Usch, varför är det så jobbigt att höra kritik om en själv som person? Även fast man vet att det är sant. Tänk om man liksom kunde ta åt sig, reflektera över det och ändra sig UTAN att bryta ihop i gråt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bakning är bra för själen
Det är mänskligt.Usch, varför är det så jobbigt att höra kritik om en själv som person? Även fast man vet att det är sant. Tänk om man liksom kunde ta åt sig, reflektera över det och ändra sig UTAN att bryta ihop i gråt?
Ja det är ju det. Jag skulle behöva ha lite mer medkänsla för mig själv i denna situationer. Tack för påminnelsen! Har jobbat mycket med det när jag gått i terapi men det var ett tag sedan nu så lätt att glömma bort.Det är mänskligt.
När jag gjorde en lite ogenomtänkt grej dömde jag mig själv hårt. En kollega sa då ”hade du varit så hård mot mig om jag hade gjort det du gjorde?” Och det var så himla viktigt för mig. Fått mig att tänka mjukare mot mig själv.Ja det är ju det. Jag skulle behöva ha lite mer medkänsla för mig själv i denna situationer. Tack för påminnelsen! Har jobbat mycket med det när jag gått i terapi men det var ett tag sedan nu så lätt att glömma bort.
Visste jag väl!Första riktiga jobbdagen (bortsett från arbetsträningen) på ett år gjord!
Det känns så bra, fick en bra handledare, chefen är bra och jag tror jobbet kommer passa perfekt när jag väl kommer in i det.
Mycket nöjd med dagen.