Vad gör vi? Kids edition - del 4

Förstår verkligen dilemmat! Jag har lite liknande med mina fast jag bara har två, men jag är å andra sidan bara en. Sexåringen kan simma hyfsat och gillar att hoppa på det djupa, och lilla är ju knappt 3, inte jättevattenvan men klarar sig hyfsat med puffar och mig bredvid. Men det är svårt att klara att tillfredsställa bådas badbehov...

Nu har dessutom pumpen till vår pool gått sönder och eftersom jag inte har den minsta lust att köpa ny och vattnet snabbt blev grönt så ska den tömmas. Vill vi bada från och med nu måste vi alltså åka hemifrån 🫤

Jag åker själv med mina tre barn på knappt 11 år, 8 och snart 3 år. Jag har som krav att alla håller ihop så vi är mest på grunt vatten som passar alla, och gärna på ställen med mindre folk dvs inga populära stränder :)
 
Jag åker själv med mina tre barn på knappt 11 år, 8 och snart 3 år. Jag har som krav att alla håller ihop så vi är mest på grunt vatten som passar alla, och gärna på ställen med mindre folk dvs inga populära stränder :)
Ja det funkar när vi åker till barnvänlig sjö och badar, tex med långgrunt och brygga. Närmaste badet är utomhuspooler och då finns det en stor och djup med hopptorn och rutschkana = lite väl livligt för lilla, och två mindre med grundare vatten = tråkigt för stora. Så då hade det varit betydligt lättare att kunna dela upp sig. Men jag föredrar sjöbad så vi åker förvisso sällan dit. :)
 
Provade bärsjal idag.
Lilleman skrek sin en stucken gris och vi höll båda på att svettas ihjäl bara de få minutrarna vi provade.
Dessutom kändes det lite otäckt, han trycker ifrån överkroppen och det kändes som att han skulle trilla bakåt, ut ur sjalen.
Jag kanske gjorde helt fel?
 
Ja det funkar när vi åker till barnvänlig sjö och badar, tex med långgrunt och brygga. Närmaste badet är utomhuspooler och då finns det en stor och djup med hopptorn och rutschkana = lite väl livligt för lilla, och två mindre med grundare vatten = tråkigt för stora. Så då hade det varit betydligt lättare att kunna dela upp sig. Men jag föredrar sjöbad så vi åker förvisso sällan dit. :)

Ja man anpassar sig till sina egna förutsättningar. Min blivande 11 åring uppskattar inte heller alltid grundare vatten men för oss är det enda alternativet om vi ska kunna bada.
 
Provade bärsjal idag.
Lilleman skrek sin en stucken gris och vi höll båda på att svettas ihjäl bara de få minutrarna vi provade.
Dessutom kändes det lite otäckt, han trycker ifrån överkroppen och det kändes som att han skulle trilla bakåt, ut ur sjalen.
Jag kanske gjorde helt fel?

Alla barn gillar inte bärsjal eller sele. Min ena son totalvägrade så den bärsjalen fick jag sälja.
 
Han var nog väldigt trött. Somnade på två röda när jag la ner honom i vagnen. Hann inte ens få av mig sjalen innan han slocknat.
Kanske var därför han blev så ledsen, han blev trött och ville sova. Det blir så ibland, han blir "paniktrött" från ingenstans.
Mina barn har föredragit sele framför sjal, första levde i princip i vår ergobaby i typ 15 månader, lilla satt där mycket under första månaderna.

Hade en ljuvlig, vävd ringsjal också som ffa lilla inte trivdes i, tror det blev för stumt och tajt. Eller ja, hon brukade vråla en stund och sen somnade hon alltid ändå 😂 så om hon trivdes eller inte kanske är lite oklart, men hon brukade alltid knorra mer med den än med bärselen.
 
Ikväll åkte vi till badplatsen med hämtpizza som kvällsmat. Inte så varmt i varken luften eller vattnet men mysigt med ett litet kvällsäventyr. 😊 Inser dock att största problemet med att bada med båda ungarna är att lilla är en fryslort som är blå och hackar tänder efter två minuter medan stora aldrig fryser! Tur hon är lugn, lilla E, hon fick sitta på bryggan under två handdukar medan vi badade 😂
 
Jisses, parenting is hard 🙃 Med en sjövild ”head first” 1-åring och en kränkt pre-threenager fortsätter vi sommarens äventyr. Idag var vi på bondgården.

IMG_7413.jpeg
 
Igår var vi i Linköping och löste Lasse Maja gåta :) kan verkligen rekommendera det! Var himla roligt. De var främst 5 och 8 åringen som deltog med oss vuxna men hade även med en blivande tvååring och minstingen 17 dagar gammal

2 timmar och 15 minuter enkel väg så blev rättså mycket tid i bilen skulle gärna sovit en natt men vi har hö hämtning, BVC besök osv så fick åka hem på kvällen sen. Hann dock med ett par timmar i gamla Linköping, lek i lekpark, handla på Cloetta och lite sådär också
 
Igår var vi i Linköping och löste Lasse Maja gåta :) kan verkligen rekommendera det! Var himla roligt. De var främst 5 och 8 åringen som deltog med oss vuxna men hade även med en blivande tvååring och minstingen 17 dagar gammal

2 timmar och 15 minuter enkel väg så blev rättså mycket tid i bilen skulle gärna sovit en natt men vi har hö hämtning, BVC besök osv så fick åka hem på kvällen sen. Hann dock med ett par timmar i gamla Linköping, lek i lekpark, handla på Cloetta och lite sådär också
Vi var också i gamla Linköping igår 😁 Fast vi var på LasseMajateatern, men avslutade med en glass i deckarhuset :)
 
Sitter och laddar för att orka packa till mig och barnen. Imorgon börjar vår turné söderut med Skånes djurpark som mål, däremellan och efteråt ska vi även till mina föräldrar och hälsa på vänner.

Barnen är hos sin pappa över natten. Sonen ringde dock innan (mha sin pappa) och var helt utom sig för att han inte fick spela tv-spel 💔 och därför inte ville vara kvar...
Jag supportar förvisso att de istället skulle ut på utflykt för jag tror det blir ganska mycket skärm där jämfört med här, men ändå jobbigt att bara ha sitt ledsna barn i telefonen och inte i samma rum. ❤️
(Jag sa dock åt honom att förhandla med pappan om att de skulle köpa glass på sin utflykt och då blev han gladare 🙈😁)
 
”Du är min mamma”

Ja, och om du bara visste vad det betyder för mig. Jag gör allt jag kan för att vara så bra jag bara kan för dig, varje dag. Varje kväll planerar vi din morgondag. Varje morgon gör vi frukost, pratar, lägger pussel, packar. Planerar din mat och vila. Följer dig när du upptäcker världen med stora ögon. Blir överstimulerade och trötta, ibland arga, men lyckliga. Du får oss att skratta så mycket. Och ibland gråter jag och du säger ”Nu känns det bättre”. Varje kväll när du somnar tänker jag på hur jag kan vara bättre i morgon. Tänk vad lite du vet, min sköna böna. Men ja, jag är din mamma och varje dag ska jag vara den bästa jag bara kan.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 342
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 875
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2
Svar
33
· Visningar
2 095
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
116 438
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp