Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har borjar dagen nu. Jag var ledig i gar och i dag ... I gar "betade jag av" flera lakarbesok och provtagningar ... I dag tanker jag aka till IKEA. Jag behover RODA stearin ljus till jul. Det finns inga "tomte roda" ljus i det har landet ... alla roda ljus ar antingen rosa eller vinroda :cautious: :arghh: I ar SKA jag hinna till IKEA medan det finns roda ljus kvar. Vi har ju inte passerat Thanksgiving annu sa det var val attan!
 
Försöker få tag i lokala flygklubben. Vet inte ens om de är aktiva längre. Tänkte att det skulle vara en bra present för maken, att få "spaka själv". Han har ju kört segelflyg innan och är bra på att spaka modellplan så helt omöjligt borde det väl inte vara. Men jag måste ha tag i en som kör flygplan först. Går sådär..
 
Trött, gåendes i öppen jacka, pumaströja, sneakers ser lite allmäns sliten ut möter jag någon ser ut som Ulf Kristersson utanför ICA i Oxelösund. Han ser ut som honom för var han O_o:o
Ja, han är verkligen liten i verkligheten 🙈:rofl:


Tyvärr, var så chockad och han hann gå bra bit så hann tyvärr inte få en bild på han.

Pga SSAB han är på besök i Oxelösund.


1668179331878.webp
 
Försöker få tag i lokala flygklubben. Vet inte ens om de är aktiva längre. Tänkte att det skulle vara en bra present för maken, att få "spaka själv". Han har ju kört segelflyg innan och är bra på att spaka modellplan så helt omöjligt borde det väl inte vara. Men jag måste ha tag i en som kör flygplan först. Går sådär..

Jag fick spaka själv som 17-åring på Flygvapenungdomsläger på Ljungbyhed, och det var en upplevelse! Även om det var viss besvikelse över att en SK60 hade havererat precis innan så vi inte fick åka den juvelen utan fick hålla oss till Saab Safir under dess sista år som aktiv i Flygvapnet.
 
Har köpt ”Tebjörnar”, små björnar man stoppar i en kopp kokande vatten. Så goda! Så nu har jag serenerat dem till Teddybjörnen Fredriksson-melodin.🎶 Slutade med att jag och sambo hittade på texter, sjöng opera, stämmor etc.
Vänder mig och kollar på min hund efter att tag.
Öronen är uppdragna och bakåtfällda, ögonen är stooora och man ser hur hon bara ”Men vad sker?”. 😅❤️
”Tebjörnen Fredriksson”:
8497E322-923C-4E05-A261-705684979E15.webp
 
Efter jobbet blev det som vanligt AW-fika med kollegor.
E59CB61D-C0E9-4521-B03F-46AC46C95380.webp
Efter det gick jag in på ICA och köpte lite varor till mamma och pappa som varit på GC och kommer hem i morgon. Så glad att de lever det liv de vill.
Nu ska jag krypa ner i sängen och grotta in mig i ”Råttjakten”. Sååå bra bokserie.
Ångesten verkar ha bosatt sig konstant i mig trot att jag är nöjd.
 
Denna veckan har verkligen varit fram och tillbaka. Jobb/sjuk/jobb/sjuk :( Fick avsluta med halvdag sjuk idag. Hoppas verkligen en lugn helg kan ge mig återhämtningen jag behöver!

Fick lagat supergod fisksoppa och vitlöksbröd till tidig middag, och ska baka chocolate chip coockies sen 🥰
 
Ja se Aftonbladet kan då prioritera i nyhetsdjungeln.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EQydvA/ica-maxi-angelholm-visade-porr-i-stallet-for-tartor

Själva den oerhört ingående redogörelsen är som att man själv var där när Dramat Plötsligt utspelade sig! "Sofia, 28, skulle köpa en födelsedagstårta till sin man" (OBS: "som fyller år i helgen"). "Sofia var på jakt efter något med kladdkaksbotten."

Sedan följer en beskrivning av Den Dramatiska Händelsen med citat och allt. Den är dock så omskakande så jag måste tyvärr utelämna den här av risk för att någon känslig läsare får ett anfall.

Och sedan för att ytterligare markera allvaret (och kanske behovet av snarast lagstifta om anonyma vittnen!) : "Sofia heter egentligen något annat." :laugh:

Och för att ytterligare förvirra begreppen och eventuellt sudda ut spåren av allt det onda: ett foto med enbart skylttexten "ICA Maxi" på en random vägg med det extremt väsentliga tillägget: "OBS. Bilden visar en annan butik." :rofl::rofl::rofl:

Herregud är Stora Journalistpriset utdelat ännu? Stoppa annars processen genast, här kan vi ha en segrare! Och så väntar jag på ett uppföljande och fördjupande reportage. Vad hände strax före Den Dramatiska Händelsen? Intervjuer med kunder som slapp undan med nöd och näppe. Intervjuer med kunder idag, hur känns det att besöka denna plats där allt det förfärliga inträffade, så nära i tiden? Och inte minst med "Sofias" man - kommer han någonsin att få någon tårta med eller utan kladdkaksbotten nu, eller är hela firandet inställt?
 
Ja se Aftonbladet kan då prioritera i nyhetsdjungeln.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EQydvA/ica-maxi-angelholm-visade-porr-i-stallet-for-tartor

Själva den oerhört ingående redogörelsen är som att man själv var där när Dramat Plötsligt utspelade sig! "Sofia, 28, skulle köpa en födelsedagstårta till sin man" (OBS: "som fyller år i helgen"). "Sofia var på jakt efter något med kladdkaksbotten."

Sedan följer en beskrivning av Den Dramatiska Händelsen med citat och allt. Den är dock så omskakande så jag måste tyvärr utelämna den här av risk för att någon känslig läsare får ett anfall.

Och sedan för att ytterligare markera allvaret (och kanske behovet av snarast lagstifta om anonyma vittnen!) : "Sofia heter egentligen något annat." :laugh:

Och för att ytterligare förvirra begreppen och eventuellt sudda ut spåren av allt det onda: ett foto med enbart skylttexten "ICA Maxi" på en random vägg med det extremt väsentliga tillägget: "OBS. Bilden visar en annan butik." :rofl::rofl::rofl:

Herregud är Stora Journalistpriset utdelat ännu? Stoppa annars processen genast, här kan vi ha en segrare! Och så väntar jag på ett uppföljande och fördjupande reportage. Vad hände strax före Den Dramatiska Händelsen? Intervjuer med kunder som slapp undan med nöd och näppe. Intervjuer med kunder idag, hur känns det att besöka denna plats där allt det förfärliga inträffade, så nära i tiden? Och inte minst med "Sofias" man - kommer han någonsin att få någon tårta med eller utan kladdkaksbotten nu, eller är hela firandet inställt?
Jag och kollegorna skrattade åt den där i morse :rofl:
 
Ja se Aftonbladet kan då prioritera i nyhetsdjungeln.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EQydvA/ica-maxi-angelholm-visade-porr-i-stallet-for-tartor

Själva den oerhört ingående redogörelsen är som att man själv var där när Dramat Plötsligt utspelade sig! "Sofia, 28, skulle köpa en födelsedagstårta till sin man" (OBS: "som fyller år i helgen"). "Sofia var på jakt efter något med kladdkaksbotten."

Sedan följer en beskrivning av Den Dramatiska Händelsen med citat och allt. Den är dock så omskakande så jag måste tyvärr utelämna den här av risk för att någon känslig läsare får ett anfall.

Och sedan för att ytterligare markera allvaret (och kanske behovet av snarast lagstifta om anonyma vittnen!) : "Sofia heter egentligen något annat." :laugh:

Och för att ytterligare förvirra begreppen och eventuellt sudda ut spåren av allt det onda: ett foto med enbart skylttexten "ICA Maxi" på en random vägg med det extremt väsentliga tillägget: "OBS. Bilden visar en annan butik." :rofl::rofl::rofl:

Herregud är Stora Journalistpriset utdelat ännu? Stoppa annars processen genast, här kan vi ha en segrare! Och så väntar jag på ett uppföljande och fördjupande reportage. Vad hände strax före Den Dramatiska Händelsen? Intervjuer med kunder som slapp undan med nöd och näppe. Intervjuer med kunder idag, hur känns det att besöka denna plats där allt det förfärliga inträffade, så nära i tiden? Och inte minst med "Sofias" man - kommer han någonsin att få någon tårta med eller utan kladdkaksbotten nu, eller är hela firandet inställt?
Ja men herregud! Tänkte samma igår! Varför kunde hon inte säga sitt riktiga namn?! :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 956
Senast: Exile
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 270
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 241
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 063
· Visningar
34 245
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp