Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter exakt som lillasyster här hemma, hon har ett oerhört dramatiskt humör nuförtiden, utforskar sin egen vilja och vilka olika humör man kan ha. Stundtals påfrestande att "aldrig" göra rätt 😅 Samtidigt så var storebror såhär större delen av tiden så vi har varit ganska bortskämda med lillasyster, ska verkligen inte klaga 😁
Påfrestande är rätt ord :D Tur att de är så fina och gulliga att man glömmer snabbt!

4-åringen på väg hem från övernattning hos mormor o morfar så njuter av lugnet med bara en sovande bebis hemma en liten stund till 😄
Ikväll kommer en väninna och hennes son och firar nyår med oss så det blir lugnt och mysigt. Farfar har köpt lite raketer de tänkte fyra av innan barnen somnat så det tycker de nog blir spännande! Annars bara laga god mat och umgås.

Vad har ni andra för nyårsplaner? 🎆

4-åringen på väg hem från övernattning hos mormor o morfar så njuter av lugnet med bara en sovande bebis hemma en liten stund till 😄
Ikväll kommer en väninna och hennes son och firar nyår med oss så det blir lugnt och mysigt. Farfar har köpt lite raketer de tänkte fyra av innan barnen somnat så det tycker de nog blir spännande! Annars bara laga god mat och umgås.

Vi ska hem till några kompisar, blir lugnt nyår! Jag och barnen är kvar så länge vi orkar/det funkar. Tvillingarna på sex månader är lite kinkiga 🙈

Vi är hundvakt och så kommer dotterns bästa kompis med familj hit. Vi ska laga mat och spela Bingolotto. Så det blir fullt upp men ändå lugnt.

GLITTERPARTY!!! 🎉🎉🎉🥳🎊🎉

Typ :rofl: det är vad treåringen bestämt att det blir, vi kör hemma bara jag, hon och maken och planerar lite god mat, mycket god efterrätt och massor av glitter. Hon fick en glittrig klänning häromdagen, vi ska måla naglarna glittriga och dekorera fint :heart

Nyss hemkomna från nyårsfirande 🥳 och nu nerkrupna i sängen. Stora barnet var vaken till 01 🙈 fast sista timmarna låg han i soffan hos värdparet och såg på film och han var väldigt glad att komma hem till sin egen säng. ❤️ Lillasyster fick sova i resesängen, vaknade såklart när vi skulle hem så nu väntar jag på att hon ska somna om ordentligt.
Gott nytt år! 🥰

Vi har just kommit hem efter en ridtur, 45 minuter var vi ute i strålande sol.
Vilken start på året!
Bara barnet som fick rida, men ändå. Vi tog den lätta ponnyn och jösses vilken skillnad, han rider (nåja, åker för han har inga tyglar 😅) henne riktigt bra.

Skogen i förmiddags.
Nu hänger vi i soffan framför en film.
IMG-20230101-WA0000.webp

Funderar över hur bestämda åsikter en ettåring kan ha. Försökte natta henne ikväll till skyrim- musik som pappan gör hemma hos sig. Oj oj det var en mycket ilsken fröken som kastade både napp och filt i sin frustration. Provade då att sätta på de god natt-visor som jag spelat de andra veckorna hon sovit här. Hon tittar på mig när musiken startar, tar napp och filt medan hon nöjt lägger sig ner. Inom några minuter somnade hon :rofl:

Lillfia startade nya året med att säga sitt första riktiga ord! Det har varit mycket mamama, papapa, dääää och tititi som man har känt varit ord på G men inte helt klockrent sådär så man vet att hon förstår vad hon säger.

Idag har hon dock sagt "katten" flera gånger och pekat när han gått förbi! 😻 eller "kaaatt-n" säger hon med tydlig betoning haha kul att han blev uppmärksammad först av oss andra i hushållet. 😏🙃 inte så konstigt ändå kanske då jag sagt "nu kommer katten!" varje gång han närmat sig hela hennes liv.

5F004A63-41E6-4697-A954-72817EFCEC89.webp

Vi hade gäster som kom vid 17 igår och sen åkte hem vid 13.30 idag! Så nöjda barn :) (och vuxna) tre stycken sov tillsammans på 6 åringens rum, gick och la sig vid 01 och uppe vid 9 igen för blandannat en ridtur.
Trots det är de mycket besvikna barn när festen var över, de kom ju nyss :D

Yngsta, 2 år drygt, har nu varit vaken på övertid i snart 4 timmar...Hon var trött vid 18, så jag trodde läggningen skulle gå lätt. Nope 😞.
Nu får hon somna hos pappa, hon blev fly förbannad på mig när jag sa att hon inte fick ha solglasögon på sig när hon skulle sova. När jag skulle säga godnatt vände hon surt på sig och drog filten över huvudet.

Mvh den som nedärvt långsinthet till dottern🤫

Försöker få min mycket matglada unge att lära sig ta lagom stora tuggor. Hittills har jag fått dela upp maten i mindre bitar och ge lite i taget för att hon helt enkelt proppar in så mycket det bara går och vägrar spotta ut. Tänkte att det är dags att lära sig nu men min lilla anakonda-unge svalde precis en hel apelsinklyfta utan att blinka 😅

Lillfia startade nya året med att säga sitt första riktiga ord! Det har varit mycket mamama, papapa, dääää och tititi som man har känt varit ord på G men inte helt klockrent sådär så man vet att hon förstår vad hon säger.

Idag har hon dock sagt "katten" flera gånger och pekat när han gått förbi! 😻 eller "kaaatt-n" säger hon med tydlig betoning haha kul att han blev uppmärksammad först av oss andra i hushållet. 😏🙃 inte så konstigt ändå kanske då jag sagt "nu kommer katten!" varje gång han närmat sig hela hennes liv.

Vår hund heter tydligen ”DA!” enligt dottern 🤷‍♀️ Vi har sagt Bruce hela hennes liv men det får väl komma med tiden 😅

Så gulligt! Min lilla unge är väldigt nära att säga hundens (inte helt lätta) namn, men mamma och pappa har han överhuvudtaget inte börjat öva på :meh: :D

Vår hund heter tydligen ”DA!” enligt dottern 🤷‍♀️ Vi har sagt Bruce hela hennes liv men det får väl komma med tiden 😅
Haha klockrent!

Vår katt heter (Charmiga) Carsten i stamtavlan och han fick aldrig nåt bra smeknamn, jag och sambon kallar honom Rufsingen av alla saker 😅 och det har känts krångligt så till henne har jag bara sagt katten. Hon får väl tro att han heter det ett tag tänker jag. 🥲

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Random bildtråd med text V

Hund, Katt, Andra Djur

• Äldre hund ändrat beteende
  • Akvarietråden V
  • Renrasig katt - Tica

Hästrelaterat