Såg ett klipp på Instagram som faktiskt var kul just om syskonbråk, tänkte länka det här men hittar det inte .
Men kan barnet inte vara hos annan förälder, hos annan släkting/kompis eller på annan aktivitet så är det väl bara köra på att det blir så någon/några veckor? Livet är ju inte rättvist och när man har äldre syskon blir ju det tydligt men något man måste lära sig. Om pappan ändå jobbar och är hemma kanske ni kan sära på barnen de veckor du också jobbar? Så blir det inte lika slitigt mellan syskonen? Oavsett om man är skilda eller lever ihop är det ju sällan man kan fixa ledigt hela sommarlovet och de flesta barn som är så stora att de slutat fritids är ju då själva hemma dagtid om de inte vill/kan vara iväg på aktivitet eller hos annan släkt?
Han behöver sällan vara själv hemma eftersom jag jobbar kortare dagar när jag har barnen, så jag slutar typ när han kommer hem. Pappan maximerar sin arbetstid när han inte har barnen så han brukar snitta 12 timmars pass och är oftast på resande fot i jobbet på dessa veckor.
Ja det är just det som egentligen är frågan, för tids nog kommer alla barn sluta fritids eftersom det är upp till 12 år. Och hur löser man lov smidigast för dessa barn.