Verkligen! De stunderna är tyvärr betydligt mer lätträknade än motsatsen så detta ska jag ta vara påÅh vad skönt att lyckas få till det! Så härligt när man ibland får känna sig som en bra förälder .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Verkligen! De stunderna är tyvärr betydligt mer lätträknade än motsatsen så detta ska jag ta vara påÅh vad skönt att lyckas få till det! Så härligt när man ibland får känna sig som en bra förälder .
Bra jobbatFöräldraskap alltså... Sonen fick ett riktigt utbrott idag över en (ur mitt perspektiv) pytteliten sak. Han var SÅ arg, skrek och grät och allt var såklart mitt fel. Konflikten var liknande andra vi har, på ett återkommande "tema".
Men idag lyckades jag sätta gränser utan att vara arg utan istället mjuk. Jag brukar alltid ha lätt för att ryckas med i hans energi och vips skriker vi båda två, men idag höjde jag inte ens rösten. Jag lyckades istället berätta var gränsen gick, bekräfta hans känslor om att det var orättvist och att det var okej att han var arg, och erbjuda sällskap när han var sugen på det. Fem minuter senare kom han in i köket med torkade tårar och skulle göra ett halsband, och vi blev vänner igen.
Så på ett sätt är jag nu när barnen sover helt dränerad på energi, och på ett annat så nöjd över hur jag hanterade det. Tog bara 5 år att få till det (Det är klart jag lyckats med liknande innan men jag har aldrig fått så tydlig respons från sonen innan.)
Haha, sen kommer pruttarna. Det är helt otroligt hur illa en unge kan lukta när de börjar med matSitter i sängen och matar en som samtidigt ligger och skiter. Folk som säger att spädbarnsbajs ”bara luktar lite surt” har antingen inte gett ersättning eller så har mitt barn ärvt sin pappas IBS här luktar det nämligen som en frukost någon glömt i kylen, typ kokt ägg och rökt skinka som blivit dåligt.
Håller med att det är skönt att vara på jobbet. Ungarna har varit hemma sen veckan innan jul pga sjukdom (som sen drabbade även oss vuxna) och nu längtar jag till jobbet imorgon.
Det var inte glad min hos minsta när jag lämnade, men allt hade gått bra och storebror gick det toppen att lämna (han har haft en period där det varit lite jobbigt) och han lekte för fullt med kompisarna när jag hämtade.Ja verkligen! Vi har varit hemma lika länge som er. Alla har varit på fantastiskt humör idag, sån fröjd Lillan sa när jag hämtade från föris "Mamma, jag ÄLSKAR förskolan." Paus. "Jag älskar mamma och pappa också!"
Hoppas det blivit bra för er med!
Haft en himla natt, och morgon. Lyckades äntligen ta mig ut bland overaller och läckande blöjor för morgonpromenaden och.. så spöregnar det? Går några minuter innan jag inser att det här kommer inte gå och får vända tillbaks in. Får ett mess på vägen tillbaks från min vän som vi skulle träffa idag att hennes son fått feber så hon måste tyvärr ställa in. Jaha.
Det blir väl inne och vänta ut regnet då och sen ta oss iväg till närmaste köpcentrum, igen, för lite miljöombyte och en fika. Tänker ibland på ”allt det där man skulle göra under föräldraledigheten”
Håller med! Tyvärr är mina ungar pandemibarn så jag kunde inte utnyttja vårt gångavstånd till Avenyn så mycket men det var trevligt att kunna spatsera runt och köpa en kaffe åtminstone!Saknar faktiskt att bo i stan litegrann när du skriver om köpcentrum och fika. Bodde på gångavstånd till stan med första barnet och det var så enkelt att bara sätta henne i vagnen och dra iväg. Nu måste vi ta bilen till stan och det ska passa med mattider och sovtider och lyckas bebis somna i vagnen i stan så förstörs sömnen när han ska flyttas över till bilen. Men men, att ha hus med trädgård utanför stan överväger ändå som tur är
Saknar faktiskt att bo i stan litegrann när du skriver om köpcentrum och fika. Bodde på gångavstånd till stan med första barnet och det var så enkelt att bara sätta henne i vagnen och dra iväg. Nu måste vi ta bilen till stan och det ska passa med mattider och sovtider och lyckas bebis somna i vagnen i stan så förstörs sömnen när han ska flyttas över till bilen. Men men, att ha hus med trädgård utanför stan överväger ändå som tur är
Ja, det där minns jag också! Levde hela livet i ett litet vardagsrum med ännu mindre golvyta. När de gick med gåvagnen blev det liksom några sekunder innan jag var tvungen att springa dit och vända dem. Ytan är verkligen det jag uppskattar mest med vårt hus, nu kan de springa runt och man kan vara i olika rum, det är värt så mycket.Det blir lite samma här ändå. Tar 30 min att gå till närmsta köpcentrum och så länge gillar hon inte att bara sitta i vagnen så måste ändå tajma med någon av hennes två sovstunder på dagen Så brukar gå när hon ska sova så somnar hon på vägen dit, sen kan vi titta i några butiker och ta en fika. Sen är hon på humör kan jag promenera hem, men ibland har hon börjat bli riktigt rastlös i vagnen vid det här laget så då får det bli bussen!
Själv längtar jag efter att kunna göra saker hemma! Nu när vi bor i pyttelägenhet som dessutom inte är vår så hänger hela dagen på planerna som sker utanför hemmet. Här hemma kan vi leka på pytteliten golvyta men det är det. Längtar till vårt hus när man kan hitta på nåt litet projekt hemma, komma ut på tomten enkelt osv. Bara att plantera om några krukor, klippa häcken eller organisera om en garderob kan ju bli ett supermysigt dagsprojekt! Så en gunga och sandlåda på tomten på det så har man lite alternativ även om dagen inte erbjöd någon riktig utflykt. Det lilla livet i hemmet blir större på något vis. Här är det ut och iväg, eller klättra på väggarna. Men visst kommer man alltid sakna det man inte har!
Ja, det där minns jag också! Levde hela livet i ett litet vardagsrum med ännu mindre golvyta. När de gick med gåvagnen blev det liksom några sekunder innan jag var tvungen att springa dit och vända dem. Ytan är verkligen det jag uppskattar mest med vårt hus, nu kan de springa runt och man kan vara i olika rum, det är värt så mycket.
Haha jag minns när jag skulle stryka min första. Det var som att jag letade efter en vuxen som kunde stryka pärlplattan innan jag insåg att den vuxna är ju jag.Idag har jag strukit min första pärlplatta som förälder. Vilken milstolpe!
En bajsblöja senare och lite mer flaskmatning så verkar barnet komma till ro i famnen med napp. Hur jag ska lyckas sova i denna position är dock högst oklart...
Jag fick nästan 2 h mellan kl 3 och 5 . Nu kör vi 30 minuters amning, 30 min snuttande i sömnen och så börjar det om.Hoppas du fick sova lite trots allt
Jag fick nästan 2 h mellan kl 3 och 5 . Nu kör vi 30 minuters amning, 30 min snuttande i sömnen och så börjar det om.
Hade verkligen förträngt att det var så här intensivt med nyfödd