ska tilläggas) att jag ite ser någon annan och jag kör pass med flera andra i gruppen för det ger mig en liten extra kick. (rättare sagt jag fuskar om jag inte har en instruktör som säger åt mig att ta i :D )

Hejja dig!
Jag har ingen att gå till gymmet med. har inte hunnit bygga en stor bekantskaps krets ännu.

Jag har ingen att gå till gymmet med. har inte hunnit bygga en stor bekantskaps krets ännu.
Kan tipsa om cirkeltränings maskiner om du tar dig iväg till gymmet (om gymmet har). En instruktör visade mig som när jag berättade om min obefintliga lust att träna, och det har faktiskt hjälpt mig att komma igång igen! Man är klar efter typ 30 minuter och ändå har hela kroppen blivit använd :) man kör 30 s (går att köra 45 s 60 s och 90 s om jag inte minns fel), byter maskin osv, 2 varv :) mitt gym har tio maskiner vilket innebär att 20 muskelgrupper får arbeta totalt. sök på gymleco cirkelträning på Youtube så får du se dom :) det är luftmotstånd och inte svåra inställningar som det kan vara på vanliga gym maskiner.

Kan tipsa om cirkeltränings maskiner om du tar dig iväg till gymmet (om gymmet har). En instruktör visade mig som när jag berättade om min obefintliga lust att träna, och det har faktiskt hjälpt mig att komma igång igen! Man är klar efter typ 30 minuter och ändå har hela kroppen blivit använd :) man kör 30 s (går att köra 45 s 60 s och 90 s om jag inte minns fel), byter maskin osv, 2 varv :) mitt gym har tio maskiner vilket innebär att 20 muskelgrupper får arbeta totalt. sök på gymleco cirkelträning på Youtube så får du se dom :) det är luftmotstånd och inte svåra inställningar som det kan vara på vanliga gym maskiner.
Tackar, jag försöker komma i form. vet inte om jag kan bli som när jag var 16. men det skulle vara skönt att ha ett 6/9 pack igen.

Tackar, jag försöker komma i form. vet inte om jag kan bli som när jag var 16. men det skulle vara skönt att ha ett 6/9 pack igen.
Jag var nog inte ens i form när jag var 16  men jag försöker iaf få bort en 10 15 kg, men jag gissar det blir plus minus noll när jag äter ostbågar stup i kvarten:cool::banghead:  men jag är glad om jag tar mig ner till gymmet 2 till 3 gånger i veckan nu, har provat på pilatesboll i gruppträning och fy fan vad det var jobbigt, träningsvärk i flera dagar :cautious: så lär väl fortsätta med det en gång i veckan eftersom det tydligen väckte "slumrade muskler" :meh:

Jag var nog inte ens i form när jag var 16  men jag försöker iaf få bort en 10 15 kg, men jag gissar det blir plus minus noll när jag äter ostbågar stup i kvarten:cool::banghead:  men jag är glad om jag tar mig ner till gymmet 2 till 3 gånger i veckan nu, har provat på pilatesboll i gruppträning och fy fan vad det var jobbigt, träningsvärk i flera dagar :cautious: så lär väl fortsätta med det en gång i veckan eftersom det tydligen väckte "slumrade muskler" :meh:
Jag ska försöka få bort 30-40 kg.

Min sambo säger att rund också är en form :D Han tränar på gym 4 dagar i veckan och löptränar och är inte i närheten av den form som han var när han var 16, Han har mer en bag in box än sexpack :rofl:

Dock mår han otroligt mycket bättre av träningen och hjälper honom hålla vikten. men humöret och självförtroendet får sig en kick av alla endorfiner :)

Jag får själv lite ågren av att inte träna. Tur jag har hästar så jag rör på mig lite varje dag i alla fall. Min sambo har fått en ganska stor bekantskapskrets på gymmet. Inte så att de umgås utanför men det har blivit lite träningskompisar. Hoppas det blir så för dig med. Det gör det alltid lite roligare :)

@Tranan Insåg nu att min inlägg kan uppfattas som negativt och det är absolut inte min mening. Jag kan vara lite klumpig när jag uttrycker mig i skrift ibland. Låter mycket bättre i mitt huvud än när det sätts på print.

Heja dig som tar tag i det och vill komma igång. Tycker det är starkt utav dig och önskar dig allt gott!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 586
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30