Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Problemet är väl att det offentliga ombudet inte får betalt för något utöver asylärendet och MIG är otroligt hårda på det så hen har inget intresse av att jobba gratis och någon vidare kontakt, via telefon, personligt möte eller annat. Om jag var ni så skulle jag kontakta en annan advokat alternativt säga till biträdet att ni vill betala. Men man får vara medveten om att kvaliteten på offentliga biträden är väldigt skiftande. Vissa är kanon, vissa så inkompetenta att de aldrig borde få jobba med asylärenden. Tänk på att man bara behöver vara jurist inte advokat, biträdande på en byrå eller ha någon erfarenhet.

Jag antar att ni redan kollat på tillstånd pga arbete? Det är nog annars det snabbaste och lättaste sättet. Anknytning kan ta en helvetes tid och inte alla svenska ambassader accepterar ens att man lämnar in ansökan där. Jag förstår att det känns nattsvart just nu för dig och I. Men ge inte upp! Djupa andetag, några dagars uppgivenhet och sedan fixar ni det här! :up:
grouphugg.gif
Absolut, det vet vi, men när han har frågor om asylärendet, då borde advokaten svara kan man tycka :banghead: tyvärr har det blivit fel från första början, fick rätt nyligen veta att advokaten vid första mötet hade sagt att han borde byta, för han kan inte sånt hör, han är brottsmålsadvokat... Men tyvärr, I är alldeles för "vill inte skapa problem" så han behöll.. I efterhand var det korkat, men inget att göra åt nu tyvärr. Advokaten jag pratade med om ärendet sa att tyvärr har processen gått för långt för att hen kan göra något åt saken :down: och jo, han får jobba, Jan har sökt flera jobb, men dom som svarar säger "tyvärr, när du får uppehållstillstånd" dom tycker alltså att det är för riskabelt att anställa nån utan :meh:
Jag vet inte om jag kan få honom att komma tillbaka från detta, och att orka kämpa mer. Det enda han vill är att dö :cry: han är inte självmordsbenägen, me and han välkomnar det.

Fullproppad med Alvedon och på jobbet.

Kollegan ligger hemma sjuk i samma sak på väg att tillfriskna och den andra kollegan är ute på vägarna så hade inget val idag. Dock sitter jag i mysbyxor och hoppas på att jag inte får några lastningar/allt för mycket besök.

Måste bli frisk tills på lördag då sambon bokat miniresa till okänd ort..

Absolut, det vet vi, men när han har frågor om asylärendet, då borde advokaten svara kan man tycka :banghead: tyvärr har det blivit fel från första början, fick rätt nyligen veta att advokaten vid första mötet hade sagt att han borde byta, för han kan inte sånt hör, han är brottsmålsadvokat... Men tyvärr, I är alldeles för "vill inte skapa problem" så han behöll.. I efterhand var det korkat, men inget att göra åt nu tyvärr. Advokaten jag pratade med om ärendet sa att tyvärr har processen gått för långt för att hen kan göra något åt saken :down: och jo, han får jobba, Jan har sökt flera jobb, men dom som svarar säger "tyvärr, när du får uppehållstillstånd" dom tycker alltså att det är för riskabelt att anställa nån utan :meh:
Jag vet inte om jag kan få honom att komma tillbaka från detta, och att orka kämpa mer. Det enda han vill är att dö :cry: han är inte självmordsbenägen, me and han välkomnar det.

Vilken soppa, beklagar verkligen :( tyvärr finns det inget jag kan göra mer än hålla tummarna och skicka lite styrkekramar :heart

@Tranan Friskis låter kanon! Rotfrukter är bra det med, men ihop med annan mat ;)
Läs denna och särskilt frpn stycket Kroppen krigar och neråt.
Svälta sig är det absolut sämsta sättet att gå ner i vikt. Särskilt på lång sikt eftersom man rubbar förbränningen. Läs i artikeln om biggest loser deltagarna.
Ät ordentliga lagade måltider och träna så det blir lättare att avstå skräpet som chips och godis. Ät mat före godis (gör mycket även när man mår dåligt och tröstäter) och tyck om sig själv. Det sista är det svåraste för de flesta av oss.
https://www.svt.se/nyheter/vetenska...te-skuldbelagga-manniskor-med-overvikt:nyh:lp

Vi är så få på jobbet på grund av sjukdom så vi måste ha låst idag. Men det är stressande när man hör folk rycka i dörren.

jobbar hemifrån, sitter vid köksbordet och väntar på att kaffet ska bli klart. Skittrött idag för sov dåligt av någon anledning.

Vilken soppa, beklagar verkligen :( tyvärr finns det inget jag kan göra mer än hålla tummarna och skicka lite styrkekramar :heart
Tack :heart ja det är en riktig soppa verkligen. Hade han bara vart lite mer påstridig/vågat vara "jobbig" från början hade det säkert kunnat gå åt ett annat håll... Men, inte mycket att göra nu :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 721
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
666
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar