Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
(Läs inte det här om du vill slippa gnäll) :o Varning!

Jag tycker det vore väldigt trevligt om lilla herr JB kunde tänka sig att komma hit och hälsa på, helst för länge sedan för jag känner mig ganska trött egentligen men tankarna snurrar hit/dit/upp/ner/runt och tror nästan att dom gör små åttor mellanåt också.
Ganska värdelöst läge känns det som med sömnen nu, har testat att byta kudde och hoppas nacken blir glad och är en del av lösningen på det.
/lagom missnöjd hallonsaft.

Jag har:
- skrivit ut fordonslista för xx
- tagit ut körorder för xx
- klargjort fordon till xx
- växlat runt nämnda fordon, som var inparkerat, samt surat över detta.
- har (försökt) växla fram som xx
Fjärren blev förvirrad. "Ja, 0.00-avgången", försökte jag med.
"...menar du yy..?".
Japp. Det gör jag. Fel tåg, fel papper, fel fordon. Tack och god natt.

Vaken men fasligt trött! 7-16 sen ledig i tre dagar :up:
Känner mig sjukt nöjd att jag löste vinterns grovfoder behov i går :up: :bow: Vi har en enorm brist här omkring i år eftersom nästan alla 2:a skördar uteblivit. Jag är uppriktigt glad att jag inte har halm till hästarna längre ;)

Har en jobbig känsla i ryggen, en känsla av att kunna få ett rejält ryggskott vilken sekund som helst:arghh:
Bokat massage till tisdag, så får jag hoppas ryggen håller sig i hyfsat schack tills dess.

La mig igår vid sensationella (tidigt, äntligen) klockslaget 21.30 och somnade ganska direkt och sov gott till halv åtta, vaknade pigg och hoppade upp :). Började med en halvtimmes morgonpromenad i den härliga luften och nu blir det frukost och kaffe i lugn och ro på min lediga dag :).

Och så plötsligt skjuts det hejvilt utanför stallet :eek:
Båda hundarna är skottsäkra, även hästarna och tack gode gud för det för den som hoppade högst var jag och grannen O_o
Bonden höjde ribban i kväll :rage: och har arrenderat ut jakten på sin mark brevid min och åter igen gett folk tillträde till min väg med sina lögner om servitut :banghead: :arghh:
Men nu är det löst lite fint med jägarna. Riktiga gentlemän :up: tur var det, mitt tålamod är snart slut :meh:
Grannen kom över och kollade om jag behövde hjälp. Bra granne det där :up:
Men bonden ska få en rejäl överraskning när stallägaren kommer hem om några dagar :sneaky:

Den människan saknar nog både det ena och andra inom empati och social kompetens :cautious:

Lyckades sova ungefär 1 timme inatt men sov tungt så kände mig förvånansvärt utvilad när jag gick upp.
Började dagen med en rejäl omgång gos med Pälsfröken och sen har jag diskat lite, hälften kvar men tänkte försöka vara snäll mot kroppen och slippa dom allra värsta smärttopparna just nu så gott det går.
Känner mig nästan duktig som avbröt i köket med den planen.

Lämnade Vovvi hos vet för operation i morse. Känns jättetomt här. Man märker när de är borta hur mkt deras närvaro känns även om man inte aktivt interagerar med varann hela tiden.
Hoppas det går bra! ❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
56 952
Senast: Krålus
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 474
Senast: Grazing
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 496

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka