Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Promenerar runt med sovande barn i sele och väntar på att pappan ska komma hem så jag kan skriva dagens hemtenta. Och fixa till rödmarkeringarna i projektarbetet, sedan är jag klar med mina första 7.5 HP. Om jag blir godkänd förstås.

Har ätit upp barnets snordyra ekologiska snacks. Lunchdags men vill inte väcka barnet.

Efter ett par dagar med dålig ork så har jag haft en produktiv förmiddag på jobbet, har haft lite dåligt samvete för att jag inte gjort tillräckligt så känns rätt skönt.

Dagen promenad. blöt! För att jag gick vattenpölar. :p
26167574_10155465055022762_5528646546784838231_n.jpg

Vilket väder. I natt snöade det så vackert, några minus. Idag +1 och snöblandat regn. Bara slask. Fasar för när det fryser till igen. Då vill jag ha rullator. Eller sådana där man klättrar i berg med. Vill inte gå utanför dörren. Humöret lika som vädret, mår fortfarande illa och har ont i huvudet. Allt känns ganska tröstlöst fick inte många timmars sömn i natt.

Fick dock tag på levaxin och insulin, 150 g men kan dela i hälften. Tydligen restnoterat överallt och tidigast leveransdatum är prel 22 januari. Så alla som äter det här på forumet, gå/åk genast till närmsta apotek! :nailbiting:

Storhandlat på Coop, mycket kött med kort datum och halva priset så nu har jag fyllt upp med grytbitar, lövbiff, entrecote, färska kycklingfiléer mm. Blev en hel Pappkasse med olika kött och kyckling produkter :up: äter vanligen inte mycket kött, men nu när det var billigt kan jag lika gärna slänga lite i frysen.
Nu i huset och ska prismärka om loppissakerna, nytt bord imorgon :)

26166757_10155445636422620_2515745843040499477_n.jpg

Hunden slet ner en stolsdyna från köksstolarna och tog skydd under bordet.

26219504_10155445636682620_3160570519175184737_n.jpg

Och pappa fönar frysen...

Jag vågar dock inte starta bullmaskinen, hunden är på helspänn och hittar nya ljud överallt att flyga i luften för. Han är inte van vid hyreslägenhetsliv.

Hemma från stan. Haft möte på banken angående bolånen som ska läggas om nu. Alltid lika spännande men det gick bra :)
Passade på att shoppa loss ännu mer på rean. 2 paket sockar åt mig :p
Men lämnade samtidigt tillbaka 3 plagg till mig/barnen jag ångrat mig på så fick ändå med mig mer pengar i plånboken hem.
Ska försöka få mini att sova middag nu och avgifta mig från mina skumtomtar som tog slut igår igen :meh: Men nu får det banne mig inte köpas fler. Finns mer mättande mat att spendera kalorier på :p

Hellre is än lervälling :arghh:

Men hellre snö än både lervälling och is!

Hatar den här "vintern" :mad:

Det var för övrigt inge vidare i stallet. Isigt, blött och bläigt :down: Varken jag eller hästarna var på särskilt bra humör.
Måste dit en sväng till ikväll också... Hoppas vi är på bättre humör då både jag och hästar :meh:

Men hellre snö än både lervälling och is!

Hatar den här "vintern" :mad:

Det var för övrigt inge vidare i stallet. Isigt, blött och bläigt :down: Varken jag eller hästarna var på särskilt bra humör.
Måste dit en sväng till ikväll också... Hoppas vi är på bättre humör då både jag och hästar :meh:
Min häst är just nu förpassad till en liten hage på stallplan, för hon får inte bli lerig om sitt ben :meh: menmen, benet är förhoppningsvis bättre snart och du kan få något år till ihop :love:

Nu har jag och granndottern varit ute på tur. Annie var förvånansvärt lugn i början av turen men det gick över och sen kände jag igen henne igen :p

Resten av kvällen ska tillbringas i soffan med Supernatural, kom på att jag har en säsong hemma som jag inte tittat på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
54 273
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar