Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tipsar om ett s.k. gräsätar-snöre som man ofta använder i körningen. Man kan ta flagglina/gräsklipparsnöre eller liknande och knyta till två spännen att fästa i grimma/bett via däckelns ringar. Då slipper man kivas med tömmar i onödan eller lägga framåtdrivande hjälper som kan ställa till det.Tömkörde i dag. Ställde ut en bana med lite sockerbitar att svänga runt och emellan och två bommar att gå igenom och parkera emellan, som två skaklar. Tömkörde alltså på ”körvis” och inte dressyr eller tömlongering. Travade också lite runt banan. Och avslutade med att skritta ut en liten runda. Hade körspö med mig denna gång för att kunna stävja gräsätning i tid. Det funkade bra och efteråt gick vi ut på en liten gräsätarrunda.
Idag gör vi inte mycket, en inackordering som dragits med fång senaste veckorna fick vandra vidare idag efter hovslagarens dystra prognos igår Så jag har spolat rent och lagt flis på stället ute där de avlivade så att ägarna slapp se det efter och bara kunde gå efter.
FintKvällens tömkörning över bommar. Jag ville se först hur han klarar av det själv innan man testar med ryttare. Superduktig kille som vanligt, arbetsvillig och framåt.
Han är väldigt försiktig över bommarna också. Höjer bakbenen ordentligt över, vilket jag älskar! Ska lägga upp en till bild om det så får ni se, jag dog lite av garv
Visa bifogad fil 120219
Hur delar du insta videos på imgur?Duschat av Elsa efter inridningsträning, måste varit extra attityd i vattnet eller något
Laddar ner videon från IG (tre prickarna i hörnet), sedan laddar jag upp den på imgur med "hidden" så att jag slipper ha den som post i imgurflöden men fortsatt kan dela länken. Jag har ju begränsad IG för att slippa oönskade stalkers plus bottar, så jag brukar köra imgur för att kunna dela här t.exHur delar du insta videos på imgur?