Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittar inte fyraåringens vinteroverall. Det sista jag minns är att den låg under vagnen i hallen. Har letat på alla tänkbara och några otänkbara ställen. Hur är det möjligt att tappa bort en overall? Den är ändå ganska stor. :bag::turd:

Ligger i soffan och njuter av att inte ha bebisen fastklamrad i tutten. Jag älskar henne och vet att jag borde passa på att njuta, men när hon helst sitter fast och "suttar" 24/7 så är det rätt skönt när man väl kommer loss. Men, hon är ändå vårt mirakel 🥰

Jag har varit iväg hela dagen idag och fått en välbehövlig paus. Ledsna barn när jag åkte men bästa stunden var att komma hem till dem igen ❤️ Ettåringen lyste upp när han såg mig, tultade fram och gav mig världens bästa kram, sen tittade han på mig som för att kolla ”är det verkligen du?” 🥺 Sen kom treåringen springandes och kramade om mig samtidigt ❤️

Jag har varit iväg hela dagen idag och fått en välbehövlig paus. Ledsna barn när jag åkte men bästa stunden var att komma hem till dem igen ❤️ Ettåringen lyste upp när han såg mig, tultade fram och gav mig världens bästa kram, sen tittade han på mig som för att kolla ”är det verkligen du?” 🥺 Sen kom treåringen springandes och kramade om mig samtidigt ❤️

Min snart 1-åring har börjat kramas som tusan. Alltså det är sååååå gosigt jag bara önskar att hon inte hade en konstant snorrand just nu 😅

Det bästa med förskolan är ändå när man kommer för att hämta och ens barn skiner upp och kommer springande med armarna utsträckta och ger en världens största kram 😭😭❤️❤️. Sen vill de sällan följa med mig hem men det är ju kul att de blir glada över att se mig 😅.

Intensiv morgon där storebror skulle med pappa och handla och jag vara hemma med lillasyster och måla i badrummet. Eftersom storebror alltid hellre gör 1000 andra saker än att klä på sig så blev det kaos och han lyckades i buset sparka lillasyster rakt på munnen med sprucken läpp som följd. 💔 Nu har de iaf kommit iväg, lillasyster slutade tillslut gråta och har somnat i mitt knä, får undersöka läppen när hon vaknar...

Kan iaf konstatera att jag inte ska ha dåligt samvete för att inte hinna fixa så mycket hemma, det är verkligen alltid något som händer... 🙈

Jag var med om en så knäpp grej igår! Satt på jobbet och pratade med en kollega om min resa jag ska göra i vår. Att jag velat åka sen jag var tonåring och äntligen kommer i väg. Får då tusen frågor från två andra kollegor om dottern - ska hon med (Nej, såklart inte, det är inte en barnvänlig resa), kommer jag inte sakna henne (såklart!) etc etc. Fokus hamnade liksom bara på min dotter. Så säger en av dem att han åkte på en resa för ett tag sen och att det kändes MENINGSLÖST för nu när han har barn så är såna egoistiska nöjen inte roliga längre. Och att jag absolut kommer märka det när jag är i väg.

Jag blev helt mållös. Så himla intressant att en pappa som tagit ynka 6 månaders föräldraledighet (varav tre över sommaren) ska skamma mig för att jag åker bort en vecka från mitt barn. Om allt är så meningslöst utan barnet, varför kräver han inte halva FL, halva vab, halva allt då? Maxa tiden med ditt barn, liksom 🤷🏼‍♀️.

Jag var med om en så knäpp grej igår! Satt på jobbet och pratade med en kollega om min resa jag ska göra i vår. Att jag velat åka sen jag var tonåring och äntligen kommer i väg. Får då tusen frågor från två andra kollegor om dottern - ska hon med (Nej, såklart inte, det är inte en barnvänlig resa), kommer jag inte sakna henne (såklart!) etc etc. Fokus hamnade liksom bara på min dotter. Så säger en av dem att han åkte på en resa för ett tag sen och att det kändes MENINGSLÖST för nu när han har barn så är såna egoistiska nöjen inte roliga längre. Och att jag absolut kommer märka det när jag är i väg.

Jag blev helt mållös. Så himla intressant att en pappa som tagit ynka 6 månaders föräldraledighet (varav tre över sommaren) ska skamma mig för att jag åker bort en vecka från mitt barn. Om allt är så meningslöst utan barnet, varför kräver han inte halva FL, halva vab, halva allt då? Maxa tiden med ditt barn, liksom 🤷🏼‍♀️.
Folk är konstiga ibland. Märklig vändning på samtalet när du var uppenbart superglad för en rolig grej du ska göra :confused:

Känner bara :meh:

Och kul med resan!!

Puh. Det måste vara så himla jobbigt ibland att vara 3 år gammal. Känns som att dottern har kommit in i en ny utvecklingsfas där hon ofta är så himla arg. Imorse gick hon helt i spinn och blev så totalt vansinnig, jag hade frågat om hon ville hjälpa mig att välja blöja till lillebror men hon bara kastade iväg påsen så då tog jag en blöja och satte på. Då blev hon som helt besatt och bara vrålade och skrek, försökte kasta sig efter lillebror och slita av honom blöjan. Jag lyckades hålla mig lugn och bara sa att jag inte tänkte låta henne göra illa lillebror och höll den gränsen eller vad man ska säga. Till slut lyckades pappan nå fram till henne och hon fick gråta i famnen en stund.

Mellan utbrotten är hon världens gulligaste, glad och påhittig och hjälpsam. Men hjälp alltså vad utmanande det är ibland. Man får väl försöka bygga på med närhet och positiva känslor och hoppas att det lugnar sig inom inte allt för lång tid…

Jag och två barn delar på en värmefilt medan ettåringen leker med sin stol. Hon blev arg när jag tog upp henne i soffan, att mysa i soffan framför att leka var tydligen inte aktuellt :laugh:

Men BLÖRK. Fick samma reaktion när jag åkte till Italien i maj, allt fokus på dottern.

Kan berätta att jag hade svinkul och hon hade det superbra hemma. Vad är det för fel på folk liksom.

Sist jag var inne i badrummet var hästen inne i tvättmaskinen. Nu är det plötsligt fåret.

E53BB56E-2879-4EC6-8F1E-ACAD9854C68C.webp

Det är så konstigt. Jag var iväg och föreläste på en internationell konferens när min dotter var två månader, så himla många som ifrågasatte. Jag vet inte hur många gånger jag fick höra nåt i stil med ”ska du inte vara mamma alls”? Under dotterns första år. Jag var ändå helt ledig sammanlagt 8 månader så det är ju inte Exceptionellt lite, men lite annorlunda planerat än många andra.
Den enda som inte ifrågasatte mitt beslut att resa var vår fantastiska BVC-sköterska som i princip avrådde sambo och barn att åka med pga mässlingsrisken men sa att ”det kommer bara vara du som tycker det är jobbigt, dom där två kommer ha det toppen hemma”

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka