Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollar på en gammal klassisk Terminator film samtidigt som jag under reklampauser preppar morgondagens städning och tvätt. (Sorterar och plockar undan samt dammar.)
Hade visst lyckats boka tvättstugan samtidigt som säsongspremiären på skidskyttet.
Kris och katastrof alltså!😇

Behöver förmodligen jobba en del i helgen också, har sjukt mycket att göra, givetvis har allt deadline i nästa vecka.
 
Passerade precis ett gäng kids som blivit stoppade av polisen här i kvarteret. De kändes en aning malplacerade i stilen. Polisen hade blockerat vägen för dom med piketbuss, det var en helt obetalbar scen när strålkastaren från polisbussen lyste upp deras skrotbil med dekalen "LOW LIFE". Hade velat ta ett kort på just den scenen, men la band på mig och traskade förbi.
(Dekalens budskap speglade ganska bra kidsens uppenbart uppgivna miner när de skulle försöka förklara ngt för ett gäng skeptiska poliser 😅 )
 
Trevligt sällskap tidigare idag av en nära vän och hennes pojk som följde med till stallet och lunchade hästarna som kom i full galopp tillsammans ❤.
Passade på att åka två gånger till stallet idag och samåka andra gången med en stallkompis för att sambon sen skulle hämta upp mig på vägen hem och så kom han först dit 😅. Nåja fixade boxen och pållan fick vila pga det tokblåser och komma direkt in i boxen 🥰. På vägen hem tog vi med en pizza att dela på och så fredagsmys till Idol med chips (brynt smör och chili) och grönsaksstavar att dippa och så kissarna sovandes i soffan 🥰. Spännande nu när Idolerna blir allt färre men de tre bästa i mina öron satt alla säkert ikväll 😊.
 
Käkat Pizza och tittat på Enola Holmes 2 ( den får...... 3.5 i betyg, lite väl mycket prqta med kamet för min smak. Men trevlig.)
Funderar nu på om jag ska fortsätta med the crown eller om jag ska gå och lägga mig...
Har också tänkt se Enola, var det prata med kameran du menade?
Jag tittar på The Crown nu efter en kväll med trevligt sällskap och helt acceptabel rosé.
 
Ja se Aftonbladet kan då prioritera i nyhetsdjungeln.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EQydvA/ica-maxi-angelholm-visade-porr-i-stallet-for-tartor

Själva den oerhört ingående redogörelsen är som att man själv var där när Dramat Plötsligt utspelade sig! "Sofia, 28, skulle köpa en födelsedagstårta till sin man" (OBS: "som fyller år i helgen"). "Sofia var på jakt efter något med kladdkaksbotten."

Sedan följer en beskrivning av Den Dramatiska Händelsen med citat och allt. Den är dock så omskakande så jag måste tyvärr utelämna den här av risk för att någon känslig läsare får ett anfall.

Och sedan för att ytterligare markera allvaret (och kanske behovet av snarast lagstifta om anonyma vittnen!) : "Sofia heter egentligen något annat." :laugh:

Och för att ytterligare förvirra begreppen och eventuellt sudda ut spåren av allt det onda: ett foto med enbart skylttexten "ICA Maxi" på en random vägg med det extremt väsentliga tillägget: "OBS. Bilden visar en annan butik." :rofl::rofl::rofl:

Herregud är Stora Journalistpriset utdelat ännu? Stoppa annars processen genast, här kan vi ha en segrare! Och så väntar jag på ett uppföljande och fördjupande reportage. Vad hände strax före Den Dramatiska Händelsen? Intervjuer med kunder som slapp undan med nöd och näppe. Intervjuer med kunder idag, hur känns det att besöka denna plats där allt det förfärliga inträffade, så nära i tiden? Och inte minst med "Sofias" man - kommer han någonsin att få någon tårta med eller utan kladdkaksbotten nu, eller är hela firandet inställt?

:rofl::rofl::rofl:

Och hon ser detta hemska, denna mycket chockerande handelse ... men gar till tidningen istallet for att saga till i affaren??? What???
 
Hästar och höns ute, hästarna fick komma in igår då det nästan kändes som de skulle blåsa bort annars! Hundarna rastade, syrran sover och katterna fått mat. Ska nog sätta på lite tevatten och ta en liten fika så länge och ge även hundarna mat. Blir bio senare idag, eller i morgon. Får se hur mycket vi får gjort idag. :)
 
Tänkte sy, men ångrade mig. Jag rev matta i trappan istället. 9 trappsteg klara :up:
Undrar om man kan måla med samma färg på trä som linoleum. Det hade ju underlättat enormt. Ska köpa färg om en vecka eller så, får fråga i affären. De har ju koll. Läste nånstans att linoljefärg skulle vara bra. Men är det så slitstarkt?
Många funderingar. Tar med mig dem till affären. Tur att jag vunnit så många presentkort på tipspromenad, det blir ingen dyr renovering då :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 945
Senast: Exile
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 270
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 241
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 063
· Visningar
34 233
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp